B.U.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
2019-2020 YAZ DÖNEMİ STAJ UYGULAMA ESASLARI
Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun 04.06.2020 tarih ve 2020-15 Sayılı Toplantısında alınan 11 nolu kararı uyarınca 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz dönemi ile sınırlı kalmak kaydıyla 2020 yılı yaz stajları aşağıdaki gibi uygulanacaktır.
Öğrenciler, Tekstil Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yüzyüze ve/veya uzaktan öğretim yoluyla staj yapabilecektir.
Yüz Yüze Staj: Öğrenciler stajlarını; yaz okulu dönemi de dahil olmak üzere uygun zamanlarda (pazar günleri ve resmi tatiller haricinde); COVID-19 pandemisi sebebiyle Bilim Kurulu’nun belirlediği önlemleri alan (maske, sosyal mesafe, hijyen) tekstil işletmelerinde yapabilecektir. Öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalığı ile ilgili sigorta işlemleri daha önceki yıllarda olduğu gibi Fakülte SGK bürosu tarafından gerçekleştirilecektir.
İşlem akışı:
- Zorunlu staj formu (güncel hali) doldurulduktan ve öğrenci ve firma tarafından onaylandıktan sonra, pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderilecektir. Öğrenciler nüfus cüzdanı fotokopisini de stajtekstil@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderecektir. E-postanın konu kısmına “Yüz Yüze Staj, Öğrenci No: …...” yazılacaktır. Başvurunun staja başlama tarihinden en az 20 gün önce yapılması gerekmektedir.
- Staj komisyonun onayına istinaden SGK işlemleri gerçekleştirilecektir. Bu işlemler bölüm sekterliğince sürdürülecektir. Öğrencilerimizin, SGK bürosuna gelmesine ya da SGK bürosuna ayrıca e-posta atmasına gerek yoktur.
- Sigorta işlemleri tamamlandıktan sonra öğrencilerimize formda belirttikleri e-posta adresleri üzerinden bilgilendirme yapılacaktır. Öğrenciler stajlarına bu bilgilendirmeden sonra başlayacaktır.
- COVID-19 pandemisi sebebiyle Bilim Kurulu’nun belirlediği (maske, sosyal mesafe, hijyen) önlemleri almak ve alındığını bildiren bir işyerinde staj yapmak öğrencilerin sorumluluğundadır.
- Stajların değerlendirilmesi; Tekstil Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yapılacaktır. Staj defterleri elle yazılıp taratılabileceği gibi bilgisayarda da hazırlanabilecektir. Öğrenciler, staj defterlerini ve staj sicil belgelerini firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr adresine e-posta atacaklardır.
Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj:
Öğrenciler 2019-2020 Yaz Öğretimi boyunca sınırlı kalmak üzere, istenmesi durumunda online staj imkanı sunan iş yerlerinde ve/veya BUÜ Tekstil Mühendisliği Bölümünün hazırladığı uzaktan eğitim programına dahil olarak uzaktan öğretim yoluyla staj yapabilecektir.
1) Öğrenciler stajlarını; Tekstil Mühendisliği Bölümünün hazırladığı uzaktan öğretim programına dahil olarak yapabilecektir.
Stajlar Tekstil Mühendisliği bölümünün öğrencilere vereceği tasarım, proje, vaka analizi vb. faaliyetlerle yaptırılcaktır. Uzaktan öğretim yoluyla staj yapmak isteyen öğrencilerin, 28 Haziran 2020 tarihine kadar stajtekstil@uludag.edu.tr adresine ekte verilen Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj Başvuru Formunu doldurup e-posta atmaları gerekmektedir. Bu tarihten sonraki başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Uzaktan öğretim yoluyla yapılacak stajlar 6 Temmuz 2020 tarihinde başlayacak ve bitiş tarihleri öğrencilerin staj yapmak istedikleri süre göz önüne alınarak haftalık 5 iş günü üzerinden hesaplanacaktır. Uzaktan öğretim yoluyla yapılacak staj süresi azami 30 iş günüdür. Mezuniyet aşamasında olan öğrenciler eksik stajları 30 iş gününden fazla ve yüz yüze staj için işyeri bulamamışlar ise, bu öğrenciler eksik stajlarını da uzaktan öğretim yoluyla tamamlayabilir. Uzaktan öğretim yoluyla yapılacak stajlarla ilgili bilgilendirme öğrencilere başvuruda bulundukları e-posta adresleri üzerinden gerçekleştirilecektir. Uzaktan öğretim yoluyla staj yapan öğrenciler için iş kazası ve meslek hastalığı sigortası yapılmayacaktır.
İşlem akışı:
- Öğrenciler, Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj Başvuru Formunu doldurduktan sonra pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr e-posta adresine göndereceklerdir. E-postanın konu kısmına “Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj, Öğrenci No: …...” yazılacaktır.
- Öğrenciler, Tekstil Mühendisliği Bölümü Staj Uygulama Esaslarında yer alan “Üretim Faaliyetlerinde Bulunmayan Bağımsız Test Laboratuvarlarında Yapılan Stajlar İçin Staj Değerlendirme Formu” içeriğine uygun olarak uzaktan öğretim yoluyla staj yapacaktır.
- Öğrenciler verilen uzaktan eğitim kapsamında test ve analizler ile ilgili olarak hazırlanan ve kendilerine e-posta ile iletilecek formata uygun olarak staj raporu hazırlayacaktır.
- Stajların değerlendirilmesi; öğrencilerin hazırladıkları staj raporu üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğrenciler staj raporlarını staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr adresine e-posta atacaklardır.
2) Öğrenciler stajlarını; uzaktan öğretim yoluyla staj yapılmasına olanak sağlayan firmalarda (firmalarla iletişime geçme öğrencinin sorumluluğundadır) yapabilecektir.
Öğrenciler stajlarını; yaz okulu dönemi de dahil olmak üzere uygun zamanlarda (pazar günleri ve resmi tatiller haricinde) yapabilecektir.
İşlem akışı:
- Zorunlu staj formu (güncel hali) doldurulduktan ve öğrenci ve firma tarafından onaylandıktan sonra, pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderilecektir. E-postanın konu kısmına “Firmada Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj, Öğrenci No: …...” yazılacaktır. Başvurunun staja başlama tarihinden en az 5 gün önce yapılması gerekmektedir.
- Firmada uzaktan öğretim yoluyla staj yapan öğrenciler için iş kazası ve meslek hastalığı sigortası yapılmayacaktır. Bu nedenle öğrencilerin kimlik fotokopilerini iletmelerine gerek yoktur.
- Öğrenciler stajlarına Bölüm Staj Komisyonu kurumsal e-posta adreslerinden alacakları onaydan sonra başlayabilecektir.
- Stajların değerlendirilmesi; yüz yüze stajlarda olduğu gibi Tekstil Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yapılacaktır. Staj defterleri elle yazılıp taratılabileceği gibi bilgisayarda da hazırlanabilecektir. Öğrenciler, staj defterlerini ve staj sicil belgelerini firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde pdf formatında stajtekstil@uludag.edu.tr adresine e-posta atacaklardır.