Rektör Dilek: Türkiye’de eğitim sistemi, çocukları hırpalıyor

Kal-Der Bursa Şubesi ve Bursa Sanayicileri ve İşadamları Derneği (BUSİAD) tarafından 13-14 Nisan 2012 tarihlerinde düzenlenen ve Bursa Valiliği, Uludağ Üniversitesi (UÜ) ve Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) tarafından desteklenen 10. Kalite ve Başarı Sempozyumu'nun "Fark Yaratanlar: Eğitim" başlıklı oturumunda Türkiye’nin eğitim sorunları tartışıldı.

 

 

Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Doç. Dr. Ömer Açıkgöz, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, Gazeteci-Yazar Abbas Güçlü’nün de katıldığı "Fark Yaratanlar: Eğitim" başlıklı oturumda konuşan Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Dilek, eğitim sisteminin iyi gitmediğini, 21. yüzyılda eğitimin bireyselleşmek zorunda olduğunu söyledi.

Rektör Prof. Dr. Dilek, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nın (PISA) yaptığı değerlendirmeyi örnek göstererek, "AB ülkeleri ve AB'ye üye olmayan ülkelerdeki 15 yaş grubundaki öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendikleri bilgilerin, meslek hayatlarındaki sorunları çözme becerileri test edildiği zaman Türkiye'nin sondan 2. veya 3. sırada olduğunu görüyoruz. Gerçekten çok zor, karmaşık ve çocuklarımızı hırpalayan bir sistem var. 2009 yılında yapılan PISA testi bunun en güzel örneğini bize gösteriyor" dedi.

Eğitim sisteminin kişisel özellikleri dikkate alması gerektiğini savunan Rektör Prof. Dr. Dilek, "Kişisel becerileri ve yetenekleri ön plana çıkaran bir eğitim modelimizin olması lazım. Başka bir özellik olarak öğrencileri sorgulayıcı tarzda yetiştirmemiz gerekiyor. Ezberci eğitimden uzaklaşmamız lazım. Sınav ve değerlendirme sistemimize kadar her şeyin sil baştan değiştirilmesi lazım” diye konuştu.


   

 


19.04.2012 17:03:50