Bölüm hakkında

Bölüm Tanıtımı

Bölüm Tanıtımı

Bursa Uludağ Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün kökleri, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi tarafından 1975 yılında kurulan Bursa Elektrik Fakültesi’ne dayanmaktadır. Kuruluş yıllarında eğitim faaliyetleri, İTÜ’nün güçlü akademik desteğiyle sürdürülmüş; 1982 yılında Yükseköğretim Kurulu’nun yapılanmasıyla Elektronik, Makine ve Tekstil Mühendisliği bölümlerini içeren Mühendislik Fakültesi çatısı altında yeniden şekillenmiştir.
Bölümümüz ilk mezunlarını 1979 yılında vermiştir. Günümüzde lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmekte, öğrencilerimize akademik ve araştırma alanında ilerleme fırsatları sunulmaktadır. 
Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini kapsamında bölümümüzde yedi temel alanda eğitim ve araştırma faaliyetleri yürütülmektedir: Devreler ve Sistemler, Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği, Elektronik, Haberleşme, Elektrik Tesisleri, Kontrol ve Kumanda Sistemleri ile Elektrik Makineleri. Programımızın temel amacı; ev aletlerinden ileri haberleşme sistemlerine, anahtarlama devrelerinden yapay sinir ağlarına, mikroçiplerden otomatik robotlara kadar geniş bir uygulama alanında kullanılan elektronik cihaz ve sistemlerin tasarımı, geliştirilmesi ve üretimi için gerekli bilimsel altyapıyı, teknik donanımı ve araştırma yetkinliğini öğrencilerimize kazandırmaktır.
Kariyer İmkânları
Bursa Uludağ Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunları, geniş bir kariyer yelpazesine sahiptir. Enerji üretim ve dağıtım şirketlerinden savunma sanayiine, otomotiv ve beyaz eşya sektöründen haberleşme teknolojilerine, medikal cihazlardan yazılım ve otomasyon çözümlerine kadar birçok alanda uzmanlıklarını değerlendirebilirler. Hem özel sektör hem de kamu kurumlarında mühendis, proje yöneticisi, Ar-Ge uzmanı veya girişimci olarak görev alabilen mezunlarımız, aynı zamanda akademik kariyerlerine devam ederek bilime ve teknolojiye katkı sağlayabilmektedir.

Bölüm Tesisleri

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Mühendislik Fakültesinin sekiz bölümünden biridir ve 5192 m2 kapalı alana sahiptir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 13 araştırma ve öğrenci laboratuvarına, sekizi projeksiyon sistemi ile donatılmış toplam 10 dersliğe, 31 personel ofisine ve bir toplantı salonuna sahiptir.

Bölüm başkanının ve bölüm sekreterinin ofisi fakülte binasının 3. katında, bölüm öğretim üyelerinin ve araştırma görevlilerinin ofisleri ise binanın 3. ve 5. katlarındadır. 

20 kişi kapasiteli Bölüm toplantı odası binanın 3. katındadır ve seminerler, toplantılar, sunumlar ve lisansüstü tez sınavlarında kullanılmaktadır. Aynı zamanda, genel toplantılar ve seminerler için, fakültenin tüm bölümleri tarafından ortak olarak kullanılan 110 kişi kapasiteli Ahmet Rasim Büyüktür Toplantı Salonu da ana binada yer almaktadır.

Fakültedeki her öğretim üyesi araştırma ve öğretme kalitesini arttırmak maksadıyla üniversite yönetimi tarafından sağlanmış bilgisayarlı ve internet bağlantılı bir odaya sahiptir.

Teknik ve sosyal etkinlikler için üniversite öğrencileri tarafından organize edilen çeşitli topluluklar vardır. Üniversite ve fakülte yönetimi bazı projeleri desteklemektedir ve öğrenciler ulusal üniversite etkinliklerine kendi projeleri ile katılmaktadır. Öğrenciler fakülte toplantı odalarını topluluklarının toplantıları için kullanabilmektedir.

Ana binada tüm fakülte öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından kullanılan bir fotokopi merkezi bulunmaktadır.

 
Vizyon-Misyon

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nün Vizyonu
Bölümümüz, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, yenilikçi, sürdürülebilir ve teknolojik gelişmelere yön veren bir eğitim ve araştırma merkezi olmayı; topluma değer katan, yaratıcı ve etik değerlere bağlı mühendisler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nün misyonu, özgün araştırmalar yapmak, öğrencilerine genel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği alanında endüstride ihtiyaç duyulan konularda gerekli eğitimi vermek, etik değerlere bağlı, takım çalışmasına uyumlu mühendisler yetiştirmek ve toplumun yararına hizmet sunmaktır.

 
Eğitim Amaçları
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde faaliyet gösteren ulusal / uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik görevleri üstlenebilirler.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yurt içinde veya yurt dışında öncü bilimsel araştırmalar yapabilir, yüksek lisans ve doktora çalışmaları tamamlayabilir ve akademik yönde ilerleyebilirler.
  • Yeni teknolojiler geliştirebilir, ulusal teknolojik liderlik hedeflerimize katkıda bulunabilir ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde ulusal / uluslararası şirketler kurabilirler.
 
Lisans Eğitimi Program Çıktıları

PÇ-1. Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.

PÇ-3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.

PÇ-4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.

PÇ-5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.

PÇ-7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-8. En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmıştır.

PÇ-9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-10. Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.

PÇ-11. İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.

PÇ-12. Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.



Bilgi

Okunma Sayısı: 2385
Eklenme Tarihi: 6.02.2025 10:07:11
Güncelleme Tarihi: 27.09.2025 23:49:10

Paylaş