Prof. Dr. Hasan Gürkan TEKMAN

 

E-posta: tekman@uludag.edu.tr

Telefon: 0224 294 16 86

Oda no: E-031

 

         Lisans eğitimini 1986'da Orta Doğu Teknik Üniversitesi psikoloji bölümünde, doktora eğitimini 1992'de Dartmouth College'da bilişsel psikoloji alanında tamamlamıştır. 1986-1988 yılları arasında Purdue Üniversitesi'nde araştırma ve öğretim asistanlığı, 1988-1991 yılları arasında Dartmouth College'da öğretim asistanlığı yapmış olan Prof. Dr. Hasan Gürkan Tekman, 1992'den 2005'e kadar Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde yardımcı doçentlik, doçentlik ve profesörlük pozisyonlarında bulunmuştur. Uludağ Üniversitesi Psikoloji Bölümü'ne tam zamanlı olarak Ekim 2005'te katılmıştır. 2011-2013 yılları arasında Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde görev yapan Prof. Tekman, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde bölümümüzde yarı zamanlı olarak ders vermiş, 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı itibarıyla da tam zamanlı öğretim üyesi olarak akademik kadromuza yeniden dahil olmuştur.

         Prof. Dr. Gürkan Tekman'ın Psychonomic Society, European Society for Cognitive Psychology ve European Society for the Cognitive Sciences of Music adlı bilimsel derneklerin üyesidir. Dil, bellek ve algı alanlarında çalışan Prof. Dr. Gürkan Tekman'ın armoni algısı, müzik tarzları ve tercihleri, sözel bellek gibi konularda araştırmaları vardır.


Yayınlarından Örnekler:

Bağcı, E., Bürhan, P. & Tekman, H. G. (Eylül, 2017). Individual differences in false memories: The role of need for cognition. Poster, 20th Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Potsdam, Almanya.

Bağcı, E. & Tekman, H. G. (Eylül, 2017). The role of working memory on false memories and individual differences. Poster, 20th Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Potsdam, Almanya.

Çavuşoğlu, M. & Tekman, H. G. (Mayıs, 2016). The relationship between autobiographical memory and acculturation: Earliest memories of adults who immigrated in childhood. Poster, International Meeting of the Psychonomic Society, Granada, İspanya.

Tekman, H. G. (Ağustos, 2014).  All the lovers are tenors:  Evolutionary psychology and queer in Verdi.  13th triennial International Conference on Music Perception and CognitionSeulGüney Kore.

Tekman, H. G. & Şahin, G. (Kasım, 2013).  Remember/know and modality effects in a forced choice test of false memory.  Psychonomic Society Annual Meeting, Toronto, Kanada.

Tekman, H. G., Boer, D., & Fischer, R. (Temmuz, 2012) Values, Functions of music and Musical Preferences.  Poster,  12th International conference on Music perception and Cognition and 8thTriennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of MusicSelanikYunanistan.

Boer, D., Fischer, R., Tekman, H. G., Abubakar, A., Njenga, J., & Zenger, M. (2012).  Young people’s topography of musical functions: Personal, social and cultural experiences with music across genders and six societies.  International Journal of Psychology, 47, 355-369.   

Atalay, N. B., Tekman, H. G., & Toiviainen, P. (Ağustos, 2006).  Priming by nondiatonic chords:  The case of the Neapolitan chord.  Bildiri9th International Conference on Music Perception and Cognition, BolognaItalya.

Tekman, H. G. & Hortaçsu, N. (2002). Music and social identity: Stylistic identification as a response to musical style. International Journal of Psychology, 37, 277-285. 

Tekman, H. G. & Hortaçsu, N. (2002). Aspects of stylistic knowledge: What are different styles like and why do we listen to them? Psychology of Music, 30, 28-47.   

Tekman, H.G. & Bharucha, J.J. (1998). Implicit knowledge versus psychoacoustic similarity in priming of chords: Tests of a neural net model. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 24, 252-260. 

Tekman, H.G. (1997). Interactions of perceived intensity, duration, and pitch in pure tone sequences. Music Perception, 14, 281-194. 

Tekman, H.G. (1995). Cue trading in the perception of rhythmic structure. Music Perception, 13, 17-38.

Tekman, H.G. & Bharucha, J.J. (1992). Time course of chord priming. Perception & Psychophysics, 51, 33-39.

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [2.600]