Haber

20.03.2016 12:57:59

Egitim panelinden: Inovasyon herkesin dilinde ama uygulayan yok

 

Uludag Üniversitesi V. Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri kapsaminda “Egitimde Yaratici Fikirler” paneli düzenlendi.

Panel Moderatörlügünü Prof. Dr. Özgür Akgün Karabulut yaparken, panelist olarak Egitimpedia ve Fide Okullari Kurucusu Ali Koç,  Baskent Üniversitesi Ögretim Üyesi Prof. Dr. Servet Özdemir, SETA Arastirmacisi ve Yildirim Beyazit Üniversitesi Ögretim Üyesi Doç. Dr. Zafer Çelik,  ERG (Egitim Reformu Girisimi) Direktörü Batuhan Aydagül katildi.

Baskent Üniversitesi Ögretim Üyesi Prof. Dr. Servet Özdemir panelde yaptigi konusmada ailelerin çocuklari sürüden ayrilani kurt kapar, icat çikarma deyimleriyle büyüttügünü belirterek “Sonra büyüdüklerinde onlardan girisimci olmalarini bekliyoruz bu haksizlik” dedi.

INOVASYONU UYGULAYAN YOK

Türkiye’deki hiçbir ögretmenin profesyonel egitim elemani olmak istemedigini belirten Prof. Dr. Özdemir “Geleneksel ögretmen tutumu ve davranislariyla ögretmenler ögrencilerin kendilerine benzemesini istiyor. Inovasyon ne demek? Donanimiyla kendini geçecek insanlari topluma hazirlamak degil mi? Kimse kendinden daha donanimli birinin varligini istemiyor. Saçi bana benzesin, benim gibi giyinsin, benim gibi konussun istiyor farkli olana tahammülümüz yok. Kisacasi inovasyon lafi hepimizin dilinde ama bunu uygulayan yok” diye konustu.

MAHALLE OKULLARI PROJESI

Panelde konusan,  Egitim Reformu Girisimi (ERG) Direktörü Batuhan Aydagül ise katilimcilara “mahalle okullari” projesinden bahsetti. Aydagül, “Egitimin birincil amaci ögrencilere ögrenmeyi ögretmek olmali. Nasil ögrenecegini bilen ve ögrenmeyi seven ögrenciler, hayatlari boyunca ögrenmeye devam eder ve kendilerini gelistirme firsati bulur. Ögrencilere ögrenmeyi sevdiren ve bunu aliskanlik haline getiren bir egitim sistemine ihtiyaç duymaktayiz. 21. yüzyilda gelecegi tasarlayan ülkeler arastirmayi, ögrenmeyi ve bilgilenmeyi seven merakli kültürlerdir. “Merak insani mezara sokar,” gibi atasözlerimizin özünde olan merak yargisini kirmamiz gerekiyor. Bilgiyi korkusuzca sahiplenip, yüceltecegimiz bir toplum algisini yaratmanin yolu egitimden geçer. Benim hayalimdeki “mahalle okullari” ögrencileri dini, etnik, ekonomik, zihinsel ve bedensel farkliliklariyla beraber gelip bir çati altinda bulusturuyor. Burada ayrimciliga ve siddete tahammül yok, tüm ögrenci ve ögretmenler esit özgürlüklere sahip” seklinde konustu.

VELILER ÇOCUKLARINI ÜSTÜN YETENEKLI SANIYOR

Egitimpedia ve Fide Okullari Kurucusu Ali Koç da konusmasinda kapitalizmin en büyük basarisinin kaygiyi yaratip, çözüm üretmek oldugunu belirtti. Koç “Bu zamanda çocugunun ortalama yetenekli oldugunu düsünen bir veli hiç görmedim. Kimle görüstüysem çocugunun digerlerinden farkli olarak ya üstün zeka, ya da üstün yetenege sahip oldugunu söylüyor. Kimse çocugunun ortalama seviyede oldugunu kabullenmek istemiyor. Bu algiyi da okul yöneticileri ve ögretmenler yapiyor. Ögretmenler, velilere çocugunun üstün yetenekli özel çocuklar oldugunu söylüyor. Velilerde varlarini yoklarini ortaya koyup çocuklarini özel okullara yolluyor. Bence bu kapitalizmin basarisi” dedi.

 “AR-GE’YE YATIRIM YAPMALIYIZ VE  ÖGRENCILERI SÜRECE DAHIL ETMELIYIZ”

SETA Arastirmacisi ve Yildirim Beyazit Üniversitesi Ögretim Üyesi Doç. Dr. Zafer Çelik Türkiye’de devlet okullunda okuyan ögrenci sayisi %96, özel okullarda okuyan ögrenci sayisi ise %4 diyerek “Türkiye’de ortak kesen sorun yoksulluk eger yoksulsaniz olumsuzluklardan çikis bileti alamiyorsunuz. Ülkemizde kaliteli egitim veren kurumlar var ama genelleme yapilirsa hepsinde egitim kalitesi ayni degil. Katma degeri yüksek kaliteli bir egitim için AR-GE’ye yatirim yapmaliyiz ve  ögrencileri sürece dahil etmeliyiz” açiklamasinda bulundu.

Konusmalarin ardindan panelistlere tesekkür plaketi verildi.

 

 



Bilgi

Okunma Sayısı: 3034
Eklenme Tarihi: 20.03.2016 12:57:59
Güncelleme Tarihi: -

Paylaş