TARİH BÖLÜMÜ İŞVEREN DANIŞMA KURULU TOPLANTISI
 TARİH BÖLÜMÜ İŞVEREN DANIŞMA KURULU TOPLANTISI

Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü İşveren Danışma Kurulu toplantısı 12.09.2023 tarihinde çevrimiçi olarak yapılmıştır. Toplantıya bölümümüz öğretim üyelerinin yanı sıra T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Politikaları Daire Başkanı Uygar UMUT, Özel Yedi Renkli Çınar Lisesi Müdürü Özer DAĞLAROĞLU, TEV Hayri Tokaman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Dr. Hasan ÇETİN ve Bursa Uludağ Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Sezai SEVİM katılmıştır. Toplantıya idari programının yoğunluğu nedeniyle katılamayan Ali Kuşçu Anadolu İmam-Hatip Lisesi Müdürü İdris AŞAR ise görüş ve tavsiyelerini daha sonra yazılı olarak iletmiştir.

Toplantının açılışını yapan Tarih Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hasan Basri ÖCALAN, bölümümüzün akademik kadrosu hakkında bilgi verdikten sonra yıl içinde düzenlenen sempozyum ve konferanslardan bahsetmiştir. Bu toplantının asli amacının işveren kurulunun Tarih Bölümü idaresi ile öğrenci ve mezunlarına yönelik tavsiye ve görüşlerini almak olduğunu belirterek kurul üyelerine söz vermiştir.

TEV Hayri Tokaman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Dr. Hasan ÇETİN, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı revizyonlardan bahsederek, özellikle çoktan seçmeli sınavların yerini klasik sınavların almasına ve sosyal sorumluluk projelerinin liselerde yaygınlaştırılmasına vurgu yapmıştır. ÇETİN, Bursa Uludağ Üniversitesi Tarih Bölümü öğrencilerine tarihi ve kültürel açıdan en zengin şehirlerden biri olan Bursa’nın imkanlarından faydalanmalarını tavsiye etmiştir. İletişim becerilerini, topluluk önünde konuşma pratikleri yapmalarını önermiştir. Yeni nesilde gördüğü en önemli eksikliğin yazılı ve sözlü ifade becerileri olduğunu, üniversite öncesi öğrencisinde görülen bu sorunun üniversitede kısmen çözülebildiğini ifade etmiştir. Özellikle üniversite derslerinde sunumların çoğaltılmasının öğrencilerin gelişiminde faydalı olacağını da belirtmiştir. Son olarak ÇETİN, yabancı dil öğreniminin önemine dikkat çekmiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Politikaları Daire Başkanı Uygar UMUT ilk olarak Milli Eğitim Bakanlığının tarih eğitiminde yaptığı yeni düzenlemelerden bahsetmiştir. Özellikle tarih alanında müfredata eklenen seçmeli derslerden bahsederek bu dersleri anlatacak öğretmenlerin tarih bölümlerinde yetiştiğinin göz önüne alınması gerektiğini ve dolayısıyla sözü edilen derslerin üniversite tarih bölümü müfredatına eklenmesinin faydalı olacağını ifade etmiştir. Sözlü tarih çalışmalarına da önem verilmesini tavsiye eden UMUT, öğrencilerimize de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Hayat Boyu Öğrenme Merkezlerinden sertifika ve belgeye dayalı kurs ve eğitimlerden faydalanmalarını önermiştir.

Özel Yedi Renkli Çınar Lisesi Müdürü Özer DAĞLAROĞLU, üniversite öğrencilerine iş hayatında sahip olmalarının çok zor olduğu boş vakitlerinin ya da başka bir deyişle artı zamanlarının kıymetini bilmelerini tavsiye etmiştir. DAĞLAROĞLU, öğrencilerin bu zamanlarını daha verimli kullanmalarının öneminden bahsetmiş, verilen zaman ile alınan verim arasında doğru orantı olması gerektiğini söylemiştir. Bu konuda öğrencilerin yönlendirilmesi gerektiğini de sözlerine eklemiştir.

Bursa Uludağ Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Sezai SEVİM, pandemi döneminde yaygınlaşan uzaktan eğitimin başkanlığını yaptığı bölümde verimli bulunarak sürdürüldüğünü söylemiştir. SEVİM bölüm öğrencilerine teknoloji konusunda kendilerini geliştirmelerinin ileride yaşanacak değişimlerde öne çıkmalarını sağlayacağını düşündüğünü ifade etmiştir.

Fikir ve görüşlerini yazılı olarak ileten Ali Kuşçu Anadolu İmam-Hatip Lisesi Müdürü İdris AŞAR, üniversitelerin arasında ortak bir müfredat olamamasının, özellikle öğretmenlik yapan tarih mezunlarının meslek hayatlarında karşılarına sorun olarak çıktığını ifade etmiştir. Her bilim dalından derslerin mümkün oldukça eşit sayıda olmasının faydasından bahsetmiştir. AŞAR yerel tarih derslerinin üzerinde durulmasını ve tarih eğitiminin bir kısmının tarihi bölgelerde yapılmasını da tavsiye etmiştir. Öğretmen olmak isteyen tarih bölümü öğrencilerinin liseleri ziyaret ederek tarih öğretmenleriyle görüşmelerinin faydalı olacağını düşündüğünü de ifade eden AŞAR, bu konuda projeler gerçekleştirilebileceğini söylemiştir. Ayrıca fakülte öğrencileri ile lise öğrencilerinin beraber yürütebilecekleri projelerin faydalı olacağını bildirmiştir.


Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv

Haber Tarihi : [15-Eyl-2023]

Haber Görüntüleme : [562]