2024 AKADEMİK FAALİYETLEİRMİZ
*The seven colors of Türkiye: investigation of the effectiveness of respect for cultural differences education program for preschool teachers
Kuru N., Erdoğan S., Koç Tüylü D., Parpucu N. European Early Chıldhood Educatıon Resaarch Journal, 2024
2023 AKADEMİK FAALİYETLERİMİZ
*Emotion Coaching Practice with Whole School Approach “Emotionally Friendly Kindergarten Transformation Program” Process Analysis
Kuru N.Journal of Educatıon and Learning, cilt.12, sa.2, ss.106-122, 2023
*Pandemic Period In Turkey Through The Eyes Of Pre-School Education Stakeholders: How Did Children Return To School?
Kuru N., Haktanır G., Koç Tüylü D., Kesen N., Kesmez Ş., Nevruzoğlu M. Internatıonal Onlıne Journal of Educatıonal Sıences, cilt.15, sa.1, ss.109-128, 2023
*Türkiye’de Yayınlanan Okul Öncesi Eğitim Programları Hakkında Yapılan Araştırmaların Eğilimleri
Çağlayan İ., Kuru N., Apak Y. M., Karakaya C. Trakya Eğitim Dergisi, cilt.13, sa.1, ss.753-769, 2023
*Preschool Teacher Acceptance Rejection Scale: Adaptation of the Child's Short Form (6 Ages) To Turkish Validity And Reliability Study
Ekiz B., Kuru N. Internatıonal Journal of Educational Research Review , cilt.8, sa.1, ss.110-121, 2023
*Erken Çocuklukta Sürdürülebilirlik Çalışmalarına Yönelik Bir Değerlendirme
Bağçeli Kahraman P., Poyraz Rüstemoğlu H. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.21, sa.2, ss.776-797, 2023
*Predictive Power of Prosocial Behaviors of Mothers and Their Parental Attitudes on 48- to 72-Month-Old Children’s Prosocial Behaviors
Çubukcu A., Bağçeli Kahraman P. Hayef: Journal of Education (online), cilt.20, sa.2, ss.170-176, 2023
*Türk Dünyası Masallarında Kadına Yönelik Algının İncelenmesi
Yıldız A., Turan S., Taner Derman M. World Women Studıes Journal , cilt.8, sa.2, ss.227-236, 2023
*Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çoklu Zeka Alanları ve Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Şen Bayındır M., Şahin Zeteroğlu E. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.36, sa.2, ss.417-452, 2023
*Investigating preschool teachers’ perspectives and practices on cultural diversity: an ethnographic case study
Çağlayan İ., Başal H. A. Internatıonal Journal of Inclusıve Education , sa.15, ss.1-20, 2023
*Dezavantajlı Bölgelerde Görev Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Şenliklerine İlişkin Görüşleri: Bursa 4007 Bilim Şenliği Örneği
Özhan M. M., Yalçıntaş E. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.36, sa.2, ss.669-691, 2023