
|
MATEMATİK OKURYAZARLIĞI SEMİNER PLANI
|

|
Seminerin Amaçları
Seminerde; projemiz kapsamındaki çalışma grubunu oluşturan öğretmenlere:
- Projeyi tanıtmak
- Matematik okuryazarlığı kavramını tüm boyutları ile tanıtmak
- Matematik okuryazarlığı sorusu seçmeyi ve yazmayı öğretmek
- Matematik dersinin içeriğini, matematik okuryazarlığını ve matematiksel yeterlikleri geliştirecek şekilde organize etmeyi öğretmek
- Matematik okuryazarlığı başarı düzeyini ve matematiksel yeterlikleri geliştirebilecek ders içerikleri geliştirmek ve geliştirilmiş içerikleri revize etmeyi öğretmek
- Proje kapsamında yapılacak uygulamadaki görev ve sorumlulukların belirlemek amaçlanmaktadır.
|
Hafta
|
Tarih
|
Saat
|
Konu
|
Kapsam
|
– Matematik Okuryazarlığı (MO) Hakkında Temel Bilgi –
|
1. Hafta
|
5.11.2020 Perşembe
|
17.00-18.30
|
1- Eğitim hakkında genel bilgi
|
Neden bu eğitime ihtiyaç var?
Öğretmenlerin kurstan beklentileri.
|
2- Matematik okuryazarlığı kavramı
|
Matematik okuryazarlığı (MO) nedir?
İlköğretim Matematik Okuryazarlığının matematik öğretimi içindeki yeri
PISA ve Matematik Okuryazarlığı İlişkisi
|
3- Matematik öğretim süreci şeması
|
MO öğretim süreci
|
4- Matematiksel yeterlikler
|
Matematiksel Modelleme
Problem Kurma ve Çözme
Muhakeme/Akıl Yürütme ve Argüman Üretme
Temsil ile Gösterim
İletişim
Sembolik, Formal ve Teknik Dil İşlemi Kullanma
Matematiksel Araç-Gereçleri Kullanma
|
– Matematik Okuryazarlığı Sorusu Seçme ve Yazma –
|
2. Hafta
|
12.11.2020 Perşembe
|
17.00-18.30
|
5- Uygulama: Matematik okuryazarlığı soru çözümleri
|
Milletvekili Seçimi
Teşvik Ödeneği
Ağırlıklı Başarı Notu
Mekik
|
6- MO sorularının tanıtımı
|
MO soruların geleneksel sorulardan farklı yanları
MO sorularının kritik özellikleri
|
7- MO sorusu yazmak için uygun ortam ve kaynaklar
|
8- MO sorularının yaşamsal durumlara göre sınıflandırılması
|
Matematiği durum tasvir etmede kullanma
Matematiği karar almada kullanma
Matematiği yorum yapmada kullanma
|
|
|
|
|
|
3. Hafta
|
16.11.2020 Pazartesi
|
10.00-11.30
|
9- Soruların sınıflandırılması (Açık uçlu-kapalı uçlu ve diğer)
|
PISA uygulamalarındaki açık uçlu ve kapalı uçlu soru tiplerinin örneklerle tanıtılması
|
10- Soruların (Süreç becerilerine göre) sınıflandırılması
|
Formüle etme
Uygulama
Değerlendirme
|
|
|
|
|
|
4. Hafta
|
17.11.2020 Salı
|
10.00-11.30
|
11- Geleneksel soruları MO sorusuna dönüştürme
|
Örneklerle uygulamalar
|
|
|
|
|
|
5. Hafta
|
18.11.2020 Çarşamba
|
10.00-11.30
|
12- Matematik okuryazarlığı problemlerinin bağlamları
|
Örneklerle değerlendirme
|
13- MO sorularının PISA çerçevelerine göre değerlendirilmesi
|
Örneklerle değerlendirme
|
|
|
|
|
|
– Öğretimi Matematik Okuryazarlığını Geliştirmeye Uygun Hale Getirme –
|
6. Hafta
|
19.11.2020 Perşembe
|
10.00-11.30
|
14- Matematiksel etkinlik ve yeterliklere katkısı
|
“Etkinlik nedir?” sorusuna verilen cevapların tartışılması
Matematik okuryazarlığı ile etkinliğin ilgisi
Etkinliğin Özellikleri
|
15- Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin değerlendirilmesi
|
16- Örnek etkinlik
|
|
|
|
|
|
7. Hafta
|
20.11.2020 Cuma
|
10.00-11.30
|
17- Matematik okuryazarlığı soruları için üç temel referans
|
Matematiğin güncel tanımı
Matematiğin amaçları
Öğrenme Kuramları
|
18- Yapılandırmacı Öğretim
|
19- Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME)
|
|
|
|
|
|
8. Hafta
|
26.11.2020 Perşembe
|
17.00-18.30
|
20- MO yeterliklerin geliştirmeye uygun ders planı hazırlama
|
Uzay ve Şekil alanı için örnek ders planı hazırlanması
Sayılar alanı için örnek ders planı hazırlanması
|
|
|
|
|
|
9. Hafta
|
03.12.2020 Perşembe
|
17.00-18.30
|
20- MO yeterliklerin geliştirmeye uygun ders planı hazırlama
|
Belirsizlik ve Veri alanı için örnek ders planı hazırlanması
Değişim ve İlişkiler alanı için örnek ders planı hazırlanması
|
|
|
|
|
|
10. Hafta
|
10.12.2020 Perşembe
|
17.00-18.30
|
21- Yaşamsal soruların PISA çerçeveleri ile değerlendirme
|
22- Matematiksel yeterliklerin geliştirileceği dersler tasarlayıp uygulama
|
23- Genel değerlendirme
|
24- Kapanış
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|