Duyuru - Öğrenci Duyuruları

19.07.2025 11:05:01

2025-YKS Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleşen Adayların Kayıt İşlemleri!

2025-YKS SONUÇLARINA GÖRE

ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ

 

*ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İŞLEMLERİ

"E-DEVLET" ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR!
 

1) E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT

2025-YKS sonuçlarına göre Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ve MEB tarafından Lise mezuniyet bilgileri e-devlet portalına sorunsuz aktarılan öğrenciler (2008 yılı öncesinde Lise mezuniyeti bulunanlarda sorunla karşılaşılmaktadır) kayıt işlemlerini https://www.turkiye.gov.tr/  web sitesi e-devlet kapısı üzerinden, 01 Eylül - 03 Eylül 2025 tarihleri arasında kendileri yapacaklardır.

 

KAYIT İŞLEMLERİNİN

"01 Eylül – 03 Eylül 2025"

TARİHLERİ ARASINDA

MUTLAKA E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.

 

E-devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini kimlik kartı/nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden kayıtlardan önce temin etmeleri önerilir.

E-devlet şifresi ile kimlik doğrulamasını tamamlayan öğrenciler, e-devlet kayıtlarını https://www.turkiye.gov.tr/ web sayfasında “e-hizmetler” bölümünde “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan Üniversite E-Kayıt seçeneğinden gerçekleştireceklerdir. Kayıt aşamaları sonrasında öğrencilerin karşısına e-devlet kayıt işleminin başarıyla gerçekleştiğine dair uyarı bildirimi çıkacaktır. Kayıt işleminin tamamlandığına ilişkin bildirim alan öğrencilerin üniversiteye kayıtları yapılmış anlamı  taşımaktadır.

Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösteren barkotlu çıktı alabileceklerdir. Bu belge öğrenci belgesi niteliğinde bir belge değildir. Üniversitemiz web sayfasında belirtilen Akademik Takvimde yer alan kayıt yenileme tarihlerinde ders seçim işlemlerini gerçekleştiren ve kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler, öğrenci belgelerini e-devlet üzerinden temin edebileceklerdir.

  • Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerin ders seçim işlemleri otomatik olarak yapılmamaktadır. Öğrencilerin ders seçim işlemlerini parola@uludag.edu.tr adresinden oluşturacakları kullanıcı adı ve şifreleri ile UNİSİS üzerinden şahsen gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Ders kayıtlarına ilişkin duyurular web sayfamızda ayrıca ilan edilmektedir.

 

Öğrenciler, öğrenci kimlik kartlarını eğitim-öğretim başladıktan sonra kayıt oldukları Fakülte/Meslek Yüksekokul Öğrenci İşleri Bürolarından teslim alabileceklerdir.

E-devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin kesin kayıt işlemleri, Üniversitemiz tarafından iki (2) iş günü içerisinde Öğrenci Otomasyon Sistemine yansıtılmaktadır. Öğrenciler kesin kayıt durumlarını UNİSİS üzerinden sorgulayabileceklerdir.

2) UNİSİS'e GİRİŞ VE ÖĞRENCİ NUMARASI ÖĞRENME 

Üniversitemize yerleşen ve kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, öğrenci numaralarını öğrenmek için https://parola.uludag.edu.tr adresi üzerinden e-Devlet ile giriş işlemi yaptıktan sonra kullanıcı adı (öğrenci numarası) ve şifrelerini aktifleştirerek; Öğrenci Otomasyon Sistemine giriş yapmaları gerekmektedir.

Giriş sonrası https://parola.uludag.edu.tr adresine e-devlet kullanıcı adı ve şifresi ile girerek e-posta hesabını oluşturabilir. Bu kullanıcı bilgileri; Öğrenci Otomasyonu, Öğrenci E-Posta Hesabı ve UKEY sistemlerinde de geçerli olacaktır.

Üniversitemizde daha önce kaydı olan öğrenciler https://parola.uludag.edu.tr adresine e-devlet kullanıcı adı ve şifresi ile girdiklerinde aktif hesap bilgisi varsa görebilir, dilerlerse şifresini değiştirerek hesabını kullanabilirler.

3) E-DEVLET ÜZERİNDEN  ELEKTRONİK KAYIT HAKKI OLMADIĞI İÇİN ZORUNLU OLARAK ÜNİVERSİTEMİZE GELEREK KAYIT YAPTIRACAK ADAY ÖĞRENCİLER!

Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak e-devlet üzerinden elektronik kayıt hakkı olmayan (Aşağıda durumları belirtilen öğrencilerle sınırlı olmak üzere) öğrenci adaylarının, 01 Eylül 2025 - 05 Eylül 2025 tarihleri 09.00-16.45 saatleri içerisinde YKS yerleştirme belgesinde belirtilen tarihte ve kayıt yerinde şahsen veya noterden vekâlet verecekleri kişiler aracılığı ile başvurmaları halinde Üniversitemiz yetkilileri tarafından kayıtları yapılacaktır.

  • Lise mezuniyet bilgileri e-devlete aktarılamayan adaylar (Lise diplomasının aslı, Mezun olunan Liseden veya ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak "İLGİLİ MAKAMA" mezuniyet yazısı veya Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ile kesin kayıt)
  • Ortaöğretim kurumlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle Yükseköğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt
  • Önlisans veya lisans programında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle Yükseköğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt

Geçici kayıtları yapılan  adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2025 tarihine kadar kayıtlı oldukları birimin Öğrenci İşleri Bürolarına ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları tamamlanacaktır.

Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2026 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, kesin kayıtları tamamlanacaktır.

Belirtilen tarihlere kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir. Bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların ise kayıtları yapılmayacaktır.

 KKTC Uyruklu Olup Elektronik Kayıt Yapamayan Öğrenciler için Kayıt Belgeleri

    • KKTC kimlik fotokopoisi
    • Lise diplomasının aslı
    • 2 adet fotoğraf
    • Belge istenilen programlara kayıtlanacaklar için heyet, sağlık raporu, adli sicil kaydı (aslı)

 

4) KAYIT HAKKI KAZANDIKLARI HALDE KAYIT OLMAYA ENGEL DURUMLAR

Açık öğretim ve uzaktan öğretim programları hariç, Yükseköğretim Genel Kurul Kararı uyarınca, YKS Kılavuzunda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda eşit seviyede örgün iki (önlisans-önlisans veya lisans/lisans) programa kayıt yaptırılamaz ve eğitime devam edilemez. Farklı bir yükseköğretim kurumunda kayıt yaptıracağı programla aynı seviyede kaydı bulunan adaylar, halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan kayıt tarihinden önce ilişiklerini kesmedikleri takdirde yerleştirildikleri yeni yükseköğretim programına kayıt işlemleri yapılamayacaktır.

*Aynı seviye farklı bir yükseköğretim programında kayıtları olmasına rağmen Üniversitemize kayıt yaptıran adayların tespit edilmesi halinde kayıtları silinecektir.

Lise mezuniyet durumları; MEB aracılığıyla e-devletten sorgulanamadığı için belirlenen kayıt tarihlerinde kayıt olmaya gelenlerden lise diploması/geçici mezuniyet belgesinin aslını ve fotokopisini teslim etmeyen öğrenci adayları kayıt yaptıramazlar.

(Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi ve aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak, daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.)

5) E-DEVLETTEN KAYIT YAPAMADIĞI İÇİN ÜNİVERSİTEMİZE KESİN KAYIT YAPTIRMAK ÜZERE GELECEK OLAN ADAYLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR!

  • Kayıt bürolarına sadece kayıt hakkı kazanan aday alınacak olup ailelerin girişine izin verilmeyecektir.
  • Kayıt işlemleri, kayıt takviminde belirtilen kayıt günü ve saatinde gerçekleştirilecektir. Kayıt tarihi ve yeri ile ilgili bilgiler adayların YKS yerleştirme sonuç belgelerinde de ayrıca yer almaktadır.
  • Lise mezuniyetleri ile ilgili MEB sorgusu yapılamayan adaylardan kayıtta lise diplomasının aslı ve fotokopisi istenecektir. (Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi ve aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak, daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.)

 

6) YABANCI DİL HAZIRLIK SINIFI MUAFİYET/SEVİYE TESPİT SINAVI

Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfından muaf olmak isteyen öğrenciler Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Muafiyet/Seviye Tespit Sınavına girmek zorundadırlar.

Bu adaylar, sınava katılmak için sınav yeri ve saatini öğrenme amacıyla Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasını ziyaret etmeleri gerekmektedir.

 

7) BELGE İSTENİLEN PROGRAMLARA YERLEŞEN ADAYLARIN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER

  • Kayıt esnasında veya sonrasında aşağıda belirtilen programlara kayıt yaptıracak adaylar haricindeki öğrencilerden herhangi bir belge talep edilmeyecektir. Sadece lise mezuniyeti MEB aracılığıyla sorgulanamayan adaylardan kayıtta Lise diplomasının aslı, Mezun olunan Liseden veya ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak "İLGİLİ MAKAMA" mezuniyet yazısı veya Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı istenecektir.
  • Adli sicil kaydı belgesi istenen programlara yerleşen ve e-devlet üzerinden kayıt yapan adaylar belge asıllarını 29 Eylül 2025 - 10 Ekim 2025 tarihlerinde kayıtlı oldukları birime teslim edeceklerdir.
  • Heyet raporu ve sağlık raporu istenen programlara yerleşen ve e-devlet üzerinden kayıt yapan adayların ise belge teslim tarihleri kayıtlı oldukları birimler tarafından belirlenecek olup belgeler Öğrenci İşleri ofisine teslim edeceklerdir. 

           

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ BEYAZ ÖNLÜK TEMİNİ

Öğrenciler, uygulama ve laboratuvar derslerinde giyilecek beyaz önlük beden numaralarını disogis@uludag.edu.tr mail adresine 15 Eylül 2025 tarihine kadar bildirmeleri gerekmektedir.

 

SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU

  • Özel Güvenlik ve Koruma Programı
  • Tam teşekküllü resmi bir hastaneden, bu mesleği yapmayı engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığına dair sağlık raporu (Belge teslim tarihleri kayıtlı oldukları birimler tarafından belirlenecek olup belgeler Öğrenci İşleri ofisine teslim edeceklerdir.)
  • Sabıka kaydı olmadığına dair belge (Adli Sicil Kaydı)
  • “5188 Sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun”un 10. maddesinin d, e, f, bentleri ile “5188 Sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun'un Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik“in 18. maddesinde belirtilen şartlara sahip olmak gerekmektedir. (Bkz. 2 )


YENİŞEHİR İBRAHİM ORHAN MESLEK YÜKSEKOKULU

  • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı

Bu mesleği icra edebilmek için aranan nitelikler:

  • Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  • Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay ile sınırlı olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.) (Belge teslim tarihleri kayıtlı oldukları birimler tarafından belirlenecek olup belgeler Öğrenci İşleri ofisine teslim edeceklerdir.)


MENNAN PASİNLİ ATÇILIK MESLEK YÜKSEKOKULU

  • Atçılık ve Antrenörlüğü Programı
  • Bu programa başvurabilmek için Yükseköğretim Kurumunun aradığı bütün koşullara ek olarak, aile hekiminden alınan sağlık raporu ile sağlık durumlarını belgelenmesi gerekir. Bu programa kayıt olan öğrenciler mesleğin gerektirdiği kıyafeti giymek zorundadır, okulumuzda öğrenci kıyafetleri ahır için (tulum, sweet shirt, çizme, bone, maske ve eldiven) ve ahır dışı (tok, binicilik pantolonu, binicilik çizmesi, eldiven ve koruyucu yelek) uygulamalarda giyilmesi zorunludur. Bunların temini öğrenciye aittir.

 

8) ASKERLİK İŞLEMLERİ (ASAL)

         Durumları aşağıdaki bentlerden birine uyan adaylar için uygulanmak üzere;

a) 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,

b) Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar,

2025-YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

 

9) MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ

- Zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık eğitimi görecek olan veya Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Muafiyet Ve İntibak İşlemleri Yönergesinin 8. maddesinden yararlanan öğrenciler hariç, ilk kayıt yapılan tarih itibarıyla kayıt yapılan akademik yıldaki Güz ve Bahar Yarıyılları için belirlenen eğitim-öğretim başlangıç tarihlerinden sonra 5 (beş) iş gününe kadar başvuru yapabilirler. Bu öğrenciler, sonraki yıllarda  yapacakları muafiyet talepleri ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerine yönelik istekte bulunamazlar. 

- Daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gören ve staj yaptığı için staj muafiyet talebinde bulunacak öğrenciler de eğitim-öğretim başlangıç tarihlerinden sonra 5 (beş) iş gününe kadar ilgili birime muafiyet için Yönergede belirtilen belgelerle birlikte dilekçeyle başvurmaları gerekir.

Zorunlu veya isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı ile ilgili yeterlik veya muafiyet sınavına giren ve 1. sınıfa başlayacak olan öğrenciler sınav sonuçları resmi olarak ilan edildiği tarihten itibaren on (10) iş günü içinde ilgili birime muafiyet için başvurmaları gerekir.

- Zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık eğitimi görecek öğrenciler ise hazırlık sınıfını başarı ile tamamladıklarında eğitim-öğretim başlamadan onbeş (15) iş günü önce muafiyet talebinde bulunmaları gerekmektedir.

- Muafiyet/İntibak işlemlerinin sonuçlarına yönelik itirazlar, işlemlerin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç beş (5) iş günü içinde ilgili birime yapılır.

Muafiyet ve İntibak Formu için TIKLAYINIZ.

 

10) İZİNLİ AYRILMA (KAYIT DONDURMA) İŞLEMLERİ

Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 19. maddesi gereğince mazeretlerinden dolayı izinli ayrılmak isteyen öğrencilerin, nedenlerin açıklanması veya belgelenmesiyle birlikte, izinli sayılmak isteyen öğrencinin ilan edilen akademik takvimde belirtilen ders başlangıç tarihinden en az 10 iş günü öncesinde kayıtlı olduğu birime yazılı olarak başvurması zorunludur.

İzinli ayrılmak isteyen öğrencilere mazeretlerinden dolayı ilgili birim Yönetim Kurulu Kararı ile izin verilebilir ve bu süre öğrenim süresinden sayılmaz. İzinli sayılan öğrenci öğrenimine devam edemez ve izinli olduğu yarıyılın sınavlarına giremez.

İzinli Ayrılma (Kayıt Dondurma) Talep Formu için TIKLAYINIZ.

 

11) DERS KAYIT İŞLEMLERİÜniversitemize yerleşen ve kesin kayıt işlemini tamamlayan tüm öğrenciler ders seçim işlemlerini http://uludag.edu.tr/oidb sayfasında ilan edilen; 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takviminde belirtilen tarihlerde UNİSİS üzerinden yapmaları gerekmektedir. Birim bazında olan ders kayıtlarına ilişkin takvim ve diğer süreçler ayrıca duyurulacaktır. 
 


Akademik Takvim için TIKLAYINIZ.

 

*   E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT YAPAN ÖĞRENCİLERİN,

AYRICA ÜNİVERSİTEYE KAYIT İÇİN GELMELERİNE,

yukarıda belirtilen programlar dışında

HERHANGİ BİR EVRAK TESLİM ETMELERİNE

GEREK BULUNMAMAKTADIR!



Bilgi

Okunma Sayısı: 685
Eklenme Tarihi: 19.07.2025 11:05:01
Güncelleme Tarihi: 21.08.2025 11:56:41

Paylaş