BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME VE DERS SEÇİMİ İŞLEMLERİ TARİHLERİ DEĞİŞMİŞTİR!!!!!!

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

Devam eden lisansüstü öğrencilerimizin harç ödeme işlemleri 14.01.2019 – 14.02.2019 tarihleri arasındaders seçimi işlemleri 12.02.2019-14.02.2019 tarihleri arasındadır. Harç ödemesi HALK BANKASI'na yapılacaktır. Harç bilgisi görünmeyen öğrencilerimiz Enstitümüzle iletişime geçebilirler.

NOT: Yüksek lisans öğrencilerimizi için "Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği" dersi sadece 2017-2018 Eğitim - Öğretim yılı ve sonrası kayıtlılar için zorunludur. 

1- Ders seçimleri sadece sistem üzerinden yapılacaktır. Alan dışı ders almak isteyen öğrencilerimizin Alan Dışı Ders Seçim Formu'nu doldurup danışman öğretim üyesine onaylattırdıktan sonra Merkezi Otomasyon Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Alan dışı ders seçimi zorunlu değildir.  

2- Ders seçimleri web sayfamızın Öğrenci menüsünde bulunan öğretim yıllarına göre ders planlarına göre yapılmalıdır. Her öğrenci kayıt olduğu döneminde planına tabidir.

3- Öğrenci derslerini önce danışmanının bilgisi dahilinde otomasyon üzerinden seçer. Daha sonra danışman öğretim üyesi tarafından onaylandıktan sonra ilgili ders kesin kayıt haline gelir ve sonra, dersi veren öğretim üyelerinin listesinde görünecektir. Danışman öğretim üyesi tarafından onaylanmayan (ön kayıtta görünen) dersler için öğrenci danışmanı ile irtibata geçmelidir.

4- 2014 Eylül ve daha sonra kayıt yaptıran öğrencilerimiz Bologna sürecine tabi oldukları için, AKTS tamamlama mecburiyetleri vardır. Ders planlarında yazdığı gibi 30 AKTS değerinde ders seçimi yapmalıdırlar. Örneğin programda güz yarıyılında 4 ders (Tez Danışmanlığı ve Uzmanlık Alan dersleri hariç), bahar yarıyılında 3+1 (Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği) ders almaları gerekiyorsa, o şekilde ders seçimi yapmalıdırlar.  Ayrıca 07.01.2017 tarihli yönetmeliğimize göre doktora öğrencileri alan dışı derslerini ancak doktora programlarından seçebileceklerdir. Yüksek lisans öğrencilerimiz de doktora programında ders alamayacaklardır.

5- 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren başlayan öğrencilerimizin Seminer notları danışman öğretim üyeleri tarafından girileceğinden seminerini güz yarıyılında sunan öğrencilerimiz Seminer derslerini bahar döneminde seçmeli ve danışman öğretim üyelerine bahar döneminde not girmeleri konusunda uyarmalıdır.

6-2017-2018 Güz Yarıyılı ve öncesi kayıtlı olanlar daha önce alıp başarısız veya devamsız olunan seçmeli dersini değiştirmek isteyen öğrencilerimiz kayıt yenileme tarihleri içerisinde danışman öğretim üyesine paraf attırdıkları ders değişikliği dilekçelerini Merkezi Otomasyon Birimine teslim etmelidirler. Ders değişiklikleri mutlaka güz programı dersleri yerine güz dersi, bahar programı dersleri yerine  bahar dersi şeklinde olmalıdır. 

7- Harç ödeme işlemleri örgün tezli yüksek lisans öğrencileri için 5. yarıyıl, doktora için 9. yarıyıldan itibaren başlamaktadır.

8- Otomasyon üzerinden ders seçimi işlemlerinde göremediğiniz dersler olabilir.  Bu durumdaki öğrencilerimiz Merkezi Otomasyon Birimi ile irtibata geçmelidirler. 

9- Ders seçimi işlemi sırasında ders saatleri çakışmaması gerekir. Çakışan dersler kesinlikle seçilemez.

10- Her öğrencimiz tez aşamasında dahi olsa sistem üzerinden ders seçmelidir. Ders seçmeyen öğrencilerimiz YOKSİS üzerinde pasif durumda olacaklarından E-Devlet üzerinden öğrenci belgesi alamazlar.

 

Anasayfaya Dön Güncel Duyurular

İçerik Ekleme Tarihi : [28-Oca-2019]

Duyuru Görüntüleme : [5.447]