yeni öğrenci rehberi

Yeni Lisansüstü Öğrenci Rehberi

1. Danışman Atanması

Kayıt sürecinde öğrenciler tarafından Lisansüstü Eğitim Danışman Tercih Formu doldurulur. Bu formlar dikkate alınarak Ana Bilim Dalı Başkanlığı, öğrencinin programına ve alanına uygun bir öğretim üyesini danışman olarak belirler. Belirlenen danışman listesi, Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile kesinleşir.

Danışman atamasının kesinleşmesinin ardından, Lisansüstü Akademik Danışman ve Öğrenci Taahhütnamesi formu üç nüsha olarak eksiksiz doldurulur ve hem danışman hem öğrenci tarafından imzalanır. Bu imzalı nüshalardan biri danışmanda, biri öğrencide saklanırken, üçüncü imzalı nüsha öğrenci dosyasında bulundurulmak üzere derslere başlandığı hafta içerisinde Enstitü’ye teslim edilir.

Lisansüstü Akademik Danışman ve Öğrenci Taahhütnamesine ulaşmak için tıklayınız


2. Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri, UNİSİS’e Giriş ve Öğrenci Kimlik Kartı

UNİSİS’e Giriş ve Kurumsal E-Posta Açılması

  • https://parola.uludag.edu.tr adresine e-Devlet ile giriş yaparak öğrenci numaranızı öğrenin ve şifrenizi belirleyin.
  • Bu bilgilerle UNİSİS Öğrenci Otomasyon Sistemi’ne giriş yapın.
  • UNİSİS’e giriş yaptıktan sonra ogrencino@ogr.uludag.edu.tr uzantılı kurumsal e-posta hesabınız otomatik olarak aktifleşir.
  • Kurumsal e-posta; ders duyuruları, sınav bilgilendirmeleri, Microsoft Teams ders erişimleri ve resmi yazışmalar için kullanılacaktır.

Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

  • Akademik takvimde belirtilen tarihlerde UNİSİS üzerinden kayıt yenileme ve ders seçim işlemleri yapılır.
  • Öğrenciler, hangi yıl kayıt yaptırdılarsa o yılın ders planına göre derslerini seçer. Ders planları için tıklayınız
  • Doktora ve Yüksek Lisans programlarında yer alan Uzmanlık Alan ve Danışmanlık Dersleri, ders planındaki dönem sırasına uygun ve ardışık olarak alınmalıdır. 
  • Önemli Uyarı:  Doktora/Yüksek Lisans programlarında yer alan Uzmanlık Alan ve Danışmanlık Dersleri, dönem sırasına göre I, II, III, IV şeklinde ilerler ve bu dersler mutlaka ardışık alınmalıdır. Örnek ilerleyiş şu şekilde olmalıdır. 1. Dönem: Uzmanlık Alanı Dersi I, 2. Dönem: Uzmanlık Alanı Dersi II 3. Dönem: Uzmanlık Alanı Dersi III. Bazı öğrenciler yanlışlıkla aynı rakamlı dersi iki kez almakta veya arada almaları gereken dersi atlamaktadır. Bahar döneminde yeni kayıt yaptıran öğrenciler, ders planı gereği “II” ile başlayan derslerden başlarlar. Bu nedenle ilerleyen dönemlerde sıra karışmaması için, ders seçiminden önce UNİSİS üzerinden alınan dersler kontrol edilmeli ve ders seçimi bu kontrole göre yapılmalıdır.

Öğrenci Kimlik Kartı

  • Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerin öğrenci kimlik kartı Enstitü tarafından verilir.
  • Kartların teslim edileceği tarih ve yer ayrıca duyurulur.
  • Kimlik kartı, içine para yüklendiğinde yemekhane kartı olarak da kullanılabilir.
  • Öğrenci Kimlik Kartı hakkında ayrıntılı bilgi

3. Dijital Sistemler

Bu dijital sistemler, öğrencilik süreci boyunca aktif olarak kullanılacaktır. Kayıt işlemlerinden hemen sonra ilk olarak bu sistemlere giriş yapılması gerekmektedir.

UNİSİS (Uludağ Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi)

Kurumsal E-Posta

Microsoft Office 365 Hesabı ve Microsoft Teams

  • Office 365 (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Teams vb.) uygulamaları tüm öğrenciler tarafından ücretsiz olarak kullanılabilir.
  • Hesap oluşturma adımları:
    1. Microsoft Office 365 Eğitim sayfasına gidin.
    2. Kurumsal e-posta adresinizi (ogrencino@ogr.uludag.edu.tr) girerek “Başlayın” butonuna tıklayın.
    3. “Öğrenci” seçeneğini işaretleyin.
    4. E-postanıza gelen doğrulama kodunu girerek hesabınızı aktif edin.
    5. Office 365 uygulamalarını web üzerinden kullanabilir veya cihazınıza indirip kurabilirsiniz.
  • Microsoft Teams, çevrim içi derslerin yürütülmesinde ve tez savunma sınavlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan resmi platformdur. Microsoft Teams’e bu hesap bilgileri ile giriş yaparak gerekli hallerde online katılabilirsiniz.
  • Microsoft hesabını oluşturmada ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

UKEY Sistemi

  • Ders kapsamında verilen ödevlerin yüklendiği ve bazı derslerde sınav/proje teslimi için kullanılan dijital platformdur.
  • Giriş: Öğrenci numarası (kullanıcı adı) ve UNİSİS şifresi ile yapılır.
  • UKEY'de Mail Adresi Aktifleştirme:
    1. UKEY’e giriş yaptıktan sonra “Öğrenci” sekmesine tıklayın.
    2. ogrencino@ogr.uludag.edu.tr uzantılı kurumsal e-posta adresinizi girerek “Güncelle” butonuna tıklayın.
    3. E-postanıza gelen doğrulama kodunu sisteme girin.
    4. Mail aktivasyonu tamamlandığında sistemdeki gösterge yeşil renge döner.
    5. UKEY için tıklayınız.

EDUROAM (Ücretsiz İnternet)



Bilgi

Okunma Sayısı: 16
Eklenme Tarihi: 15.08.2025 19:55:20
Güncelleme Tarihi: 15.08.2025 20:45:09

Paylaş