YÖNERGE
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
PROJE GELİŞTİRME VE KOORDİNASYON OFİSİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
PROJE GELİŞTİRME VE KOORDİNASYON OFİSİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, yönetim organlarının çalışma şeklini, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- (1) Bu Yönerge, Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul, esas ve ilkelerini kapsar.
Dayanak
Madde 3- (1) Bu yönerge 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 14. Madde ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu uyarınca hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- (1) Bu Yönergede geçen:
a) Akademik Danışma Kurulu: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinde görevlendirilmiş öğretim elemanlarından oluşan kurulu,
b) Ar-Ge Koordinatörlüğü: Bursa Uludağ Üniversitesi Ar-Ge Koordinatörlüğünü,
c) BAP: Bursa Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğünü,
ç) Birim: Bursa Uludağ Üniversitesine bağlı Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkezlerini,
d) Dekan: Bursa Uludağ Üniversitesi Fakülte Dekanlarını,
e) Koordinatör: Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi Koordinatörünü,
f) Koordinatör Yardımcısı: Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi Koordinatör Yardımcısını,
g) Mentör: Projelere bilimsel ve teknik destek sağlayacak alanında uzman kişileri ve öğretim elemanlarını,
ğ) Müdür: Bursa Uludağ Üniversitesi Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlerini,
h) Proje: Üniversite içi ve/veya dışı ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşların katılımlarıyla, sonuçlarının alanında evrensel ve ulusal ölçülerde bilime, ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen bilimsel araştırmaları,
ı) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personeli: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi idari personelini,
i) Proje Yürütücüsü: Projeyi öneren, hazırlanması ve yürütülmesinden sorumlu olan öğretim elemanları ile doktora, tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimini tamamlamış araştırmacıyı,
j) Proje Uzmanları: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinde çalışan uzmanları,
k) Rektör: Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörünü,
l) Senato: Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunu,
m) Ulusal Projeler: Bakanlıklar, TÜBİTAK, TÜSEB, KOSGEB, TTGV, BEBKA, belediyeler ve sanayi kuruluşları gibi kurumlar tarafından desteklenen ulusal kaynaklı projeleri,
n) Uluslararası Projeler: AB Fonlarından desteklenen tüm projeler ile EUREKA, COST, ICGEB, NSF, OECD, FAO, NIH, EUROSTAR, UNDP, Dünya Bankası ve hibe fonları haricindeki dış kaynaklı uluslararası projeleri ve uluslararası fon kaynakları tarafından desteklenip ulusal kurumlarımız tarafından yürütülen projeleri,
o) Üniversite: Bursa Uludağ Üniversitesini,
ö) Yönetim Kurulu: Bursa Uludağ Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
p) TTO: Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisini,
r) Fikri Haklar Yönergesi: Bursa Uludağ Üniversitesi Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Usul ve Esasları Yönergesi’ni
ifade eder.
Madde 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, yönetim organlarının çalışma şeklini, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- (1) Bu Yönerge, Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul, esas ve ilkelerini kapsar.
Dayanak
Madde 3- (1) Bu yönerge 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 14. Madde ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu uyarınca hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- (1) Bu Yönergede geçen:
a) Akademik Danışma Kurulu: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinde görevlendirilmiş öğretim elemanlarından oluşan kurulu,
b) Ar-Ge Koordinatörlüğü: Bursa Uludağ Üniversitesi Ar-Ge Koordinatörlüğünü,
c) BAP: Bursa Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğünü,
ç) Birim: Bursa Uludağ Üniversitesine bağlı Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkezlerini,
d) Dekan: Bursa Uludağ Üniversitesi Fakülte Dekanlarını,
e) Koordinatör: Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi Koordinatörünü,
f) Koordinatör Yardımcısı: Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi Koordinatör Yardımcısını,
g) Mentör: Projelere bilimsel ve teknik destek sağlayacak alanında uzman kişileri ve öğretim elemanlarını,
ğ) Müdür: Bursa Uludağ Üniversitesi Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlerini,
h) Proje: Üniversite içi ve/veya dışı ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşların katılımlarıyla, sonuçlarının alanında evrensel ve ulusal ölçülerde bilime, ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen bilimsel araştırmaları,
ı) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personeli: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi idari personelini,
i) Proje Yürütücüsü: Projeyi öneren, hazırlanması ve yürütülmesinden sorumlu olan öğretim elemanları ile doktora, tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimini tamamlamış araştırmacıyı,
j) Proje Uzmanları: Bursa Uludağ Üniversitesi Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinde çalışan uzmanları,
k) Rektör: Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörünü,
l) Senato: Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunu,
m) Ulusal Projeler: Bakanlıklar, TÜBİTAK, TÜSEB, KOSGEB, TTGV, BEBKA, belediyeler ve sanayi kuruluşları gibi kurumlar tarafından desteklenen ulusal kaynaklı projeleri,
n) Uluslararası Projeler: AB Fonlarından desteklenen tüm projeler ile EUREKA, COST, ICGEB, NSF, OECD, FAO, NIH, EUROSTAR, UNDP, Dünya Bankası ve hibe fonları haricindeki dış kaynaklı uluslararası projeleri ve uluslararası fon kaynakları tarafından desteklenip ulusal kurumlarımız tarafından yürütülen projeleri,
o) Üniversite: Bursa Uludağ Üniversitesini,
ö) Yönetim Kurulu: Bursa Uludağ Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
p) TTO: Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisini,
r) Fikri Haklar Yönergesi: Bursa Uludağ Üniversitesi Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Usul ve Esasları Yönergesi’ni
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin Görev ve Faaliyet Alanları
Madde 5- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin görevleri ve faaliyet alanları:
a) Üniversitede proje kültürünü geliştirmek, stratejik öncelikler ve planlar doğrultusunda araştırma ve geliştirmeye yönelik projelerin sayısını artırmak amacıyla öğretim elemanları ve araştırmacıları proje hazırlamaya teşvik etmek.
b) Proje geliştirme ve yazma konusunda öğretim elemanları ve araştırmacılara ulusal ve uluslararası projeler konusunda eğitimler vermek.
c) Öğretim elemanları ve araştırmacılar tarafından ulusal veya uluslararası fon kaynaklarına gönderilmesi planlanan projelerin içeriklerinin geliştirilmesi ve özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki gibi proje ana bölümlerinin niteliklerinin artırılması için gizlilik sözleşmesi yaparak proje ön değerlendirme paneli hizmeti sunmak.
ç) Proje başvuru sürecinde ve sonrasında proje yürütücüsünün ihtiyaç duyduğu dokümantasyonun hazırlanmasına rehberlik etmek.
d) Üniversitenin öğretim elemanları, araştırma merkezleri ya da araştırmacılar tarafından ulusal ya da uluslararası kurumlarca desteklenmek üzere hazırlanabilecek projelerin duyurusunu yapmak, hazırlanan projeleri kayda geçirmek, kota uygulanan projelerde kota ile ilgili duyuru yapmak ve süreci yönetmek, bu aşamada gerekli olması hâlinde teknik destek sağlayarak Rektörlüğün imzasına sunmak.
e) Üniversitemiz içinde ve diğer üniversiteler arasında disiplinler arası projelerin planlanması veya yürütülmesini teşvik ederek ilgili birimlerde oluşturulacak bu tür iş birliklerine öncülük etmek.
f) Ulusal ve uluslararası kaynaklı üniversite-sanayi iş birliği dâhil ortaklı projelere başvurabilmek için her türlü çağrıyı takip etme, duyurusunu yapma ve ortak arama gibi faaliyetleri gerçekleştirmek.
g) Sanayi kuruluşlarından ve iş dünyasından gelen talep ve önerileri üniversitenin öğretim elemanlarını, araştırmacıları ve ilgili birimlerini bir araya getirerek döner sermaye üzerinden projeler hazırlamaya ve mentörlük hizmetleri sunmaya teşvik etmek.
ğ) Üçüncü şahıs fon kaynaklarını araştırarak hazırlanabilecek projeler için üniversite-sanayi iş birliğini tesis etmek.
h) Bursa Uludağ Üniversitesi Ar-Ge Koordinatörlüğü, BAP Koordinatörlüğü ve Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) ile koordineli çalışmak ve proje hazırlama, geliştirme ve yönetim hizmetleri kapsamında bu birimlerden destek almak.
ı) Üniversite birimlerince gerçekleştirilen proje faaliyetlerine ilişkin yıllık faaliyet raporları yayımlamaktır.
Madde 6- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışma ilkeleri:
a) BAP Koordinatörlüğünün proje destekleme, bütçeleme ve sözleşme süreçlerindeki yetki ve sorumluluk alanlarına müdahale etmez. Ancak proje hazırlama ve başvuru aşamalarında danışmanlık sağlar.
b) Ar-Ge Koordinatörlüğü ile araştırma altyapılarının geliştirilmesi ve politikaların belirlenmesi süreçlerinde iş birliği içinde çalışır.
c) TTO ile özellikle fikri ve sınai mülkiyet hakları, lisanslama, patent, ticarileştirme ve şirketleşme konularında koordinasyon sağlar; proje yürütücülerini gerekli durumlarda TTO’ya yönlendirir.
ç) Fikri Haklar Yönergesi çerçevesinde, proje çıktılarının korunması ve ticarileştirilmesi süreçlerinde gizliliğe ve mülkiyet haklarına özen gösterir.
d) Kalite güvence süreçlerinde, Üniversite Kalite Koordinatörlüğü ve ilgili diğer komisyonlarla iş birliği yapar.
e) Projelerin ön değerlendirme, yazım desteği, yaygın etki ve görünürlük artırma gibi konularda ilgili mevzuat, senato kararları ve diğer yönergelerle çelişmeyecek şekilde rehberlik sağlar.
Madde 5- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin görevleri ve faaliyet alanları:
a) Üniversitede proje kültürünü geliştirmek, stratejik öncelikler ve planlar doğrultusunda araştırma ve geliştirmeye yönelik projelerin sayısını artırmak amacıyla öğretim elemanları ve araştırmacıları proje hazırlamaya teşvik etmek.
b) Proje geliştirme ve yazma konusunda öğretim elemanları ve araştırmacılara ulusal ve uluslararası projeler konusunda eğitimler vermek.
c) Öğretim elemanları ve araştırmacılar tarafından ulusal veya uluslararası fon kaynaklarına gönderilmesi planlanan projelerin içeriklerinin geliştirilmesi ve özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki gibi proje ana bölümlerinin niteliklerinin artırılması için gizlilik sözleşmesi yaparak proje ön değerlendirme paneli hizmeti sunmak.
ç) Proje başvuru sürecinde ve sonrasında proje yürütücüsünün ihtiyaç duyduğu dokümantasyonun hazırlanmasına rehberlik etmek.
d) Üniversitenin öğretim elemanları, araştırma merkezleri ya da araştırmacılar tarafından ulusal ya da uluslararası kurumlarca desteklenmek üzere hazırlanabilecek projelerin duyurusunu yapmak, hazırlanan projeleri kayda geçirmek, kota uygulanan projelerde kota ile ilgili duyuru yapmak ve süreci yönetmek, bu aşamada gerekli olması hâlinde teknik destek sağlayarak Rektörlüğün imzasına sunmak.
e) Üniversitemiz içinde ve diğer üniversiteler arasında disiplinler arası projelerin planlanması veya yürütülmesini teşvik ederek ilgili birimlerde oluşturulacak bu tür iş birliklerine öncülük etmek.
f) Ulusal ve uluslararası kaynaklı üniversite-sanayi iş birliği dâhil ortaklı projelere başvurabilmek için her türlü çağrıyı takip etme, duyurusunu yapma ve ortak arama gibi faaliyetleri gerçekleştirmek.
g) Sanayi kuruluşlarından ve iş dünyasından gelen talep ve önerileri üniversitenin öğretim elemanlarını, araştırmacıları ve ilgili birimlerini bir araya getirerek döner sermaye üzerinden projeler hazırlamaya ve mentörlük hizmetleri sunmaya teşvik etmek.
ğ) Üçüncü şahıs fon kaynaklarını araştırarak hazırlanabilecek projeler için üniversite-sanayi iş birliğini tesis etmek.
h) Bursa Uludağ Üniversitesi Ar-Ge Koordinatörlüğü, BAP Koordinatörlüğü ve Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) ile koordineli çalışmak ve proje hazırlama, geliştirme ve yönetim hizmetleri kapsamında bu birimlerden destek almak.
ı) Üniversite birimlerince gerçekleştirilen proje faaliyetlerine ilişkin yıllık faaliyet raporları yayımlamaktır.
Madde 6- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışma ilkeleri:
a) BAP Koordinatörlüğünün proje destekleme, bütçeleme ve sözleşme süreçlerindeki yetki ve sorumluluk alanlarına müdahale etmez. Ancak proje hazırlama ve başvuru aşamalarında danışmanlık sağlar.
b) Ar-Ge Koordinatörlüğü ile araştırma altyapılarının geliştirilmesi ve politikaların belirlenmesi süreçlerinde iş birliği içinde çalışır.
c) TTO ile özellikle fikri ve sınai mülkiyet hakları, lisanslama, patent, ticarileştirme ve şirketleşme konularında koordinasyon sağlar; proje yürütücülerini gerekli durumlarda TTO’ya yönlendirir.
ç) Fikri Haklar Yönergesi çerçevesinde, proje çıktılarının korunması ve ticarileştirilmesi süreçlerinde gizliliğe ve mülkiyet haklarına özen gösterir.
d) Kalite güvence süreçlerinde, Üniversite Kalite Koordinatörlüğü ve ilgili diğer komisyonlarla iş birliği yapar.
e) Projelerin ön değerlendirme, yazım desteği, yaygın etki ve görünürlük artırma gibi konularda ilgili mevzuat, senato kararları ve diğer yönergelerle çelişmeyecek şekilde rehberlik sağlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin Yönetim Organları, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yönetim Organları
Madde 7- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin organları şunlardır:
a) Rektör.
b) Koordinatör.
c) Koordinatör Yardımcısı.
ç) Akademik Danışma Kurulu.
d) Proje Uzmanları.
e) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personeli.
Rektör
Madde 8- (1) Rektör, diğer ilgili birimlerin (BAP, Ar-Ge, TTO vb.) yönergelerindeki yetki dağılımını da gözeterek Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin işleyişine yönelik stratejik kararları onaylar ve uyumu sağlar.
Koordinatör
Madde 9- (1) Koordinatör, proje yönetimi konusunda araştırma, uygulama, eğitim ve yönetim deneyimi bulunan öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilir. Koordinatör, çalışmalarını Rektöre bağlı olarak yürütür. Süresi biten Koordinatör yeniden görevlendirilebilir; gerekli görüldüğünde süresi dolmadan aynı usulle görevden alınabilir. Görevi başında bulunamayacağı süreler için yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Herhangi bir nedenle 6 (altı) aydan fazla süreyle görevinden ayrılması hâlinde kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir koordinatör görevlendirilir. Koordinatörün herhangi bir nedenle görevinden ayrılması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir koordinatör görevlendirilir. Koordinatör, Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden, geliştirilmesinden ve çalışmalarından Rektöre karşı sorumludur.
Koordinatörün Görevleri
Madde 10- (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisini temsil etmek ve ilgili kurullara başkanlık etmek.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarını düzenlemek, kurulların ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak.
c) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi kurullarının gündemini hazırlamak ve kurulları toplantıya davet etmek.
ç) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla yılda en az bir kez olmak üzere faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Rektörün onayına sunmak.
Koordinatör Yardımcısı
Madde 11- (1) Koordinatörün önerisi üzerine, Rektör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarında Koordinatöre yardımcı olmak üzere üniversitenin öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi koordinatör yardımcısı olarak 3 (üç) yıl süreyle görevlendirilir. Koordinatörün görevi başında bulunmadığı zamanlarda koordinatör yardımcılarından biri vekâlet eder. Koordinatörün görev süresinin dolması veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılması hâlinde Koordinatör yardımcılarının da görevi sona erer.
Koordinatör Yardımcısının Görevleri
Madde 12- (1) Koordinatör Yardımcısının Görevleri şunlardır:
a) Koordinatör tarafından yapılan iş bölümüne uygun olarak verilen görevleri yürütmek.
b) Koordinatörün görevde bulunmadığı zamanlarda Koordinatörlük görevini vekâleten yürütmek.
Proje Uzmanının Görevleri
Madde 13- (1) Proje uzmanı, Koordinatör tarafından önerilerek Rektör tarafından görevlendirilir. En az üç (3) uzman görevlendirilir. Proje uzmanının görevleri şunlardır:
a) Akademik Danışma Kurulu ile iş birliği içerisinde gelen proje tekliflerinin proje formuna uygunluk, teknik inceleme ve bütçe açısından ön değerlendirmelerini yapmak.
b) Akademik Danışma Kurulu ile proje yürütücüleri arasında koordinasyon sağlamak.
c) Akademik Danışma Kurulunun vereceği ön değerlendirme paneli ve eğitim süreçlerini takvimlendirmek.
ç) Koordinatör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanı kapsamında verilen görevleri yürütmek.
d) Projelerle ilgili gerekli duyuruları yaparak Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin web sitesi bilgilerini güncellemek.
e) Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında görev almak.
Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personelinin Görevleri
Madde 14- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin sekretaryasını yürütmek üzere Koordinatör tarafından önerilerek Genel Sekreterlik tarafından görevlendirilen Üniversite idari personelidir. Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi idari personelinin görevleri şunlardır:
a) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetleri kapsamındaki yazışmaları yürütmek.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetleri sonucunda oluşan belgelerin arşivleme işlemlerini gerçekleştirmek.
c) Koordinatör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanı kapsamında verilecek görevleri yerine getirmek.
Akademik Danışma Kurulu
Madde 15- (1) Akademik Danışma Kurulu; öncelikli olarak son beş yılda SCI-Expanded, SSCI, AHCI dâhilindeki dergilerde yayını bulunan, ulusal veya uluslararası projelerde yürütücü veya araştırmacı olan veya koordinatörün önerdiği Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilen en az 4 (dört) üyeden oluşur. Koordinatör, bu kurulun doğal üyesidir. Görev süresi dolan üye, yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan görevden ayrılan üyenin yerine yeni bir üye görevlendirilir. Akademik Danışma Kurulu, Koordinatörün daveti üzerine toplanır. Akademik Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Proje geliştirme ve yazma eğitimlerini planlamak.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisine sunulan projelerin ön panel değerlendirmesini yapmak.
c) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisine sunulan projeler için mentörlük desteği sunmak.
d) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin vizyon ve misyonu çerçevesinde tüm faaliyetlere katkı sağlamak.
Yönetim Organları
Madde 7- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin organları şunlardır:
a) Rektör.
b) Koordinatör.
c) Koordinatör Yardımcısı.
ç) Akademik Danışma Kurulu.
d) Proje Uzmanları.
e) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personeli.
Rektör
Madde 8- (1) Rektör, diğer ilgili birimlerin (BAP, Ar-Ge, TTO vb.) yönergelerindeki yetki dağılımını da gözeterek Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin işleyişine yönelik stratejik kararları onaylar ve uyumu sağlar.
Koordinatör
Madde 9- (1) Koordinatör, proje yönetimi konusunda araştırma, uygulama, eğitim ve yönetim deneyimi bulunan öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilir. Koordinatör, çalışmalarını Rektöre bağlı olarak yürütür. Süresi biten Koordinatör yeniden görevlendirilebilir; gerekli görüldüğünde süresi dolmadan aynı usulle görevden alınabilir. Görevi başında bulunamayacağı süreler için yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Herhangi bir nedenle 6 (altı) aydan fazla süreyle görevinden ayrılması hâlinde kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir koordinatör görevlendirilir. Koordinatörün herhangi bir nedenle görevinden ayrılması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir koordinatör görevlendirilir. Koordinatör, Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden, geliştirilmesinden ve çalışmalarından Rektöre karşı sorumludur.
Koordinatörün Görevleri
Madde 10- (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisini temsil etmek ve ilgili kurullara başkanlık etmek.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarını düzenlemek, kurulların ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak.
c) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi kurullarının gündemini hazırlamak ve kurulları toplantıya davet etmek.
ç) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetlerini değerlendirmek amacıyla yılda en az bir kez olmak üzere faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Rektörün onayına sunmak.
Koordinatör Yardımcısı
Madde 11- (1) Koordinatörün önerisi üzerine, Rektör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin çalışmalarında Koordinatöre yardımcı olmak üzere üniversitenin öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi koordinatör yardımcısı olarak 3 (üç) yıl süreyle görevlendirilir. Koordinatörün görevi başında bulunmadığı zamanlarda koordinatör yardımcılarından biri vekâlet eder. Koordinatörün görev süresinin dolması veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılması hâlinde Koordinatör yardımcılarının da görevi sona erer.
Koordinatör Yardımcısının Görevleri
Madde 12- (1) Koordinatör Yardımcısının Görevleri şunlardır:
a) Koordinatör tarafından yapılan iş bölümüne uygun olarak verilen görevleri yürütmek.
b) Koordinatörün görevde bulunmadığı zamanlarda Koordinatörlük görevini vekâleten yürütmek.
Proje Uzmanının Görevleri
Madde 13- (1) Proje uzmanı, Koordinatör tarafından önerilerek Rektör tarafından görevlendirilir. En az üç (3) uzman görevlendirilir. Proje uzmanının görevleri şunlardır:
a) Akademik Danışma Kurulu ile iş birliği içerisinde gelen proje tekliflerinin proje formuna uygunluk, teknik inceleme ve bütçe açısından ön değerlendirmelerini yapmak.
b) Akademik Danışma Kurulu ile proje yürütücüleri arasında koordinasyon sağlamak.
c) Akademik Danışma Kurulunun vereceği ön değerlendirme paneli ve eğitim süreçlerini takvimlendirmek.
ç) Koordinatör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanı kapsamında verilen görevleri yürütmek.
d) Projelerle ilgili gerekli duyuruları yaparak Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin web sitesi bilgilerini güncellemek.
e) Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında görev almak.
Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi İdari Personelinin Görevleri
Madde 14- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin sekretaryasını yürütmek üzere Koordinatör tarafından önerilerek Genel Sekreterlik tarafından görevlendirilen Üniversite idari personelidir. Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi idari personelinin görevleri şunlardır:
a) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetleri kapsamındaki yazışmaları yürütmek.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyetleri sonucunda oluşan belgelerin arşivleme işlemlerini gerçekleştirmek.
c) Koordinatör tarafından Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin faaliyet alanı kapsamında verilecek görevleri yerine getirmek.
Akademik Danışma Kurulu
Madde 15- (1) Akademik Danışma Kurulu; öncelikli olarak son beş yılda SCI-Expanded, SSCI, AHCI dâhilindeki dergilerde yayını bulunan, ulusal veya uluslararası projelerde yürütücü veya araştırmacı olan veya koordinatörün önerdiği Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilen en az 4 (dört) üyeden oluşur. Koordinatör, bu kurulun doğal üyesidir. Görev süresi dolan üye, yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan görevden ayrılan üyenin yerine yeni bir üye görevlendirilir. Akademik Danışma Kurulu, Koordinatörün daveti üzerine toplanır. Akademik Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Proje geliştirme ve yazma eğitimlerini planlamak.
b) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisine sunulan projelerin ön panel değerlendirmesini yapmak.
c) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisine sunulan projeler için mentörlük desteği sunmak.
d) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisinin vizyon ve misyonu çerçevesinde tüm faaliyetlere katkı sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Gizlilik
Madde 16- (1) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi yönetim organları, proje başvuru sahibinin izni olmadan proje fikri, proje başvurusu veya içeriği hakkında üçüncü şahıslara açıklama yapamaz. Başvuru sahibi ile imzalanacak “gizlilik sözleşmesi” ile proje ön değerlendirmesi veya başvuru sahibine ait özel problemin çözümüne katkı sunabilecek kişi ya da kişilerle iletişime geçilebilir. Bu kapsamda edinilen bilgiler, hiçbir suretle amacı dışında kullanılamaz. Bu bilgiler, başvuru sahibinin izni olmaksızın doğrudan veya dolaylı olarak üçüncü kişilere verilemez; açıklanamaz.
(2) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi, proje ile ilgili işlemlerin yürütülmesi ve problemlerin çözüm arayışında tarafsızlık ilkesine göre hareket eder.
(3) Proje Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi, proje başvuruları ve içeriklerine dair fikri ve sınai mülkiyet haklarının korunmasında, TTO ve Fikri Haklar Yönergesi hükümleri doğrultusunda gerekli hassasiyeti gösterir.
Hüküm bulunmayan hâller
Madde 17- (1) Bu Yönerge’de yer almayan hususlar hakkında ilgili mevzuat hükümleri ile Senato ve Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
(2) Bu Yönergenin hükümlerinin BAP Koordinatörlüğü, Ar-Ge Koordinatörlüğü, TTO ve Fikri Haklar Yönergeleri ile çelişkili olması durumunda ilgili mevzuat ve Senato ve Yönetim Kurulu kararlarına uygunluk esastır.
Yürürlük
Madde 18- (1) Bu Yönerge, Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildikten sonra yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 19- (1) Bu Yönerge hükümlerini Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü yürütür.