Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOPER

                                                                      ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOPER

İLEİŞİM BİLGİLERİ (e-posta adresi, dahili tel.) ozlemtoper@uludag.edu.tr, 42198

 

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

LİSANS, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı (2002)

YÜKSEK LİSANS

YÜKSEK LİSANS, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı (2006)

DOKTORA

DOKTORA,  Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı (2015)

POST-DOKTORA: University of Houston-Clear Lake/ Center for Autism and Developmental Disabilities-CADD (2016), (2015/1-TUBİTAK 2219 Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyeri)

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

2015

DOÇENT

 

PROFESÖR

 

 

  ESERLER

  Kitaplar

Toper-Korkmaz, Ö. (2017) Özel eğitimde sosyal bilgiler öğretimine yönelik gerçekleştirilen araştırmaların gözden geçirilmesi. Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde, M. Sönmez Kartal ve Ö. Toper-Korkmaz (Ed.) Ankara: Pegem Akademi

 

Toper-Korkmaz, Ö. (2017). Kurumda riskli durumları yönetme, Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek içinde (Ed. Ramazan Akdoğan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını

 

Toper-Korkmaz, Ö. (2017). Evde Riskli Durumları Yönetme, Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Ergenlik Dönemi Öğrencilere Evde Gelişimsel Destek içinde (Ed. Ayten Düzkantar), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını

 

Toper-Korkmaz, Ö. (2015) Oyun hamuru ile oynama becerisi ve öğretimi. Özel Eğitimde Resim-İş Öğretimi, Ö. Toper-Korkmaz (Ed.) Ankara: Vize Yayıncılık

 

Toper-Korkmaz, Ö. (2015) Boyama becerileri ve öğretimi. Özel Eğitimde Resim-İş Öğretimi, Ö. Toper-Korkmaz (Ed.) Ankara: Vize Yayıncılık

 

Toper-Korkmaz, Ö. (2015) Makas kullanma, yırtma ve yapıştırma becerileri. Özel Eğitimde Resim-İş Öğretimi, Ö. Toper-Korkmaz (Ed.) Ankara: Vize Yayıncılık

 

Editörlükler

 

Sönmez-Kartal, M. ve Toper-Korkmaz, Ö. (2017). Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi

 

Toper Korkmaz, Ö. (2015). Özel Eğitimde Resim-İş Öğretimi, Ankara: Vize Yayıncılık

 

 

 

 

 

  Makaleler

Uluslararası

  • Toper-Korkmaz, Ö., Lerman, D.C. & Tsami, L. (2018). Effects of toy removal and number of demands on vocal stereotypy during response interruption and redirection. Journal of Applied Behavior Analysis, 51 (4), 757-768

 

  • Toper, Ö. & Vuran, S. (2007). Effectiveness of simultaneous prompting to teach names of colours to children with mild mental reterdation. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 143-155

Ulusal

  • Toper, Ö. (2018). Otizm spektrum bozukluğu ve zihin yetersizliği olan çocuklarda uyku sorunları ve davranışsal müdahale yöntemleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Elektronik Yayın. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.397343

 

  • Turhan, C., Ünal, F. & Toper-Korkmaz, Ö. (2018) Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlere sistematik pekiştireç değerlendirme yönteminin öğretimi, İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 79-106

 

  • Toper-Korkmaz, Ö. (2018). Problem davranışların işlevlerinin belirlenmesinde standart işlevsel analiz test oturumlarının düzenlenmesi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 651-678

 

  • Toper-Korkmaz, Ö. (2017). Etkili pekiştireçlerin değerlendirilmesinde kullanılan sistematik yöntemler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Elektronik Yayın. Doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.286679

 

  • Toper-Korkmaz, Ö & Diken, İ.H. (2013). Temel tepki öğretimi ile gerçekleştirilen etkililik araştırmalarının betimsel analizi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 14 (1), 56-59  

 

  • Toper-Korkmaz, Ö. (2012) Stereotipik davranışların azaltılmasında yeni bir strateji: Tepkiyi yarıda kesme ve yönlendirme.  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 13 (1), 059-070

 

  • Toper-Korkmaz, Özlem & Diken, İ.H. (2010). Stereotipik Davranışların Azaltılmasında Kullanılan Yöntemlerin Etkililiği: Betimsel ve Meta Analizi.  Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11 (2).

 

 

 

 

 

 

 

   Bildiriler

  • Uluslararası
  • Toper-Korkmaz, Ö., Lerman, D.C. & Tsami, L. (2017) The Role of Response Requirement and Toy Removal on the Effectiveness of RIRD for the Treatment of Vocal Stereotypy in Children with Autism. Sözlü Bildiri,  43rd ABAI Annual Convention, 25-29 May 2017, Denver. Colorado/ USA

 

  • Tsami, L., Toper-Korkmaz, Ö. & Lerman, D.C. (2017). Effectiveness and Acceptability of Parent Training via Telehealth Among Families in Greece and Turkey, Sözlü Bildiri.  43rd ABAI Annual Convention, 25-29 May 2017, Denver. Colorado/ USA

 

  • Toper-Korkmaz, Ö & Diken, İ.H. (2014) Effectiveness of Home-Based Responsive Teaching Intervention (RT) on the Children with Autism Spectrum Disorder and Their Mothers, ABAI’s 40th Annual Convention May 23–27, in Chicago, IL.

 

  • Mahoney, G., Diken, İ.H., Toper-Korkmaz, Ö., Tomris, G. ve Çelik, S. (2014). Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı-ETEÇOM (Responsive Teaching) ile Çocukların Etkileşimsel Becerilerini ve Öğrenmelerini Destekleme, Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, 3-6 Nisan, Antalya/TÜRKİYE

 

  • Toper korkmaz Ö.& Diken, İ. H. (2013) Effectiveness of Responsive Teaching for Children with Autism and Their Mothers in a Small Group Arrangement,  Poster presentation at Regional Conference of International Society on Early Intervention, St. Petersburg, Russia.

 

  • Sola, C., Toper-Korkmaz, Ö. & Tekin-İftar, E (2011) The Use of Constant Time Delay: A Literature Review (Poster Sunu) 37th ABAI Annual Convention, 27-31 May 2011, Denver. Colorado/ USA

 

  • Toper Korkmaz, Ö (2008) Effectiveness of system of least prompting on teaching the direct careful attention to objects and performing the directive to autistic children: A case study (Poster Sunu). 2nd International Conference on Special Education 18-21 June 2008, Marmaris/ Türkiye

Ulusal

 

  • Gönen, A. & Toper-Korkmaz, Ö. (2018). Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan meslek elemanlarının veri toplama araçlarını kullanma ve veriye dayalı karar verme süreçlerinin incelenmesi, 28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Eskişehir/TÜRKİYE
  • Toper-Korkmaz, Ö., Lerman, D.C. & Tsami, (2017). Vokal Stereotipinin Azaltılmasında Tepkiyi Yarıda Kesme/Yönlendirme Yönteminin Etkililiği, 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Samsun/TÜRKİYE

 

  • Ünal, F., Turhan, C. ve Toper-Korkmaz, Ö. (2016). Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlere Çok Seçenekli Sistematik Pekiştireç Değerlendirme Yönteminin Öğretilmesi, 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Eskişehir/TÜRKİYE

 

  • Ünal, F., Toper-Korkmaz, Ö., Genç, K. ve Turhan, C. (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan İlköğretim Kaynaştırma Öğrencisine Okulda Bulunan Ortamların Kullanımının Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği, 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Edirne/TÜRKİYE

 

  • Toper-Korkmaz, Ö., Ünal, F., Özdemir, B. Ve Çimenci, S. (2014). Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Bir Kaynaştırma Öğrencisine, Teneffüs zamanlarında Arkadaşları ile Oyun Oynama Davranışının Kazandırılmasında Sosyal Öykü Kullanımının Etkililiği, 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan poster bildiri, Edirne/TÜRKİYE

 

  • Toper-Korkmaz, Ö. (2012). Tepkiyi yarıda kesme ve yönlendirme: Bir alan yazın taraması. 22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Trabzon/ TÜRKİYE

 

  • Ünal, F., Çelik, S. & Toper Korkmaz, Ö. (2012). Özel gereksinimli öğrencilere çarpım tablosun öğretiminde eşzamanlı ipucuyla doğrudan öğretim yaklaşımının etkilerinin ve verimliliklerinin karşılaştırılması. 22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulan sözlü bildiri, Trabzon.
  • Toper-Korkmaz, Ö. & Diken, İ.H. (2012). Temel Tepki Öğretimi ile Gerçekleştirilen Araştırmaların Gözden Geçirilmesi: Bir Alanyazın Taraması. (Poster Sunu), Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, 1-5 Şubat 2012, Antalya/Türkiye

 

 

  • Toper-Korkmaz, Ö. & Vuran, S. (2007) Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan ÖğrencilereRenk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği (Poster Sunu) 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 15-17 Kasım 2007, İzmir / Türkiye

 

 

 

    Projeler

 

 

 

 

   Verdiği Dersler

  • UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
  • ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ
  • OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ 
  • ÖZEL EĞİTİMDE RESİM-İŞ ÖĞRETİMİ
  • ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [641]