Arş. Gör. Ozan İPEK

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Arş. Gör. Ozan İPEK

İLETİŞİM BİLGİLERİ (ozan-ipek@hotmail.com)

 

EĞİTİM DURUMU

LİSANS

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü

YÜKSEK LİSANS

Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı

DOKTORA

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Doktora Programı (Tez Dönemi-devam ediyor)

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

-

DOÇENT

-

PROFESÖR

-

 

ESERLER

Kitaplar

Karatay, H., Kartallıoğlu, N., İpek, O., Karabuğa, H., Güngör, H., Tekin, G. ve Kaya, S. (2018). Akademik Türkçe. Ankara: Pegem Akademi.

 

İpek, O. (2018). Dinleme türleri üzerine bir değerlendirme. (Edt: Gıyasettin Aytaş ve A. Uslu Üstten). Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı içinde s.923-944. Ankara: Akçağ Yayınları.

 

Makaleler

 

Özbay, M. ve İpek, O. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları Arkadaşlık Hitaplarının Konuşma Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Uluslararası Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 15, 90-105, ISSN: 2146-6971, Doi No: 10.129773.

 

Karatay, H. ve İpek, O. (2017). Yazım öğretimi ve yöntemleri. International Journal of Language Academy, 5, 3, 285-303. Doi No: 10.18033.

 

Karatay, H. ve İpek, O. (2017). Türkçe dersi kitaplarında yazım öğretimi ve sözcüklerin doğru yazımına yönelik etkinlik önerileri. International Journal of Language Academy, 5, 8, 246-263. Doi No: 10.18033

 

Karatay, H., İpek, O. ve Karabuğa, H. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dört kare yazma yöntemi: b2 düzeyi üzerine bir eylem araştırması. Turkish Studies, 13, 19, s.1101-1123.

 

Karatay, H., Karabuğa, H. ve İpek, O. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Edmodo’nun kullanımı: Bir durum çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1064-1090.

 

   Bildiriler

Şimşek, P. ve İpek, O. “Türkçenin On Sekiz Yaş Altındaki Yabancılara Öğretiminde Çocuk Edebiyatı Disiplininden Yararlanma”.  1.Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi, 24-26 Nisan 2015, Ghent, Belçika. (sözlü sunum)

İpek, O. ve Aksoy, T. “Türkçe Eğitimi Açısından Çocuk Edebiyatı Konulu Lisansüstü Tezlere Toplu Bir Bakış.”, 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 1-3 Ekim 2015, İstanbul. (sözlü sunum ve özet metin)

Temizyürek, F. ve İpek, O. “Folklordan Beslenen Bir Yazar Olarak Numan Kartal”, 1. Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, 4-7 Mayıs 2016, Edirne. (tam metin)

İpek, O. ve Yılmaz, H.Y. “Yabancı Dilde Okuma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. 1.Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17-19 Mayıs 2017. (sözlü sunum ve özet metin)

Karatay, H. ve İpek, O. “Yazım ile ilgili yapılan araştırmalar”. IX Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2-5 Kasım 2017. Malatya (Sözlü Sunum ve özet)

Karatay, H. ve İpek, O. “Yazım Öğretimi ve Etkinlik Önerileri.” 1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 3-5 Kasım 2017. Bandırma (Sözlü Sunum ve özet)

Karatay, H., İpek, O. ve Karabuğa, H. (2018). “Dört kare yazma yönteminin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen b2 düzeyindeki öğrencilerin yazma becerilerine ve yazma öz yeterliklerine etkisi: bir eylem araştırması. Orhun’dan Anadolu’ya Uluslar arası Türkoloji Sempozyumu, 1-7 Haziran 2018. (Sözlü sunum).

Karatay, H., Karabuğa, H. ve İpek, O. (2018). “Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Edmodo kullanımına dair bir durum çalışması.” Orhun’dan Anadolu’ya Uluslar arası Türkoloji Sempozyumu, 1-7 Haziran 2018. (Sözlü sunum).

Dolunay, S. K., İpek, O. ve Karabuğa, H. (2018). “Türkçe Öğrenen Arap Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Biçimbilgisel İstem Yanlışları” (Errors Morphological Valency in Written Expression of Arab Students Learning Turkish). Uluslararası İnsan, Toplum ve Spor Bilimleri Sempozyumu. 12-16 Eylül 2018. (Sözlü Sunum + Özet Kitap + tam metin).

 

 

 

 

Projeler

-

 

 

 

  Verdiği Dersler

1-Gazi Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi (2015-2016)

2-Uludağ Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi- ULUTÖMER (2016)

-Okuma

-Yazma

-Dinleme

-Konuşma

-Dil Bilgisi

3-AİBU İBUZEM Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika Programı (2018)

-Tarihi Süreçte Yabancılara Türkçe Öğretimi

4-Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi

-Öğretmenlik Uygulaması (Formasyon Programı)

5-AİBU Eğitim Fakültesi

-Öğretmenlik Uygulaması (2017-2018)

 

Atıflar

1.Atıf Alan Çalışma: Özbay, M. ve İpek, O. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları Arkadaşlık Hitaplarının Konuşma Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Uluslararası Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 15, 90-105, ISSN: 2146-6971, Doi No: 10.129773.

*Aktaş, E. ve Yılmaz, İ. (2017). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kullandıkları Arkadaşlık Hitaplarının Toplumdilbilim Açısından İncelenmesi. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 59, 577-594.

 

Yönetilen Tezler

-

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [459]