Doç.Dr. Rahşan ÇETİNKAYA

Doç. Dr. Rahşan ÇETİNKAYA

e-mail: srahsan@uludag.edu.tr 

 

EĞİTİM

Doktora: ODTÜ, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (2005)

Yüksek Lisans: ODTÜ, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (1999)

Lisans: ODTÜ, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (1997)

Lise: Muğla Anadolu Lisesi (1993)

 

İŞ DENEYİMİ

Öğretim Üyesi. (2007-). Uludağ Üniversitesi, PDR ABD, Bursa.

Psikolojik Danışman. (2005-2006). Özel İnal-Ertekin Okulları, Bursa.

Araştırma Görevlisi. (1998-2005). ODTÜ PDR ABD, Ankara.

Ziyaretçi Araştırmacı. (2002-2003). Florida Üniversitesi, Gainesville, Florida, ABD.

 

İDARİ GÖREVLER

Ana Bilim Dalı Başkanı. (Şubat, 2018-). Hayat Boyu Öğrenme Ana Bilim Dalı, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bursa.

 

ÖDÜLLER, BURSLAR

Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA). (2002-2005). Sosyal Bilimlerde Yurtiçi-Yurtdışı Bütünleşik Doktora Burs Programı Bursiyeri. Florida Üniversitesi, Gainesville, Florida, ABD.

INIA (Uluslararası Yaşlanma Enstitüsü). (2005). Uluslararası Sosyal Gerontoloji Sertifika Programı Bursiyeri. 7-18 Şubat, 2005, Sliema, Malta.

 

YAYINLAR

Uluslararası Hakemli Dergilerde Çıkan Yayınlar

ÇETİNKAYA, R. S. (2018). Turkish student counsellors’ perceptions of ethicality: A brief report. International Journal for the Advancement of Counselling, Online First. doi: 10.1007/s10447-018-9358-7 (ERIC, ESCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2018). Confidentiality of adolescent risk-taking behaviors: A survey of Turkish school counselors. Ethics & Behavior, Online First. doi: 10.1080/10508422.2018.1469089 (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2017). A combined approach to teaching counselling ethics: A preliminary study. British Journal of Guidance & Counselling, Online First. doi: 10.1080/03069885.2017.1379594 (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2015). Turkish school counselors’ experiences of reporting child sexual abuse: A brief report. Journal of Child Sexual Abuse, 24, 8, 908-921. doi: 10.1080/10538712.2015.1084072 (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2015). Ethical dilemmas of Turkish counselors: A critical incidents study. British Journal of Guidance & Counselling, 43, 4, 476-491. doi: 10.1080/03069885.2014.987726 (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2015). Ethical judgments of counselors: Results from a Turkish sample. Ethics & Behavior, 25, 5, 400-417. doi: 10.1080/10508422.2014.941981 (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S. (2013). Turkish college students’ subjective wellbeing in regard to psychological strengths and demographic variables: Implications for college counseling. International Journal for the Advancement of Counselling, 35, 317-330. doi: 10.1007/s10447-013-9185-9 (Scopus)

Karaırmak, Ö, ÇETİNKAYA, R. S. (2011). The role of financial resources on resilience and positive personal qualities in college students. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 43, 143-162. (SSCI)

ÇETİNKAYA, R. S., McCrae, C. (2010). Mental health professionals in gerontology: An insight into their perceptions, experiences, and needs. Clinical Gerontologist, 33, 1, 16-20. doi: 10.1080/07317110903344992 (Scopus)

ÇETİNKAYA, R. S., McCrae, C., Demir, A. (2005). Availability of mental health services for older adults: A cross-cultural comparison of the United States and Turkey. Aging & Mental Health, 9, 3, 223-234. doi: 10.1080/13607860500113896 (SSCI)

 

Ulusal Hakemli Dergilerde Çıkan Yayınlar

ÇETİNKAYA, R. S. (2019). Eğitimde bilimsel yayın etiğine büyüyen tehdit: Sahte dergiler ve kongreler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 548-576. (ULAKBİM)

 

ÇETİNKAYA, R. S. (2018). Meslek etiği eğitimine pozitif bir yaklaşım: Kültürleştirme modeli. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 74-87. (ULAKBİM)

 

ÇETİNKAYA, R. S. (2017). In Treatment dizisinde psikolojik danışmanlık etiğine ilişkin durumlar: Betimsel bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 18, 2, 501-526. (ULAKBİM)

Öztürk, A., ÇETİNKAYA, R. S. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile tinsellik, iyimserlik, kaygı ve olumsuz duygu düzeyleri arasındaki ilişki Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42, 145–166. (ULAKBİM)

ÇETİNKAYA, R. S., Karaırmak, Ö. (2012). Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 37, 4, 107-121. (ULAKBİM)

Karaırmak, Ö., ÇETİNKAYA, R. S. (2011). Benlik saygısının ve denetim odağının psikolojik sağlamlık üzerine etkisi: Duyguların aracı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 35, 4, 30-41. (ULAKBİM)

Karaırmak, Ö., ÇETİNKAYA, R. S. (2008). Modernizmden postmodernizme geçiş ve pozitif psikoloji. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 30, 3, 102-115. (ULAKBİM)

ÇETİNKAYA, R. S. (2007). Anımsama terapisi ve ileri yaştaki yetişkinlerle grupla psikolojik danışmadaki yeri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 28, 3, 129-138. (ULAKBİM)

ÇETİNKAYA, R. S., Demir, A. (2007). The efficacy of reminiscence therapy on the life satisfaction of the elderly. Turkish Journal of Geriatrics, 10, 3, 131-137. (ULAKBİM)

ÇETİNKAYA, R. S. (2002). Yapılandırmacı yaklaşım ve Türkiye’de psikolojik danışma alanında uygulanabilirliği. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 17, 2, 43-48. (ULAKBİM)

 

Uluslararası / Ulusal Kitaplar ve Kitap Bölümleri

ÇETİNKAYA, R. (2019). Psikolojik danışmanlıkta meslek etiği ve yasal konular. Güncellenmiş 4. Baskı. Ankara: PEGEM. (Kitap)

ÇETİNKAYA, R. (2017). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik. (Editör: Doğan, S.). Ankara: Nobel Yayınları. (Kitap Bölümü Çevirisi)

ÇETİNKAYA, R. (2016). Kriz danışmanlığı ve meslek etiği. Kriz danışmanlığı. (Editör: Erdur-Baker, Ö. ve Doğan, T.). Ankara: PEGEM. (Kitap Bölümü)

ÇETİNKAYA, R. (2015). Psikolojik danışmanlık meslek etiğinin genel bir incelemesi ve Türkiye'deki güncel durumunun analizi. Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Cilt 3. (Editör: Korkut-Owen, F., Özyürek, R., Owen, D. W.). Ankara: Nobel Yayınevi (Kitap Bölümü)

Uluslararası Kongre Bildirileri

ÇETİNKAYA, R. S. (2017). Meslek etiği eğitimine pozitif bir yaklaşım: Kültürleştirme modeli. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu (FEBTS). (Sözlü Bildiri).

ÇETİNKAYA, R. S. (2017). Pedagojik formasyon eğitiminde Öğretmenlik Meslek Etiği dersi: Uludağ Üniversitesi Örneği. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu (FEBTS). (Sözlü Bildiri).

ÇETİNKAYA, R. S., Yaşar, K. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri: Psikolojik sağlamlık, affetme ve bazı demografik değişkenler açısından bir inceleme. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi. (Sözlü Bildiri).

ÇETİNKAYA, R. S. (2015). Counseling ethics education at Turkish universities in a European context: A content analysis of Bologna Process Ethical and Legal Issues in Counseling course syllabi. 7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. (Tam metin bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S., Ergene, T. (2008). Vision of counseling as a profession in Turkey: Turkish counselors’ quest for professional identity. International Congress of Counseling, 25-27 Nisan 2008, İstanbul. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S. (2008). A comparison between current counseling ethics in Turkey and the United States. International Congress of Counseling, 25-27 Nisan 2008, İstanbul. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S., McCrae, C. (2005). Gerontology professionals in mental health care: An insight into their perceptions, experiences and problems.. The Gerontological Society of America 58th Annual Meeting, 18-22 Kasım 2005, San Diego, California, ABD. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S. (2004). The role of media on active ageing: An ecological perspective. International Federation on Ageing 7th Global Conference, 4-7 Eylül 2004, Singapur. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S. (2004). Ageing and mental health in the developing world: Turkish case. International Federation on Ageing 7th Global Conference, 4-7 Eylül 2004, Singapur. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S., McCrae, C., Demir, A. (2003). Global aging and barriers to the provision of mental health services for older adults: A cross-cultural perspective. The Gerontological Society of America 56th Annual Meeting. 21-25 Kasım 2003, San Diego, California, A.B.D. (Poster Bildiri)

Ulusal Kongre Bildirileri

ÇETİNKAYA, R. S. (2009). Türk psikolojik danışmanlar için hesap verme zamanı: PDR hizmetlerinde hesap verebilirlik. 10. Ulusal PDR Kongresi, 21-23 Ekim, 2009. Adana. (Sözlü Bildiri)

Karaırmak, Ö., ÇETİNKAYA, R. S. (2009). Deprem deneyimini yaşamış yetişkinlerin bağlanma stilleri ve psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki. 18. Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 Ekim, 2009, Selçuk, İzmir. (Sözlü Bildiri).

Karaırmak, Ö., ÇETİNKAYA, R. S. (2009). Benlik saygısının ve kontrol odağının psikolojik sağlamlık üzerine etkisi: Bir model test etme çalışması. 18. Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 Ekim, 2009, Selçuk, İzmir. (Sözlü Bildiri).

ÇETİNKAYA, R. S. (2007). İkibinli yıllarda psikolojik danışmanlık alanında etik kuralların evrimi. 9. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 17-19 Ekim, 2007. Çeşme, İzmir. (Sözlü Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S. (2007). Gerontolojik Danışmanlık: İleri yaştaki yetişkinlerle PDR. 9. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 17-19 Ekim, 2007. Çeşme, İzmir. (Poster Bildiri)

ÇETİNKAYA, R. S. (2001). Çalışan anne-babalar ve evde yalnız kalan çocuklar: Bir grup rehberliği yaklaşımı. 6. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 5-7 Eylül, 2001. Ankara. (Sözlü Bildiri)

 

YABANCI DİL

KPDS (İngilizce): 94

ÜDS (İngilizce): 92 

VERDİĞİ DERSLER

Lisans

Meslek Etiği ve Yasal Konular.

Yaşam Dönemleri ve Uyum.

Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma.

 

Yüksek Lisans/ Doktora

Psikolojik Danışmanlıkta Kuramsal Yaklaşımlar (YL).

Psikolojik Danışmanlık Meslek Etiği (YL/ Dr)

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [215]