Proje 4 (TOBB ETÜ)
    
    
      Proje Konusu: Kompozit Batarya Taşıyıcı Sistemin Mekanik Performansının Eniyilenmesi ve Modül Bazlı Isıl Yönetim Sisteminin Geliştirilmesi
    
    
    
      Batarya ile çalışan elektrik araçlar içten yanmalı motorla çalışanlara kıyasla önemli ölçüde daha kısa 
      bir sürüş aralığı göstermektedir. Araçlardaki ağırlık azaltımı sürüş menzilini uzatmanın etkili yollarından 
      birisidir. Ağrılığı azaltmanın en etkili yollarından birisi çelik ve alüminyum gibi standart malzemeler 
      yerine elyaf takviyeli kompozit malzemeler kullanmaktır. Bu projede, bir elektrikli aracın batarya taşıyıcı 
      sisteminin elyaf takviyeli kompozit malzeme kullanılarak geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Geliştirilecek olan 
      batarya taşıyıcı sistemin çarpışma güvenliği açısından optimizasyonu üzerine Ar-Ge faaliyetleri yürütülecektir.
    
    
      Proje kapsamında, elyaf takviyeli kompozitler mekanik performans ve boyutsal kararlılık açısından 
      incelenecektir. Ayrıca, hem çarpışma vb. anlık yüklere hem de sürüş sırasında aktarılan titreşimli yüklere 
      karşı gerekli yapısal dayanım performansına sahip olması gereken batarya taşıyıcı sistemin sonlu elemanlar 
      simülasyonlarına dayalı tasarımı gerçekleştirilecektir.
    
    
      Karbon elyaf mükemmel mekanik özelliklerinden dolayı en etkili takviye malzemelerinden biri olmakla birlikte, 
      yüksek maliyeti nedeniyle, bazen daha uygun maliyetli olan cam elyafı gibi diğer takviye malzemeler kullanımı 
      da bir alternatif olarak değerlendirilebilmektedir. Batarya taşıyıcı sistem için hem maliyet hem yapısal 
      performans açısından en uygun elyaf tipinin belirlenmesi adına, bu projede hibrit elyaf (karbon ve cam 
      elyaf karışımı) kullanımı da ele alınacaktır.
    
    
      Elektrikli araçların güvenli ve verimli operasyonu için uygun bir ısıl yönetim sisteminin geliştirilmesine 
      ihtiyaç vardır. Isıl yönetim sistemi, bir ısıtma işleminin yanı sıra soğutma sistemi ve diğer bileşenlerden 
      oluşur. Elektrikli taşıtlarda gerekli olan voltaj ve güç seviyesine göre tasarlanan modül, seri veya paralel 
      şekilde bağlantı konfigürasyonlarına sahip batarya hücresinden oluşmaktadır. Modüllerin bağlantı şekline göre 
      soğutucu sistemin gerekli ısı deşarjını sağlaması gerekmektedir. Bu projenin ikinci amacı konsorsiyum 
      çalışmaları doğrultusunda elektrikli araçlar için kullanılacak batarya modüllerine uygun bir soğutucu plaka 
      tasarlamaktır. Bu amaç için yapılması gereken modelleme, sayısal analiz ve deney çalışmaları planlanmıştır.
    
    
    
      
        