HAZIRLIK OKUYACAK ÖĞRENCİLER İÇİN ONLİNE ORYANTASYON PROGRAMI

 

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu, Üniversiteye yeni kayıt yaptıran ve İngilizce, Almanca, Arapça, Fransızca hazırlık sınıfı okuyacak öğrenciler için akademik takvim başlamadan önce 1 haftalık Online (çevrimiçi) Oryantasyon Programı düzenledi.

Dijital dönüşümden en çok etkilenen alanlardan birisinin yabancı dil eğitimi olduğunu belirten Yüksekokul Müdürü Prof. Dr. İsmail Güler yaptığı açıklamada, BUÜ hazırlık sınıfları için bu doğrultuda özgün bir tasarım modeli oluşturduklarını ve tüm dünyada tanınırlığı olan EAQUALS akreditasyon sürecinde bulunduklarını ifade etti.

FARKLI DİJİTAL ARAÇLAR İLE ONLİNE EĞİTİM

Yabancı dil eğitiminde ders içi ve ders dışı öğrenme süreçlerini harmanlayan bir tasarım modeli oluşturduklarını açıklayan Okul Müdürü Prof. Dr. İsmail Güler; “Yabancı dil hazırlık eğitimini Flipped Learning (Ters Yüz Sınıf Yöntemi) yöntemi doğrultusunda senkron ve asenkron derslerden oluşturuyoruz. Bu bağlamda öğrencilere ders öncesi konu anlatım videosu gönderilmekte ve derse hazırlık alıştırmaları atanmakta ve böylece canlı derslerde uygulamalı ve etkileşimli öğrenme için zaman kazanılmaktadır.  Senkron dersler kitapların interaktif dijital uygulamaları üzerinden yürütülürken, öğrencilerin ders dışı öğrenme süreçleri Öğrenme Yönetim Sistemleri (Learning Management System-LMS) ile takip edilmektedir. Örneğin öğrencilere sanal sınıf üzerinden atanan ders dışı interaktif görevler LMS üzerinden otomatik raporlanırken, öğrencilere yine ders dışı çalışma olarak atanan yazma ve konuşma projeleri danışman hoca tarafından dijital uygulamalar ile detaylı ve anlık dönütler verilmektedir. Başarı durumunu değerlendirmede ise ders içi öğrenileni ölçmeye yönelik online yazılı ve sözlü sınavlar yapılırken, ders dışı yerine getirilen dijital görevlerde ise zaman odaklı çalışma, yaratıcılık ve inovasyon, akademik dürüstlük, iş birlikçi çalışma, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi 21. Yüzyıl becerileri dikkate alınıyor” diye konuştu.

ONLİNE ORYANTASYON

Dijital eğitimin hala emekleme aşamasında olduğunu vurgulayan Prof. Dr. İsmail Güler, teknik altyapının ve öğrencilerin dijital beceri düzeylerinin henüz yeterli düzeyde olmadığının eğitim planlaması esnasında göz önünde bulundurulması gerektiğini ifade etti. Güler, bu sebeple öğrencilerin kullanılacak dijital araçlar ile ilgili doğrudan o araçlar üzerinden uygulamalı bir oryantasyona ihtiyaç duyduklarını belirtti. Prof. Dr. İsmail Güler; “Yabancı Diller Yüksekokulu olarak akademik takviminin başlangıcından önceki haftayı Eğitim-Webinarları ve asenkron eğitim videoları ile programladık ve öğrencileri bu salgın koşullarında başladıkları akademik hayatların başlangıcında desteklemeyi amaçladık” dedi.

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv

Haber Tarihi : [02-Eki-2020]

Haber Görüntüleme : [3.823]