Temel hedefi; düşünen, klişeleri sorgulayan, tarihe hâkim, çağı - anı yakalama endişesi taşıyan ve aynı zamanda teknolojiyi takip eden mimarlar yetiştirmek olan bölümümüz; öğretim elemanı kadrosu açısından oldukça derin bir kadroya sahiptir. Bölümümüz, gerek kendi öğretim elemanı kadrosu ile gerekse oluşturulan “katılımcı ve dinamik eğitim modeli” (davetli mimar-tasarımcı kadrosu) ile birçok mimarlık bölümüne “rol model” olmuştur.
Mimarlık eğitimi ve programlarında “öğrenci odaklı eğitim modeli”ni önemseyen bölümümüz, öğrencilerimizi “ortağımız” olarak görür ve süreçte onların görüşlerine önem verir. “Üreterek öğrenme” kavramı üzerinden gelişen bu süreç gerek stüdyo ve gerekse kuramsal derslerimiz kapsamında bölümümüzde oluşturulan sergileme alanlarında ve atölyelerde gerçekleşir. “Stüdyo kültürü” demokratik ve katılımcı yöntemler kurgulanarak eleştiri platformu üzerinden yürütülür. Mimarlık eğitimini “bir deney alanı” olarak gören bölümümüz; “yaratıcı olabilme”, “problemlere farklı açılardan bakabilme” ve “kavramsal düşünebilme” konularına ayrı bir önem verir. Bu durum Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nü ayrıcalıklı kılar.
J. M. Olbrich