Haber

22.02.2019 10:30:24

Reklam bütçeleri artik sosyal medyaya akiyor

 

Google Dijital Pazarlama ve Strateji Danismani Özgür Deniz Aydin, basili ve görsel medyanin reklam payinin her geçen gün düsüste oldugunu vurgulayarak; “Klasik medyanin reklam pastasindaki payi her geçen gün düsmeye devam ediyor. Artik reklamlarin büyük çogunlugu sosyal medyaya akiyor. Bu degisim devam edecek” dedi.

ULUTEK Teknopark, Adres Gezgini firmasi isbirliginde "Internet Reklamciliginda Basarinin Sirlari" isimli seminer düzenledi. Teknopark Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinlige Google Dijital Pazarlama ve Strateji Danismani Özgür Deniz Aydin ile Adres Gezgini firmasindan Veri Analiz Uzmanlari Cansu Güranç ve Gülsah Bulut konusmaci olarak katildi. Programin ilk konusmacisi olan Özgür Deniz Aydin, internette trendlerin her geçen gün degistigini söyledi. Son dönemde herhangi bir arama yapmak için insanlarin sesli komut yöntemini daha sik kullanmaya basladigina isaret eden Ö. Deniz Aydin; “Yazmak insanlara zor gelmeye basladi. Google uygulamasindaki aramalarin yüzde 20’si artik sesli olarak aramalardan olusuyor. ABD’de gençlerin yüzde 50’sinden fazlasi ve yetiskinlerin yüzde 41’i günlü yasantisinda sesli aramayi kullaniyor” diye konustu.

REKLAMLAR HER YERDE

Yapilan aramalarda insanlarin en iyi sonuçlari görüntüleme isteginin bulundugunun altini çizen Deniz Aydin, bu istegin internetteki pazarlama stratejilerinin de degismesine yol açtigini vurguladi. Görsel ve yazili medyanin güncelligini kaybetmeye basladigina deginen Aydin; “Artik basili ve görsel medyanin reklamlardan aldigi pastada küçüldü. Gün geçtikçe bu oran daha da düsecek. Reklamlar sosyal mecralara akmaya basladi. Reklamlar internet kullanicilarinin her yerde karsisina çikiyor. Bazen maillerinde bazen de kullandigi sosyal medya ortamlarinda bu reklamlari görmek durumunda kaliyorlar. Çünkü reklam veren tüm uygulamalari kullanarak alicisina ulasmak istiyor” dedi.

Programin ikinci bölümünde ise Adres Gezgini firmasinin veri analiz uzmanlari tarafindan internet reklamlarinin önemi ve internet reklamlari yoluyla islerin büyütülmesinin yollari anlatildi. Bursali firmalarin yogun ilgi gösterdigi etkinligin son bölümünde soru-cevap ve birebir görüsmeler gerçeklestirildi.



Bilgi

Okunma Sayısı: 2000
Eklenme Tarihi: 22.02.2019 10:30:24
Güncelleme Tarihi: -

Paylaş