Bologna süreci çalışmaları kapsamında gerçekleştirmemiz gereken bir diğer faaliyet öğrencilerin aldıkları derslerin tahmini iş yüklerinin, yani Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) kredilerinin hesaplanmasıdır.
Öğrenci hareketliliğini ve öğrencilerin yurt dışında gördükleri eğitimlerin kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak için geliştirilen AKTS, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, projeler, arazi çalışmaları, ödevler, vb.) içeren kredi biriktirme sistemidir.
Yukarıdaki bilgiler temelinde, verdiğimiz derslerin tahmini iş yüklerini hesaplamamız gerekmektedir. AKTS kredilerini hesaplarken aşağıdaki hususları dikkate almalıyız;
Aşağıda AKTS kredisinin hesaplanmasına yönelik örnek bir tablo (TABLO 8), iş yükü ve AKTS hesaplanmasına örnek olarak gösterilmiştir.
TABLO 8. Toplam İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplama Örneği
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Haftalık ders saati (Kuramsal) |
14 |
2 |
28 |
Haftalık ders saati (Uygulama) |
14 |
2 |
28 |
Okuma |
2 |
3 |
6 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
2 |
4 |
8 |
Materyal tasarlama, uygulama |
5 |
3 |
15 |
Rapor hazırlama |
1 |
8 |
8 |
Sunu hazırlama |
1 |
8 |
8 |
Sunum |
1 |
3 |
3 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
1 |
6 |
6 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
120 |
||
Toplam İş Yükü / 30 |
120/30 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |