Prof. Dr. Handan A. BAŞAL

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Prof. Dr. Handan A. BAŞAL

İLEİŞİM BİLGİLERİ (e-posta adresi, dahili tel.)

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Ankara Üniversitesi, 1979

YÜKSEK LİSANS

Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Ankara Üniversitesi,1983

DOKTORA

Eğitimin Psikolojik Temelleri, Gazi Üniversitesi,1992

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

Eğitim Psikolojisi, 2001

DOÇENT

Eğitim Psikolojisi, 2008

PROFESÖR

Eğitim Psikolojisi

 

  ESERLER

  Kitaplar

 

YAZILAN ULUSLAR ARASI KİTAP BÖLÜMLER

 

Bağçeli Kahraman P., Başal H.A., Taner derman M. Family Participation in Preschool Education. The Science and Education at The Beginning of the 21st Century: Example of Turkey Sofia/Bulgaria 557-570  2013

 Taner Derman M., Başal H.A., Bağçeli kahraman P. Empathy Development in Early Childhood. The Science and Education at The Beginning of the 21st Century: Example of Turkey Sofia/Bulgaria 543-556  2013.

Bağçeli Kahraman P., Başal H.A. Annual Plan Example with Family Involvement Activities. Preschool Education in Turkey and in the World: A Perspective With Theorical and Practice St. Kliment Ohdriski University Press, 296-309,2014.

Bağçeli Kahraman P., Başal H.A. School Readiness in Preschool. Preschool Education in Turkey and in the World: A Perspective With Theorical and Practice St. Kliment Ohdriski University Press, 1-9,2014.

Sari, B., Başal, H. A., Takacs, Z. & Bus, A. G. Using Electronic Storybooks to Foster Word learning in Turkish Children. Pereira, I., Ramos, A. & Marsh J. (Eds). The Digital Literacy and Multimodal Practices of Young Children: Engaging with Emergent Research. Proceedings of the first Training School of COST Action IS1410, University of Minho, Braga, Portugal, 6th - 8th June, 2016. Braga: Centro de Investigação em Educação (CIEd) [Accessed: http://digilitey.eu],2016.Başal, H.A.,

Bağçeli Kahraman P., Akoğlu, M., Atlılar, G. ve Durgut, Ö. Determination and Examination of Cartoons which 36-72 Month Old Preschool Children Watch Most. Recent Developments In Education, Poland: E-BWN, 487-497,2017.

Başal, H.A., Kahraman, P.,B., Kuru Turaşlı, N. ve Koç Tüylü, D. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının
6-8 Yaş Çocuklara Öğretilip Yeniden Oynanması Projesi, (Ed. H.A. Başal, M.N. K. Öner Y. Ulutürk, Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, Iktisat ve Mühendislik İçinde, Ankara: Berikan Yayınevi, 2018

YAZILAN ULUSAL KİTAPLAR VEYA KİTAPLARDA BÖLÜMLER :

Başal, H.A. Okulöncesi Eğitime Giriş Kitabı. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın 1. Baskı, 1998, ISBN: 975-564-067-3.

Başal, H.A. Gelişim ve Psikoloji, Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim?, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul, 215, I.Baskı: 2003, II.Baskı: 2004, III. Baskı 2005, IV. Baskı 2007, ISBN: 975-284-049-3.

Başal, H. A. Gelişim ve Psikoloji, Nasıl Mutlu Bir Çocuk Yetiştirebilirim?, Ekin Kitabevi, Genişletilmiş Beşinci Baskı, 2012, ISBN: 978-605-5335-51-9.

Başal, H.A. Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri. MORPA Kültür Yayınları, İstanbul, 127, Genişletilmiş İkinci Baskı, 2005, ISBN: 975284397-2.

Başal, H.A. Okulöncesi Eğitime Giriş. Genişletilmiş Üçüncü Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2013, ISBN:978-605-5048-13-6.

Başal, H.A. Geçmişten Günümüze Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunları. MORPA Kültür Yayınları, İstanbul, 2009

Başal, H.A. Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunları. Nobel Yayınları, Genişletilmiş 2. Basım, Ankara, 2017.

Başal, H.A. Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. MORPA Kültür Yayınları, İstanbul, 103, 2005, ISBN: 97584257-7.

Başal, H.A. Okulöncesi ve İlkokul Çocukları İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi, Nobel Yayın, Ankara, 2015, ISBN: 978-305-620-147-2

Başal, H.A. “Zihinsel Gelişim”, Gelişim ve Öğrenme, Yayıma Hazırlayan: Ersin Altıntaş, Bursa, 2000, ss.21-36.

Başal, H.A. “Okulöncesi Eğitimde Uygulamalı Çevre Eğitimi”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Yayıma Hazırlayan: Müzeyyen Sevinç, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 2003, ss. 366-378. ISBN: 975.8587.35.8.

Başal, H.A. “Hollanda’da Opstap (Elele) Programı: Anneler ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı”, Okulöncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller. ss. 97-102, Dora Yayınları, Bursa, 2010.

 

YAZILAN ULUSLARARASI VE ULUSAL KİTAP EDİTÖRLÜKLERİ

Başal H.A. (Editör). Preschool Education in Turkey and in the World: A Perspective With Theorical and Practice St. Kliment Ohdriski University Press, 2014, 296-309.

Başal, H.A. (Editör). Okulöncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller. Dora Yayınları, Bursa, 2010, ISBN: 978-605-4118-76-2

Başal, H.A. (Ed.) Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim. Nobel Yayınları, Ankara, 2017.

Başal, H.A., Öner M.N. K. ve Ulutürk  Y. (Ed.). Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, Iktisat ve Mühendislik İçinde, Ankara: Berikan Yayınevi, 2018.

Irina,K., Başal, H.A., Mümin, T. ve Atasoy, E. (Eds).  Educational Sciences Research in the Globalizing World. Sofia: St. Kliment Ohridski University Press

 

  Makaleler

ULUSLARARASI DİĞER HAKEMLİ DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELER

  1. Dönmez, A. ve H. A. Başal. “Çevre Büyüklüğü ve 10-12 Yaş İlkokul Çocuklarında Denetim Odağı (Locus of Control)”, Psikoloji Dergisi, Temmuz 1984.
  2. Başal, H.A, Doğan Y. ve E. Atasoy. “To Develop The Scale of Environmental Sensitivity For Children: Reliability and Validity Studies”, The Journal of Biological&Environmental Sciences, Cilt: 1, Sayı: 1/2, 2008.
  3. Taner M, Başal, H.A. “Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye’de İlköğretimde ve İlköğretime Öğretmen Yetiştirmede Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler (Qualitative and Quantitative Developments in Primary Education Between The Foundation of The Republic and Today)”, E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 4, Sayı: 1, ISSN:1308-7274, 2009.
  4. Taner Derman, M. and H. A. Başal “Computer Using Levels Of Pre-School Teachers Considering Their Work Period”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1110-1115, 2009.
  5. Başal, H.A, Doğan Y. ve E. Atasoy. “To Develop The Scale of Environmental Sensitivity For Taner Derman, M. and H. A. Başal. “Computer Using Levels Of Pre-School Teachers Considering Their Work Period”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 1, Issue 1, Pages 1110-1115, 2009.
  6. Başal, H. A., Taner Derman, M. Ve Feymi, P. “Sokakta Çalıştırılan Çocukların Benlik Saygısı, Denetim Odağı ve Umutsuzluk Düzeyleri”, E-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 5, Sayı: 1, ISSN:1308-7274, 2010.
  7. Taner Derman, M. ve Başal, H. A. “Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler”, Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 11, 2010.
  8. Kahraman,P.B. ve Başal, H.A. Anne Eğitim Düzeyine Göre Çocukların Cinsiyet Kalıpyargıları ve Cinsiyetlerine Göre Oynadıkları Oyun ve Oyuncaklar. E-Journal of New World Sciences Academy, 6 (1),1335-1357,2011.
  9. Başal, H.A., Taner- Derman, M.,Bağçeli-Kahraman, P. (2011). Agression and Self Estimate Levels of Preschool and Primary School Teacher Candidates and Their Relations With Certain Variables. Management and Education, 4(7), 277-287,2011
  10. Bağçeli-Kahraman, P. Ve Başal, H.A. Sex Stereotypes Of Seven-Eight Year Old Girls And Boys Living In Urban And Rural Areas. International Journal of Human Sciences, 9(1), 46-60, 2012.
  11. Taner Derman, M. ve Başal, H. A. Okulöncesi Çocuklarında Gözlenen Davranış Problemleri ile Ailelerinin Anne-Baba Tutumları Arasındaki İlişki. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 115-144, 2013
  12. Bağçeli-Kahraman, P. Ve Başal, H.A. Okul Hazırbulunuşluğu Değerlendirme Testinin Uyarlama Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1), 889-911, 2013.
  13. Bağçeli Kahraman P., Başal H.A. The Effects Of Preschool Education Program With Enriched Parental Involvement Dimension On School Readiness of 5-6 Year Old Children. Asosjournal, 13(3), 1-10, 2015.
  14. Başal H.A.,Özen, R., Bağçeli kahraman P. Üniversite Öğrencileri İçin Çevre Duyarlılığı Ölçeği Uyarlama Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 35, 13-23, 2015.
  15. Başal H.A., Özen, R., Bağçeli kahraman P. Preschool Teacher Candidates’ Sensitivities And Attitudes Towards Environment. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 27-37,2015.
  16. Şahin Zeteroğlu, E. ve Başal, H. A. Mother Attitudes and Children's Multiple Intelligence Areas According to Educational Levels of Parrents. The Anthropologist, 24, 97-104, 2016.
  17. Başal, H.A., Çelebi, M. Ve Malak, H. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinda Denetim Odaği ve İnsani Değerler İlişkisi. International Journal of Human Sciences, 36(13), 198-208, 2016.
  18. Başal, H. A. Ve Taner Derman, M. Opinions and Activities of Families Regarding Money Management and Saving Awareness, 38(13), 957-964, 2016.
  19. Başal, H.A., Bağçeli Kahraman P. , Özen Uyar, R., Tabak, D. ve Turan, N. Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri. Uludağ üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (2), 389-417, 2017.
  20. Başal, H.A., Bağçeli Kahraman P. Köyde ve Kentte Yaşayan Annelerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 38-56,2018.
  21. Başal, H.A., Bağçeli Kahraman, P., Tüylü, D. ve Sarı, B.  Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Anne-baba Tutumları İle Gelecekte Çocuklarına Yönelik Göstermek İstedikleri Tutumlar. Academy Journal of Educational Sciences, 1(2), 66-81,2018.
  22. Bartan, M., & Başal, H. A. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerine İlişkin Görüşleri Ve Sınıf İçi Uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 1938-1959,2018.
  23. Sarı, B., Başal, H. A., Takacs, Z. K., & Bus, A. G. (2019). A randomized controlled trial to test efficacy of digital enhancements of storybooks in support of narrative comprehension and word learning. Journal of experimental child psychology, 179, 212-226, 2019.

ULUSAL HAKEMLI DERGILERDE YAYINLANAN MAKALELER:

  1. Başal, H.A. “Okulöncesi Eğitimin Ülkemizdeki Durumu”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7,1: 41-44, 1992.
  2. Başal, H.A. “Genel Çizgileriyle Çocukta Ahlak Gelişimi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7,1: 45-48, 1992.
  3. Başal, H. A. “Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerini Tanıma, Eğitim ve Uyum Sorunlarını Saptama”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 1:159-164, 1995.
  4. Başal, H.A. “Gelişim Kuramlarının Uygulanabilirliğine İlişkin Bir Yordama”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10,1: 29-32, 1995.
  5. Başal, H.A. “Denetim Odağı ile Sınav Kaygısı Arasındaki İlişki ”, Eğitim ve Bilim Dergisi, 21, 103: 4-11, Ocak 1997. Başal, H.A. “İlkokul Çocukları İçin Uyumsal Davranış Ölçeği (AAMD Adaptive Behavior Scale, Public School Version,1974): Bir Geçerlik-Güvenirlik Çalışması” Eğitim ve Bilim Dergisi, 21,105: 37-43, Temmuz 1997
  6. Başal, H.A. “Üniversite Giriş Sınavlarına Hazırlanan Öğrencilere Uygulanan Grup Rehberliğinin Durumluk ve Sürekli Kaygı Üzerindeki Etkisi”,Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,1:155-169, 1999. Peker, R. ve H. A.
  7. Başal, “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeylerde Kendine Saygı, Sınav Kaygısı ve Kendine Saygı İle Sınav Kaygısı Arasındaki İlişki”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,1: 21-34, 1999.
  8. Başal, H.A., “Çocuklar İçin Sınıf İçi Etkinlik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenirliği ve Geçerliği”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14,1: 49-64, 2001.
  9. Taner, M. ve H.A. Başal. “Farklı sosyoekonomik Düzeylerde Okulöncesi Eğitimi Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişimlerinin Cinsiyete Göre Karşılaştırılması”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,2: 395-420, 2005.
  10. Başal, H.A. “Türkiye’de Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası Çocuk Gelişimine Ve Eğitimine İlişkin Gelenek, Görenek ve İnançlar”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19,1: 45-70, 2006.
  11. Başal, H.A. “Geçmiş Yıllarda Türkiye’de Çocuklar Tarafından Oynanan Oyunlar”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 2: 243-266, 2007.

 

 

   Bildiriler

ULUSLARARASI BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN VE BİLDİRİ KİTABINDA (PROCEEDİNGS) BASILAN BİLDİRİLER:

  1. Başal, H.A. “Anaokuluna Devam Eden Çocuklara İkinci Bir Dil Eğitiminin Verilip Verilmemesine İlişkin Ana Baba Görüşleri”, I. International Symposium Common European Framework And Foreign Language Education In Turkey. 17-19 September 2003, Uludağ Üniversitesi, Bursa / Türkiye.
  2. Başal, H. A. ve M. Taner. Academic Achievement of The Department of The Preschool Education Students In Terms of Their High School Graduation Degrees and High School Types”, OMEP World Council and Conference. 5-11 October, 2003, Kuşadası / Türkiye.
  3. Başal, H. A. ve M. Taner. “The Distrupt Family Fact and Street Boys in Tv Programs”, IV. Balkan Congress “Education, The Balkans, Europe”. 22-24 of June 2007, TrakiaStara Zagora University, Stara Zagaro / Bulgaria.
  4. Başal, H. A. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi Ve Eğitimine İlişkin Gelenek, Görenek Ve İnançlar”, VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi - Türkiye'de Çocuk Yetiştirme, 13- 15 Ekim 2008, Ankara
  5. Başal, H. A. “Children’s Games With And Without Toys Played In Turkey During The Past Years”, International Toy Research Association World Congress, 9,10,11 July 2008, Nafplion, Greece,2008.
  6. Başal, H.A., Bağçeli, P., Taner, M., The Toys and Games Which Are Played in Turkey from Grand-Grandmother/ Grandfathers to Grandchildren for Four Generations, 5Th ITRA World Congress “Toys and Culture”, Nafplion, Greece, Sözlü Sunum Özet Kitapçığı,  9-11.07.2008.
  7. Onur Sezer, G., Taner Derman, M., Bağçeli Kahraman, P., İpek, N., Sadioğlu, Ö., Sungurtekin,      Ş. The Relation Between The Attitudes Of Primary Education Teacher Candidates Towards “Drama In Primary Education” Course And Their Intelligence Domains, Mehmet Akif Ersoy University The 1st International Conference of Living Theorists- Howard Gardner, Poster Bildiri, 23-24.05.2009.
  8. Başal,H.A., Kahraman, P.B., Sezer, G.O., Sungurtekin, Ş., Korkmaz, Ş.Ç., Gül,G. Ve Ekin, T.Y. Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminde yeni Bir Model Önerisi: Dede-Nine Eğitim Programı (DENEP) Projesi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE). Sözlü Sunum Tam Metin, Antalya,11-13 Kasım 2010.
  9. Başal, H.A., Kahraman, P.,B., Derman, M,T. A Comparison Of Toys And Games Preferences Of  5-6 Year-Old Preschool Children To Toys And Games Recommended By Teachers.  6Th ITRA World Congress “Toys and Learning in Different Cultures”, Bursa-Türkiye,26-30 July 2011,
  10. Kartal, H., Özkılıç, R., Bilgin, A., Başal, A.H., Oksal, A., & Çetinkaya-Demir, B. Hollanda’ya göç etmiş Türk ailelerin çocuklarına yönelik erken destek projesinin etkileri. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), Antalya/Turkey. 27-29 April 2011,
  11. Başal, H.A., Derman,M,T., Kahraman, P.,B. Determination of the Aggression Levels of the Children Who Go to Fourth And Fifth Grade According To Their Toy Choices. 6Th ITRA World Congress “Toys and Learning in Different Cultures”, 26-30 July 2011, Bursa-Türkiye
  12. Başal, H. A., Bağçeli-Kahraman, P. Ve Taner-Derman, M. The View’s of Mothers On Toy Choices of 10-12 Age Children and The Preferences of Children According to Parental Attitudes, VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Society and Education, Book of Proceedings, Ohrid, 569- 576, 2011. 
  13. Başal, H. A., Peker, R. Adjustment Problems and General Academic Success Levels of Students Coming From Balkan Countries to Different Departments of The Faculty of Education of The Uludag University. VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Society and Education, Book of Proceedings, Ohrid, 2011,289-295,2011.
  14. Başal, H. A., Kaymaz, K. Seçil ve Özdemir, Y. The State of Playgrounds in Province of Bursa Researching Parents and Children’s Views On Playground Equipment, 6. International Toy Research Association World Congress, Bursa, Türkiye, 26-30 July 2011.
  15. Bulunuz, M., Başal, H. A., Taner Derman, M., Meriç, S. ve Çelik, G. Kindergarten Children's Learning of Science Concepts: Comparisons of Teaching Science through Play with Traditional Method, 6. International Toy Research Association World Congress, Bursa, Türkiye, 26-30 July 2011.
  16. Başal, H. A. ve Şahin Zeteroğlu, E. “Practice Example In Kindergardens: ‘Toy Day’”, 6. International Toy Research Association World Congress, Bursa, Türkiye, 26-30 July 2011,
  17. Başal, H.A. ve Bağçeli-Kahraman, P. Köyde Ve Kentte Yaşayan 7–8 Yaş Arası Çocukların Oyun Ve Oyuncak Tercihleri. Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi Küresel Sorunları Ve Çocuk Hakları Uluslararası Konferansı, Zirve Üniversitesi, Gaziantep, 27-29 Nisan 2012.
  18. Bağçeli Kahraman P., Başal H.A. Parents’ Opinions On Preschool Education Program With Enriched Family Involvement Dimension. 4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barselona, İspanya, 27-29 Ekim 2013.
  19. Başal H.A.,Avdar, M. Taner derman M., Bağçeli kahraman P. (). Determining Value Orientation of Teacher Candidates. 4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barselona, İspanya, 27-29 Ekim 2013.
  20. Bağçeli kahraman P.,Başal H.A.,Özen, R. The Relationship Between Divorced Or Non- Divorced Parent’s Parental Acceptance-Rejection Perception And 5-6 Aged Children’s Family Perception On Their Drawings. 24th EECERA (European Early Childhood Education Research Association) Conference, Yunanistan, 2014.
  21. Başal, H.A., Kahraman, P.,B., Derman,M,T., Şahin-Zeteroğlu, E. A New Model Suggestion in Turkey Toy Libraries: Mobile And Educated Toy Library Project. 24th EECERA (European Early Childhood Education Research Association) Conference, Yunanistan, 2014.
  22. Başal, H.A., Şahin-Zeteroğlu, E.,Kahraman, P.,B., Derman,M,T. Türkiye'de Oyuncak Kütüphaneleri ve Gezici Eğitimli Oyuncak Kütüphanesi Projesi, I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, 2015
  23. Başal, H.A., Kahraman, P.,B., Şahin-Zeteroğlu, E. Türk ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Çocukluklarında Oynadıkları Oyun ve Oyuncaklar. I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, 2015.
  24. Başal H.A., Bağçeli Kahraman P. , Özen, R., Mandıracılar, D.E., Karaayvaz, G. ve Selkaya, S. Reviewing the Conformity of Illustrated Children’s Books to the Book Features Mentioned on the Preschool Education Program. 1st International Conference On Lifelong Learning And Leadership For All. Çek Cumhuriyeti, 2015.
  25. Bartan, M. Ve Başal, H.A. (2015). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerine İlişkin Görüşleri ve Sınıf İçi Uygulamaları. 1st International Conference On Lifelong Learning And Leadership For All. Çek Cumhuriyeti.
  26. Şahin Zeteroğlu, E. ve  Başal, H. A. Anne Ve Babaların Eğitim Düzeylerine Göre Anne Tutumları Ve Çocukların Çoklu Zekâ Alanları. 1st International Conference On Lifelong Learning And Leadership For All. Çek Cumhuriyeti,2016.
  27. Başal, H.A., Bağçeli Kahraman P. , Özen, R., Tabak, D. Ve Dinçer, N. Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri. 4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, 2015.
  28. Çırpan, M., Şahin Zeteroğlu, E., Kuru Turaşlı, N. ve Başal, H. A. "Hayalimdeki Oyuncak" Atölye Çalışması- Bursa İli Örneği.4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, 2016
  29. Şahin Zeteroğlu, E. ve  Başal, H. A. Farklı Sosyoekonomik Düzey Ve Cinsiyete Göre Çocukların Çoklu Zeka Alanları ve Anne Tutumları. 4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, 2016
  30. Başal, H.A., Bağçeli Kahraman P. , Akoğlu, M., Atlılar, G. ve Durgut, Ö. Determination and Examination of Cartoons which 36-72 Month Old Preschool Children Watch Most. XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, İtalya-Roma, 2016.
  31. Başal, H.A., Koç, D. ve Sarı, B. Investigating the Attitudes of the Parents of Children Aged 5-6 in the Pre-School Education Groups Who Demonstrate Sociable and Unsociable. 2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership For All, Liepaja-LATVIA, 2016
  32. Başal, H.A., Sarı, B., Koç, D., Canbay, S. ve Şahin, D. The Relationship between the Children aged five and six who Have Compliant and Aggressive Behavior according to Views of their Teachers and the Emotional Intelligence of their Mothers. 2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership For All, Liepaja-Latvia, 2016
  33. Başal, H.A. ve Sarı, B. Bütünleştirilmiş_Etkileşimli Kitap Okumanın 5-6 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimi Üzerine Etkisi. III. International Eurasian Educational Research Congress EJERCongress. 2016
  34. Başal H. A., Sarı, B., Koç  D., Canbay, S. & Şahin, D. The Relationship between the Children aged five and six who Have Compliant and Aggressive Behavior according to Views of their Teachers and the Emotional Intelligence of their Mothers. 2nd International Conference On Lifelong Education And Leadership For All, Liepaja-Letonya,2016.
  35. Başal H. A. & Sarı, B. Examining the effects of different storybook reading techniques on children’s story comprehension. 5th International Early Childhood Education Conference, Gazi University, Ankara, Turkey,2017.
  36. Sarı, B., Takacs, Z. Başal H. A. & Bus, A. G. Do multimedia in digitized storybooks support vocabulary development and which features are particulary supportive? Twenty-Fourth Annual MeetingSociety for the Scientific Study of Reading (SSSR),Halifax, Canada, 2017
  37. Başal H. A., Koç  D. & Sarı, B.  Investigating the Attitudes of the Parents of Children Aged 5-6 in the Pre-School Education Groups Who Demonstrate Sociable and Unsociable. 2nd International Conference On Lifelong Education And Leadership For All, Liepaja-Letonya, 2016.
  38. Başal H. A., Koç  D. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları ve Görüşleri Üzerine Bir Durum Çalışması. 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa. 29-31 Mart 2018
  39. Başal, H.A., Kuru Turaşlı, N., Kahraman, P.,B. ve Koç Tüylü, D. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının
    6-8 Yaş Çocuklara Öğretilip Yeniden Oynanması Projesi. 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, 29-31 Mart 2018.
  40. Başal, H.A. ve Kahraman, P.,B. Öğretmen Adaylarının Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, 29-31 Mart 2018.
  41. Başal H. A., Sarı, B., Arı, E, Özışık, E. & Arınç, S. «Çocuk İhmal Ve İstismarı» Dersini Alan Ve Almayan Öğretmen Adaylarının Çocuk İhmal Ve İstismarına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Karşılaştırılması. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Mardin Artuklu Üniversitesi, Mardin, Türkiye, 9-13 Mayıs 2018
  42. Başal H. A., Sarı, B., Çelik, M., Şeker, T. & Şahin M. 5-6 Yaş Çocukların Farklılıklara Saygı Algısının Anne Eğitim Düzeyi İle İlişkisinin İncelenmesi. 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye, 9-13 Mayıs 2018
  43. Başal H. A., Sarı, B., Ayvaz, B. & Yıldız, B. Okul Öncesi ve Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırmaya Yönelik Görüşleri. 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye, 29-31 Mart 2018
  44. Başal, H.A., Kahraman, P.,B., Şahin-Zeteroğlu, E. Derman, M,T. The Views of the Parents and Their Children Who Used The Bursa Ali Paşa Toy Library. 8. World International Toy Research Association Congress, Fransa, 9-12 Temmuz 2018.
  45. Kahraman, P.,B. ve Başal, H.A. Farklı Fakültelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Çevre Duyarlılıkları, 3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, 9-13 Eylül 2018.

 

ULUSAL BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN VE BİLDİRİ KİTAPLARINDA BASILAN BİLDİRİLER:

  1. Başal, H.A., “Okulöncesi Eğitimin Bazı Değişkenler Bakımından Etkisi”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi I. Eğitim Bilimleri Kongresi, Nisan 1994, Adana.
  2. Başal,H.A., “Geçmişten Bugüne Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmeye Genel Bir Bakış”, I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 16-17 Haziran, 1994, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bursa.
  3. Başal, H.A. ve R. Peker. “Effect of Sex and Environment’s Size on Anxiety and Grade Point Averages of Freshmen”, STAR Stress and Anxiety Research Society 19. International Conference. 10-12 July, 1998, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul / Türkiye.
  4. Başal, H.A., “Bulgaristan’dan Türkiye’ye Zorunlu Göç Eden Türklerle Türkiye’de Sürekli Yaşayan Türklerin Kendilerini ve Birbirlerini Algılamaları ve Modernlik Bakımından karşılaştırılması”, III.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, 1996, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bursa.
  5. Peker, R. ve H. A. Başal, “Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeylerden Gelen İlkokul Son Sınıf Öğrencilerinde Kendine Saygı ve Sınav Kaygısı ile Bunlar Arasındaki İlişki.” III.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, 1996, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bursa.
  6. Başal, H.A., “Hollanda’da Opstap (Elele) Programı (Anneler ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı): Bir İnceleme ve Tanıtım Çalışması”, Okulöncesi Eğitim Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, 30-31 Mayıs 1997, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  7. Başal, H.A, “Lise ve Süper Lise Öğrencilerinin Kaygı ve Kendine Saygı Bakımından Karşılaştırılması”, Nasıl Bir Eğitim Sistemi Güncel Uygulamalar ve Geleceğe İlişkin Öneriler Eğitim Sempozyumu, 1997, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
  8. Karasaraçoğlu, N. ve H.A. Başal “Annenin Eğitim Düzeyinin Çocuğun Cinsiyet Özelliklerine İlişkin Kalıp Yargılarının Gelişimi Üzerindeki Etkisi”, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eylül, 1998, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Konya.
  9. Başal, H.A., “3-6 Yaş Çocukların Günlük Yaşamlarında “ Televizyon” ve “Televizyon” ile İlgili Anababa Görüşleri”, İletişim Ortamlarında Çocuk Birey Sempozyumu, 13-15 Nisan 1999, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  10. Başal, H.A., Atasoy, E. ve Doğan, Y. “Çocuklar İçin Çevre Duyarlılığı Ölçeğinin Geliştirilme Çalışması”, IV.Ulusal Ekoloji Kongresi, 4-7 Ekim 2001, Bodrum.
  11. Başal, H.A., Y. Doğan ve E.Atasoy. “Çocuklar İçin Çevre Duyarlılığı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Bir Geçerlik Çalışması”, XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, 23-26 Ekim 2002, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa / Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti,
  12. Başal, H.A. “Anababa Yoksunluğunun Çocukların Cinsiyet Özelliklerine İlişkin Kalıp Yargılarının Ve Cinsiyet Kimliklerinin Gelişimleri Üzerine Etkisi”, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 15-18 Ekim 2003, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Belek / Antalya.
  13. Başal, H.A. “Çocuklarda Çevre Bilinci ve Duyarlılığının Geliştirilmesi, I. Ulusal Erciyes Sempozyumu, 23-25 Ekim, Erciyes / Kayseri, 2003.
  14. Başal, H.A. “Geçmiş Yıllarda Bursa İlinde Oynanan Çocuk Oyunları”, Uludağ Üniversitesi II. Halk Kültürü Sempozyumu, 20-23 Ekim 2005, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  15. Başal, H.A. “Geçmişten Günümüze Bursa İlinde Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası Çocuk Gelişimi ve Eğitimine İlişkin Gelenek, Görenek ve İnançlar”, Uludağ Üniversitesi II. Halk Kültürü Sempozyumu, 20-23 Ekim 2005, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  16. Başal, H.A., P. Feymi ve M. Taner. “Sokakta Çalıştırılan Çocukların Benlik Saygısı, Denetim Odağı Ve Umutsuzluk Düzeyleri”, V. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, 4-6 Kasım 2006, Gaziantep.
  17. Başal, H.A., P. Feymi ve M. Taner. “Sokakta Çalıştırılan Çocukların Anababalarının Genel Özellikleri ile Kaygı Düzeyleri: Bursa İli Örneği”, V. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, 4-6 Kasım 2006, Gaziantep.
  18. Başal, H. A. ve M. Taner. “Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yas Çocuklarda Sınıfta Gözlenen Davranış Bozuklukları”, 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 15- 17 Kasım 2007, Çeşme.

 

    Projeler

  1. Bulgaristan'dan Türkiye'ye Zorunlu Göç Eden Türklerle Türkiye'de Sürekli Yaşayan Türklerin Kendilerini ve Birbirlerini Algılamaları ve Modernlik Bakımından Karşılaştırılması, Uludağ Üniversitesi, Araştırma Fonu Başkanlığı, 1995/12, Proje Yöneticisi, 1995 – 1995.
  2. Erken Çocukluk Gelişiminde Bakım Projesinin Yurt Çapında Yaygınlaştırılması İçin Üniversitelerle İşbirliği, UNICEF-Türkiye Temsilciliği ve Milli Eğitim Bakanlığı Ortak Projesi, Kaynak Kişi, 2001. Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi, Bursa İli Çevre Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi, Uludağ Üniversitesi, Alman Teknik İşbirliği Kuruluşu ve Çevre Koruma Vakfı Ortak Projesi, Proje Görevlisi, 2000 - 2001 ve 2001 - 2002 Eğitim ve Öğretim Yılları.
  3. Çocukların Çevre Bilincinin Artırılması ve Kent Yönetimine Aktif Katılımın Sağlanması, Bursa Büyükşehir Belediyesi Yerel Gündem 21, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi, 2005 - 2006.
  4. TÜBİTAK Proje Önerilerini Değerlendirme Paneli, Hakem 2008, Hollanda’ya Göç Etmiş Türk Aileleri ve 0-2 Yaş Dönemindeki Çocukların Gelişimine Yönelik Erken Destek Programı, Uludağ Üniversitesi, Proje Araştırma Merkezi, 2009/ , Yardımcı Araştırmacı, 2009.
  5. “Önce Çocuklar Çocuk Koruma Mekanizmalarının İl Düzeyinde Modellenmesi Projesi”, Bursa İli Valiliği, 2009 Bursa Valiliği Çocuk Koruma Kanunu İl Koordinasyon Üyesi, Bursa İli Valiliği Çocuk Hizmetleri Koordinasyon Merkezi, 2010-2014 Polonya-Türkiye Comenius Bölgesel Ortaklık Projesi 2011-2013, “Gelecekteki İş Hayatında Çok Uluslu Firmalara Uyum Süreci İçin Gerekli Beceriler”, Hayat Boyu Öğrenme Programı Comenius Projesi, Yerel Üniversite Ortağı,  Proje Koordinatörü.
  6. Aile Katılımı Boyutu Zenginleştirilmiş Okulöncesi Eğitim Programının 5-6 Yaş Çocuklarının İlköğretime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisi Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri HDP(E)-2011/29 no’lu proje, Proje Koordinatörü, 2011-2012.
  7. Gezici-Eğitimli Oyuncak Kütüphanesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi, Kamu-Sektör İşbirliği Projesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı-Bursa Büyükşehir Belediyesi Ortak Projesi Proje Koordinatörü, 2013-2017.
  8. Bursa’da Çocuk Dostu Kent Modelinin Oluşturulması İçin Bir Kentsel Tasarım Yaklaşımı, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi, Kamu-Sektör İşbirliği Projesi, Yardımcı Araştırmacı, 2013.
  9. Elektronik Hikaye Kitaplarının Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeyden Gelen 4-6 Yaş Çocukların Anlamlı Kelime Edinimleri Üzerine Etkisi" Küçük Ölçekli Uygulamalı Araştırma Projesi, KUAP(E)-2014/54, Proje Koordinatörü, 2018.

 

   Verdiği Dersler

Eğitim Psikolojisi

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 1-2

Araştırma Projesi 1-2

Çocuk Ruh Sağlığı

Anne-Baba Eğitimi

Çocukta Oyun Gelişimi

Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Teknikleri

Çocuklar için Uygulamalı Çevre Eğitimi

Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim

Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar

Gelişim Psikolojisi

 

 

İdari Görevler

  1. Yönetim Kurulu Üyeliği, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1993 – 1996   (Doçent temsilcisi olarak)
  2. Bölüm Başkanı Okulöncesi Eğitimi Bölüm Başkanlığı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1995 - 1998
  3. Fakülte Kurulu Üyeliği, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1995 - 1998
  4. Anabilim Dalı Başkanı İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı   Başkanı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1998 - .......
  5. Bölüm Başkan Yardımcısı İlköğretim Bölüm Başkan Yardımcılığı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2002 - 2005
  6. Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, 2009 – 2012 (Profesör temsilcisi olarak)
  7. Fakülte Akademik Kurul Üyeliği, 2009 - 2012 (Profesör temsilcisi olarak)
  8. Temel Eğitim Bölüm Başkanı, 2016-…..
  9. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Kurul Üyeliği, 2016-…
  10. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Başkanı, 2017-…
  11. Uludağ Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (UKAM) Müdürü, 2018-…

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [471]