Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyelerinden Science Dergisinde 3 Makale

Dünyanın en prestijli bilimsel dergilerinden biri olarak kabul edilen Science dergisinin 2022 yılında yayınlanan 377. sayısında “The genetic history of the Southern Arc: A bridge between West Asia and Europe”, "Ancient DNA from Mesopotamia suggests distinct Pre-Pottery and Pottery Neolithic migrations into Anatolia" ve  "A genetic probe into the ancient and medieval history of Southern Europe and West Asia" başlıklı 3 makale yayınlandı. Avrupa'yı Anadolu'dan Batı Asya'ya bağlayan bölge olan “Güney Yay” boyunca hareket eden insanoğlunun kökenlerinin arkeogenetik kayıtlarla analiz edilen bu yayında, bölgenin 11.000 yılda bu bölgenin 727 bireyinden alınan antik DNA verilerini rapor edildi.

Birçok önemli araştırmacının verileri bulunan yayınlarda, Bursa Uludağ Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şahin ve Dr. Öğretim Üyesi Serkan Gündüz, Apollonia ad Rhyndacum (Bursa, Gölyazı), Yenişehirkapı (İznik) ve İznik Gölü Sualtı Bazilika kazılarında bulunan veriler ile makaleye katkı sundu.

Makale linklerine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Sosyal-Paylaşım