Öğretmenlik Uygulaması I-II Dersleri için Aday Kılavuzu

FRANSIZ DİLİ EĞİTİMİ ABD ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I ve II DERSLERİ İÇİN ADAY KILAVUZU

Uygulama Öğrencisinin Görev ve Sorumlulukları

  • Uygulama öğrencilerinin eğitim öğretim süreçlerine fiilen katılmaları esastır. Uygulama okulunda işlenen uygulama kısmında %100 devam koşulu aranmaktadır.
  • Uygulama öğrencisi, eğitim kurumunda bulunduğu süre içerisinde öğretmenlerin tabii olduğu tüm kurallara uymak zorundadır.
  • Öğretmenlik uygulamaları kapsamında yaptıkları çalışmaları ve raporları içeren bir dosyayı uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine teslim eder.
  • Lisans ve pedagojik formasyon sertifika eğitimi programlarında öğretmenlik uygulaması dersi iki dönem süre ile haftada 6 (altı) ders saatidir. Her bir dönemde uygulama öğrencisi uygulama öğretmeninin gözetiminde farklı haftalarda olmak üzere en az 4 (dört) defa fiilen ders anlatır
  • Uygulama öğrencisi sağlık vb. herhangi önemli bir sebeple uygulamaya katılamayacaksa önceden uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanına haber verir.
  • Başka bir gün kaçırdığı gün veya saati telafi etmek zorundadır.

Öğretmen Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi [Konu Alanı Ve Alan Eğitimine İlişkin Yeterlilikler, Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin Yeterlikler]
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
  • Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
  • Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
  • Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
  • LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Öğretmenlik Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi (Ders dosyasının içeriği vb.)
  • Uygulama etkinlikleri taraflarca birlikte planlanıp yürütüldüğü için uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulamalarındaki performansı, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir.
  • Uygulama öğrencisinin vermiş olduğu derslerin sonunda uygulama öğretim elemanı tarafından derse yönelik geribildirim verir.
  • Uygulama öğretim elemanı bu süreç içerisinde, en az 2 kez her uygulama öğrencisini gözlemler. Gerekli gördüğü takdirde daha sık izleyebilir.

Önemli Tarihler ve Dosya İçeriği
2025-2026 Güz Yarıyılında Fakültemizin Öğretmenlik Uygulaması dersleri için önemli tarihler aşağıda verilmiştir. Uygulama öğretim elemanları ilk hafta içinde uygulama öğrencileri ile birlikte uygulama okullarına giderek tanışma toplantısı gerçekleştireceklerdir. İlk ve son haftaların dışında kalan 12 haftalık süreç için UOD sistemine girişler gerçekleştirilecektir. Uygulamalar “Uygulama Öğrencilerinin Milli Eğitim bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge”ye uygun olarak gerçekleştirilecektir.
TARİH ETKİNLİK
29 Eylül- 03 Ekim 2025
  • Uygulama gruplarının oluşturulması ve ilan edilmesi.
  • Fakültede uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencilerinin toplantısı.
  • Uygulama okuluna ilk ziyaretin planlanması.
  • Uygulama okulunda uygulama öğrencilerinin dönem uygulama planlarının yapılması.
6-Ekim- 7 Kasım 2025 UOD GİRİŞLERİ BU HAFTA İTİBARIYLA BAŞLAYACAKTIR
  • 12 haftalık uygulamaların başlaması
  • Uygulama okullarında gözlem ve uygulamaların gerçekleştirilmesi ve etkinlik raporlarının öğretim elemanlarına sunulması
10-14 Kasım 2025 MEB’e BAĞLI OKULLARDA ARA TATİLİ BU HAFTA UOD GİRİŞİ YAPILMAYACAKTIR.
17 Kasım 2025-1 Ocak 2026
  • Uygulama okullarında gözlem ve uygulamaların gerçekleştirilmesi ve etkinlik raporlarının öğretim elemanlarına sunulması
  • Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi ve derslerin sonlandırılması.

Ders sonunda Uygulama Öğrencilerinin Uygulama Öğretim Elemanına teslim edecekleri dosyada bulunması gerekenler aşağıda listelenmiştir.

 

 



Bilgi

Okunma Sayısı: 1122
Eklenme Tarihi: 24.04.2024 12:45:48
Güncelleme Tarihi: 13.10.2025 16:14:40

Paylaş