Res. Assist. Onur ÖZTÜRK

 

 

Department: Business Administration

Division: Production Management and Marketing

Title: Research Assistant

Email: onurozturk@uludag.edu.tr

Telephone: +90 224 294 70 31

Personal Web Site: -

 

Educational Background

PhD: 2015-  Uludağ University

Master of Science: 2012- 2015- Uludağ University

Bachelor: 2004- 2009- Ege University

 

Academic Background

Research Assistant: 2011-

Assistant Professor:

Associate Professor:

Professor:

Language: Turkish and English

Publications:

Taskin, Ç., Emel, G., Öztürk, O., & Petriçli, G. (2016). MARKA YAYMA BASARISININ ÖNCÜLLERI: GÜZELLIK BAKIM ÜRÜNLERI SEKTÖRÜNDE BIR ARASTIRMA/ANTECEDENTS OF BRAND EXTENSION SUCCESS: A RESEARCH IN BEAUTY CARE INDUSTRY. Is, Güc: Endüstri Iliskileri ve Insan Kaynaklari Dergisi18(1), 101.

Taşkın, Ç., Emel, G. G., Öztürk, O., & Petriçli, G. (2016). EXPLORING THE ANTECEDENTS OF BRAND EXTENSION SUCCESS: A RESEARCH ON AN ATHLETIC FOOTWEAR BRAND. IJASOS-International E-journal of Advances in Social Sciences2(5), 339-347.

TAŞKIN, Ç., & ÖZTÜRK, O. (2016). The Antecedents of Brand Extension Success and Research on an Apparel Brand. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi12(1).

TAŞKIN, Ç., ÖZTÜRK, O., SÜRMELİ, E., & TUNÇAY, S. (2016). ONLINE HİZMET KALİTESİNİN ÖNCÜLLERİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELLEME İLE BELİRLENMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi21(3).

TAŞKIN, Ç., KARADAMAR, A. A., & ÖZTÜRK, O. "Perakende Marka Değerinin Öncülleri: IKEA Markası Üzerinde Bir Araştırma." İşletme Araştırmaları Dergisi 8 4 (2016): 522-544.

TAŞKIN, Ç., ÖZTÜRK O., & KARADAMAR, A. A. (2017). Müşteri Temeli Marka Değeri: İnegöl Destinasyonu Üzerine Bir Araştırma. Is, Güc: Endüstri Iliskileri ve Insan Kaynaklari Dergisi19(1), 175-195.

 

Conferences:

  1. Taşkın Ç, Onur Öztürk, Ahmet Akif Karadamar, Measuring the Customer- Based Brand Equity of a Destination as a Furniture Brand, Rome, Italy, 2017
  2. KARADAMAR Ahmet Akif, TAŞKIN Çağatan, ÖZTÜRK Onur, EXPLORING THE INFLUENCE OF DEMOGRAPHIC CAHARACTERISTICS ON ENTREPRENEURIAL INTENTION. IASOS INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS
    21-23 SEP, 2017 - UŞAK, TURKEY.
  3. ÖZTÜRK Onur, TAŞKIN Çağatan, KARADAMAR Ahmet Akif, EXAMINING THE FACTORS OF BRAND EXTENSION SUCCESS: A RESEARCH ON FEMALE CONSUMERS. IASOS INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS
    21-23 SEP, 2017 - UŞAK, TURKEY.
  4. TAŞKIN Çağatan, ÖZTÜRK Onur, KARADAMAR Ahmet Akif, TURİZM SEKTÖRÜNDE DESTİNASYON MARKALAMASI: VAN DESTİNASYONU İÇİN “DÖRT AYAKLI” MARKALAŞMA MODELİ ÖNERİSİ. IWACT INTERNATIONAL WEST ASIACONGRESS OF TOURISM RESEARCH28 SEP - 1 OCT, 2017 - VAN, TURKEY
  5. TAŞKIN Çağatan, ÖZTÜRK Onur, KARADAMAR Ahmet Akif, EXPLORING THE INFLUENCE OF ENTREPRENEURSHIP PERSONALITY ON ENTREPRENEURIAL INTENTION: A RESEARCH IN TURKEY. 5th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability 25 – 26 May, 2017, Prague, 1003 – 1012.
  6. TAŞKIN ÇAĞATAN, ÖZTÜRK ONUR (2016). Application of Destination Brand Equity Model as an Economic Development Tool. 2nd International Conference on Applied Economics and Finance, 2016, Girne American University, 5-6 December, Girne, North Cyprus.
  7. Taşkın Ç, Onur Öztürk, Karadamar A. A., Furniture Selection Criteria of Consumers: A Research in Bursa, İstanbul, Türkiye, 2017

Projects:

Marka Yayma Yatırımı Stratejilerinin Veri Madenciliği ve Reel Opsiyon Analizi Yardımı ile Geliştirilmesi

Türkiye’nin Yeni Sloganı “Gücünü ve Potansiyelini Keşfet- Discover the Potential” Işığında Destinasyonların Markalaşması: Hedef Pazarlarda Markalaşmak İçin “İnegöl Mobilyası” Algısal Marka Değerinin Ölçümü ve Bir “İnegöl Mobilyası” Modeli Önerisi

Books:

Chapters:

Other Publications:

BURSASPOR’UN MARKA YAYMA STRATEJİSİNE TARAFTARLARIN BAKIŞ AÇISI

Scientific Awards:

Research Interests: Brand Management, Services Marketing, Tourism, Destination Branding

Master and PhD Thesis Supervised:

 

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [907]