Dr.Öğr.Üyesi Nurhayat ATAN

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Dr.Öğr.Üyesi Nurhayat ATAN

İLETİŞİM BİLGİLERİ : nurhayat@uludag.edu.tr

Telefon: 0(224) 29 42242

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransız Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı (1983-1987)

YÜKSEK LİSANS

Gazi Üniversitesi Gazi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı Fransız Dili ve Eğitimi Bilim Dalı (1990-1993)

DOKTORA

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı (1998-2003)

DR.ÖĞR. ÜYESİ

2018

DOÇENT

-

PROFESÖR

-

 

  ESERLER

Kitaplar

 

           

A) Kitapta Bölüm

 

1. Atan,N., “Identification of language learning strategies used by French teacher canidates”, The Science And Education At The Beginning Of The 21 st Century in Turkey, , St Kliment Ohridski, University Press, Sofia 2013 (Tek Yazarlı)

 

2. Atan, N., “Evolution méthodologique de l’enseignement du français en Turquie: de 1970 à 1992”, The Science And Education At The Beginning Of The 21 st Century in Turkey, St Kliment Ohridski, University Press, Volume III, Sofia 2013 (Tek Yazarlı)

 

3. Atan,N., “ Les difficultés de compréhension orale chez les futurs enseignants de français”, Les Nouveaux Aspects de la Francophonie à Bursa, Editions universitaires européennes, 2018 (Tek Yazarlı)

 

4.  Atan, N., Kara, Ş., “Analyse des besoins linguistiques des entreprises francophones implantées à Bursa., Les Nouveaux Aspects de la Francophonie à Bursa, Editions universitaires européennes, 2018 (1. İsim)

 

B) Ders Kitabı

 

 “1. Eğmir D., Özdamar D., Atan N., ve ark. KPDS Kamu Personeli Dil Tazminat Sınavına Hazırlık FRANSIZCA, Ankara, 1993 (3. İsim)

 

2. Kazanoğlu, F., Atan,N.,ve Özçelebi, H., “Home: Matériel Pédagogique pour le Français Langue Etrangère” B1-B2, Bursa, 2013 (2. İsim)

 

 

C) Kitap Çevirisi

 

1. Durmuş,A., Özdamar,D., Güngör. Ö., Atan, N., ve ark. Atatürk’ün Okuduğu Kitaplar, Çeviri Yayın, 11 Cilt, Ankara 2001 (4. İsim)

 

2. Atan, N., Yanlış Aşk, Faxelange, Kafekültür Yayıncılık, İstanbul 2017 (Tek Yazarlı)

 

 

 

  Makaleler

  1. Atan, N., “Yapay Zeka Doğal Diller İçin Mümkün Mü?” Dil Dergisi Sayı: 89, Ankara 2000
  2. Atan, N., “ Edip Cansever’in Cin Adlı Şiirinin Anlambilimsel Açıdan Çözümlenmesi”, Anadili Dergisi, sayı 29, İzmir, 2003
  3. Atan, N.,.“ Dinleme Anlama Öğretiminde Müzikal Belleğin Önemi ve Şarkı Öğretimi”, Anadili Dergisi, sayı 32, İzmir, 2004
  4. Atan, N., “Fransızca ve Türkçede Yönelme ve Kalma Durumlarına İlişkin Karşıtsal Bir Çalışma” , Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, sayı 2, Bursa, 2004
  5. Atan, N.,“ İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğreniminde Yineleme, Ulamlama ve Anlamlandırma Stratejilerinin Kalıcılığa Etkisi” , Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVIII, Sayı: 2, Bursa, 2005
  6. Atan, N., “ Tilki ile Yılan Metninin Göstergebilimsel Çözümlemesi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:XXI, Sayı: 2, Bursa, 2008
  7. Atan, N., “Analyse de la Méthode Salut 10” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Frankofoni Özel Sayısı, Bursa 2015
  8. Kazanoğlu,F., Atan,N., Özçelebi, H., “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” Başlıklı Projenin Tanıtımı ve Proje Kapsamında Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Uygulamaları, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Frankofoni Özel Sayısı, Bursa 2015
  9. Atan, N., Broutin, J., “Instrumentalization Process Analysis On The Appropriation Of A Digital Work Environment In Target Language By Turcs Learners In FFL” Turkish Online Journal Of Educational Technoloy, Special Issue For INTE, 2015
  10. Atan, N., “Putting Into Practice The Strategies Of Listening In A Class Of FFL” , Turkish Online Journal Of Educational Technology (TOJET), 2016

 

 

 Bildiriler

A) Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel gibi bilimsel toplantılarda sunularak, programda yer alan ve özeti yayımlanan bildiriler

 

1. Atan, N., “ Yabancı Dil Öğretiminde Yineleme, Ulamlama ve Anlamlandırma Stratejilerinin Kalıcılığa Etkisi”, Uluslararası V. Dil, Yazın Deyişbilim Sempozyumu,  İstanbul 2005

 

2. Atan, N., “Fransızca Öğretmen Adaylarında Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı”, VI. Ulusal Frankofoni Kongresi, Kafkas Üniversitesi, Kars, 2010

      

3. Atan, N., “L’Analyse de la Méthode Salut”, X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Bursa 2014

 

4. Kazanoğlu,F., Atan,N., Özçelebi, H., “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” Başlıklı Projenin Tanıtımı ve Proje Kapsamında Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Uygulamaları”, X. Ulusal Frankofoni Kongresi, Bursa 2014

 

5. Atan,N., “ Les difficultés de compréhension orale chez les futurs enseignants de français”, Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa’da Frankofoni Sempozyumu, Bursa 2017

 

6. Kara, Ş., Atan, N., “Analyse des besoins linguistiques des entreprises francophones implantées à Bursa”, Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa’da Frankofoni Sempozyumu, Bursa 2017

 

B) Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel gibi bilimsel toplantılarda sunularak, programda yer alan ve tam metni yayımlanan bildiriler

 

1. Atan, N., “Fransızca ve Türkçe’de İlgi Adılları ve Ortaçların Karşıtsal İncelenmesi, X. Uluslar arası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2011

 

2. Atan, N., “Dil Öğrenme Stratejilerinin Fransızcanın İkinci Dil Olarak Öğreniminde Yeri ve Önemi”, VII. Ulusal Frankofoni Kongresi Bildiriler, Çukurova Üniversitesi, Adana, 2011

 

3. Yılmaz, D., Atan, N., Karatepe, Ç. “Türkçenin yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan “Hitit 1” Ders Kitabının Değerlendirilmesi”, VI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildirileri 1. Cilt, Bursa, Türkiye, 2014

 

4. Atan, N., Broutin, J., “Instrumentalization Process Analysis On The Appropriation Of A Digital Work Environment In Target Language By Turcs Learners In FFL” International Conference On New Horizons In Education, Barselona, İspanya, 2015

 

5. Atan, N., “Putting Into Practice The Strategies Of Listening In A Class Of FFL”, International Conference On New Horizons In Education, Viyena, Avusturya, 2016

 

C) Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel gibi bilimsel toplantılarda sunularak, programda yer alan poster bildiriler

 

            1. Alyaz, Y., Doğan, M., Gürsoy, E., Dinçer, F., Atan, N., vd. “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı”,Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa 2012

                      

2. Alyaz, Y., Doğan, M., Gürsoy, E., Dinçer, F., Atan, N., vd. “Yabancı Dil Öğretiminde Çevre İçerikli Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı”, 3. Uluslararası Su Kongresi ve Sergisi, Bursa, Türkiye 2013

           

3. Kazanoğlu, F., Özçelebi, H., Atan,N., Broutin, J., “Conception d’un matériel didactique destine aux apprenants turcs pour l’apprentissage de la phonétique du FLE”, 11-13 Kasım Uludağ Üniversitesi IV. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa 2014

           

4. Atan,N., Kazanoğlu, F.,Özçelebi, H.,Kara,Ş., Broutin, J.,“Conception et commercialisation de logiciels éducatifs pour l’enseignement du FLE avec les tableaux numériques intéractifs”, International Conférence On New Horizons In Education, Viyena, Avusturya, 2016

           

 

  Projeler

 

  1. Alyaz, Y.,vd., Atan, N., (Projede Yardımcı Araştırmacı) “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Dil Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimine Katkısı”, Uludağ Üniversitesi BAP_KUAPCE-2012-65,  2012-2016

(Proje Tamamlandı)

 

  1. Fazanoğlu,F., Özçelebi, H., Atan,N., Broutin, J., (Projede Yardımcı Araştırmacı) “Fransızca Öğrenen Türk Öğrencilere Yönelik Fransızca Sesletim Materyallerinin (Kitap, CD ve WEB Sayfası) Hazırlanması , 19465/Proje No:KUAP (E) 2015/27, Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projesi 2015-2018 (Proje Tamamlandı)

 

 

   Verdiği Dersler

FRN 1013 Fransızca Sözlü İletişim I

FRN 1014 Fransızca Sözlü İletişim II

FRN 2013 Fransızca Sözcük Bilgisi

FRN 2009 Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar

FRN 3005 Fransızca-Türkçe Çeviri

FRN 3006 Fransızca Öğretiminde Materyal Geliştirme

FRN 4206 Dil Öğretim Stratejileri

FRN 3009 İkinci Yabancı Dil I (Fransızca)

FRN 3012 İkinci Yabancı Dil II (Fransızca)

FRN 4011 İkinci Yabancı Dil III (Fransızca)

FRN 1016 Antropolojiye Giriş

FRN 3011 Topluma Hizmet Uygulamaları

FRN 4015 Okul Deneyimi

FRN 4016 Öğretmenlik Uygulaması

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [338]