ANAOKULUMUZDA EĞİTİM PROGRAM
ANAOKULUMUZDA EĞİTİM MODELLERİ
- Kreş ve anaokulumuzda eğitim hizmeti hafta içi 08:00-17:30 saatleri arasında gerçekleştirilmekte, çocukların beslenme gereksinimleri göz önünde bulundurularak sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı verilmektedir. Okulumuzda 2013 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programı ve Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitim Modeli uygulanmaktadır.
- Kreş ve anaokulumuzda; çocukların motor, sosyal-duygusal, bilişsel ve dil gelişimleri ile öz bakım becerilerini destekleyerek, çocuğu ilkokula ve yaşama hazırlamayı amaçlayan bir eğitim verilmektedir. Kreş ve anaokulumuzda uygulanan eğitim modellerimiz şu şekilde sıralanabilir;
Okul Öncesi Eğitim Programı; Amaçlanan kazanım ve göstergeler göz önünde bulundurularak yıl içerisinde çeşitli etkinlikler planlanmaktadır. Kavramlar, alan gezileri, özel gün ve haftalar, aile katılımı ve değerlendirme sürecinden oluşan aylık planlar her ay düzenli olarak oluşturulmaktadır. Yapılan bu aylık planlara uygun olarak günlük eğitim akışları; güne başlama zamanı, oyun zamanı, etkinlik zamanı ve günü değerlendirme zamanı ile beslenme ve dinlenme zamanı gibi rutin etkinlikleri içerecek şekilde planlanmaktadır. Günlük eğitim akışı içerisinde; Türkçe, sanat, drama, müzik, hareket, oyun, fen, matematik, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ve alan gezilerim gibi etkinlikler yer almaktadır. Bunun yanında okuldaki eğitimin devamlılığının sağlanması adına aile katılım çalışmaları düzenlenmekte ve aileler de kurumumuzda verilen eğitime dâhil edilmektedir. Yıl içerisinde okul-aile işbirliği çerçevesinde dönem ortasında ve dönem sonunda olmak üzere iki defa bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Yine aileleri bilgilendirmek için grup halinde gerçekleştirilen anne-baba bilgilendirme toplantıları ve grup görüşmeleri yapılmaktadır.
Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitim Modeli; Proje yaklaşımı, erken çocukluk ve ilköğretim eğitim programında çocukların zamanlarını ve enerjilerini iyi şekilde kullanmalarına dönük, çeşitli konularda çocukların derinlemesine araştırma yapmalarına fırsat veren, çocuk merkezli bir eğitim modelidir. Proje çalışmalarında, bir konunun genellikle bütün bir sınıf tarafından, bazen ise sınıf içerisindeki küçük bir grup ya da bir çocuk tarafından bireysel olarak derinlemesine araştırılması söz konusudur. Çocuklar proje yaklaşımı sayesinde bireysel ve grup olarak çalışma ve öğrenme becerileri kazanır. Çocuklarla beraber bir konu belirlenerek ayrıntılı bir şekilde konunun incelemesi yapılır. Proje çalışması ilgiler doğrultusunda 1 ya da 2 ay sürebilir.