Programın Amacı: Çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programının amacı çağrı merkezi sektörünün temel niteliklerine, ilkelerine, iş süreçlerine ve yönetimine hakim, sektörün ihtiyaç duyduğu yeterliliğe sahip insan kaynağı yetiştirmektir. Çağrı merkezi sektörünün hızlı hızlı gelişimiyle doğru orantılı olarak bu sektöre ilgi duyan ve bu alanda eğitim almak isteyen adaylara mesleki eğitim vermek, nitelikli mezunların sektörde istihdam edilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. İki yıllık mesleki eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar hem özel hem kamu kurum kuruluşlarında istihdam imkanı bulunmaktadır.
Kontenjanı: Programın genel kontenjanı 55, toplam kontenjanı 57’dir. Toplam kontenjan genel, okul birincisi, şehit-gazi yakını, 34 yaş üstü kadın ve depremzede aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Programa Kabul Yöntemleri: Adayların lise ve dengi okul diploması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekmektedir.
Staj: Çağrı merkezi hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin çağrı merkezi ya da telefon santrali olan kurumlarda 30 iş günü yaz stajını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.
Ünvan: Çağrı merkezi hizmetleri alanında mezunlar “müşteri temsilcisi, çağrı merkezi meslek elemanı, çağrı merkezi elemanı, çağrı merkezi müşteri temsilcisi ya da çağrı merkezi operatörü” vb. farklı unvanlarda çalışabilirler.
Dikey Geçiş İşlemleri: Ön lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar ÖSYM tarafından gerçekleştirilen DGS (Dikey Geçiş Sınavı) sınavından yeterli puan almaları koşulu ile ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler. Çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programı mezunları DGS yolu ile üniversitelerin dört yıllık Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İnsan Kaynakları, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Yeni Medya ve Gazetecilik, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Çalışma Olanakları: Çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programını başarıyla tamamlayan mezunlar etkili iletişim kurma becerileri, müşteri ilişkileri yönetimi, ikna edici iletişim, kurumsal iletişim yönetimi, çağrı merkezi yönetimi, takım liderliği vb. alana yönelik bir çok konuda yeterlilik kazanmış olacaklardır. Mezunlar, Türkiye’de hızla gelişen çağrı merkezi sektörü içinde öncelikli olarak çağrı merkezleri başta olmak üzere hem kamu hem özel kurum ve kuruluşlardaki tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilme olanağına sahiptir.