Doç.Dr. Menekşe Seden Tapan BROUTİN

                                                                      ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: DOÇ.DR. MENEKŞE SEDEN TAPAN-BROUTIN

İLETİŞİM BİLGİLERİ (e-posta adresi, dahili tel.) tapan(at)uludag.edu.tr, 2942162

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

 

1993-1998

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

FEN FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR. (İNGİLİZCE)

YÜKSEK LİSANS

2000-2002

Universite Grenoble 1- Matematik Eğitimi

Tez adı: Intégration des TICE dans l’enseignement des mathématiques dans des situations de prise en compte des erreurs de démonstration  (Matematiksel İspat Problemlerinde Karşılaşılan Hataların Düzeltilmesi İçin Bilgisayar Teknolojilerinin Kullanımı) - (2002)

Tez Danışmanı:(Colette LABORDE)

DOKTORA

2002-2006

Universite Grenoble 1 - Matematik Eğitimi

Tez adı: Différents types de savoirs mis en œuvre dans la formation initiale d’enseignants de mathématiques à l’intégration de technologies de géométrie dynamique  (Öğretmen adaylarının, bilgisayar destekli matematik öğretiminde dinamik geometri teknolojilerinin kullanımı üzerine eğitimlerinde ortaya konan bilgi çeşitleri) - (2006)

Tez Danışmanı:(Colette LABORDE,Hamid CHAACHOUA)

DR.ÖĞR. ÜYESİ

2010 –

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)

DOÇENT

 

PROFESÖR

 

 

  ESERLER

  Kitaplar

  1. Les nouveaux aspects de Francophonie à Bursa, Bölüm adı:(Etude d’un cas de Transposition didactique dans l’enseignement du FLE : les articles partitifs dans le manuel Alter Ego) (2018)., KAZANOĞLU FATMA,ÖZÇELEBİ HAVVA,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Editions universitaires européennes, Editör:Ayla GÖKMEN, Fatma Kazanoğlu, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 540, ISBN:978-620-2-27397-8, Fransızca(Bilimsel Kitap)
  2. Intégration des TICE dans L’Enseignement des Mathématiques (2017)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Éditions universitaires européennes, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 182, ISBN:978-3-639-50578-8, Fransızca(Bilimsel Kitap)
  3. Use of Dynamic Geometry Software for Proof Problems (2017)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Lap Lambert Academic Publishing, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 156, ISBN:978-3-659-82801-0, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  4. Matematik Eğitiminde Teoriler, Bölüm adı:(Çizim-Geometrik Şekil-Geometrik Nesne Kavramları Işığında Çizimlerin Yorumlanmasını Etkileyen Faktörler) (2016)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Pegem Akademi, Editör:Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 973, ISBN:9786053183808, Türkçe(Bilimsel Kitap)
  5. Technologies de Géométrie Dynamique Dans La Formation Des Enseignants (2010)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Editions Universitaires Europeennes, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 444, ISBN:9786131519512, Fransızca(Bilimsel Kitap)
  6. The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Bölüm adı:(Integration of Dynamic Geometry Softwares in Mathematics’ Education: Researches’ Overview in Turkey) (2013)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,ARSLAN ÇİĞDEM,  St. Kliment Ohridski University Press, Editör:Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Emin Atasoy, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 1129, ISBN:978-954-07-3514-6, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  7. Education and Science in a Globalizing World  A case study of Turkey, Bölüm adı:(Educational Research And Trends  On Proof And Proving In Turkey: 2000-2011 Period) (2012)., ARSLAN ÇİĞDEM,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Paradigma Eds, Editör:Ilia Christov, Recep EFE, Emin ATASOY, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 553, ISBN:978-954-326-164-2, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  8. Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi  Cabri Geometri ile Dinamik Geometri Etkinlikleri (2010)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Ezgi Kitabevi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 189, ISBN:9789758606924, Türkçe(Bilimsel Kitap)
  9. Cabri 3D V2 Kullanım Kılavuzu (2007)., TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,  Chartwell-Yorke, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 72, Fransızca(Kitap Tercümesi), (Yayın No: 3578689)
  10. Cabri Geometri II Kullanım Kılavuzu (2006)., TAPAN MENEKŞE SEDEN,  CABRILOG SAS, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 43, Fransızca(Kitap Tercümesi)

 

  Makaleler

  1. BAYRAKTAR BAHTİYAR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,GÜNEŞ HİLAL (2018).  Cabri 3D Kullanımının Öğretmen Adaylarının Analitik Geometri Başarılarına Etkisinin İncelenmesi.  Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 172-192., Doi: 10.31805/acjes.460636
  2. SELMAN EZGİ,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Teaching Symmetry in the Light of Didactic Situations.  Journal of  Education and Training Studies, 6(11a), 139-146., Doi: 10.11114/jets.v6i11a.3811
  3. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,İLKÖRÜCÜ ŞİRİN (2018).  Different Types of Resources Used by Master Students Considering Their Thinking Styles.  Journal of  Education and Training Studies, 6(11a), 11-20., Doi: 10.11114/jets.v6i11a.3796
  4. GÜLSAR Ayşegül,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,İLKÖRÜCÜ ŞİRİN (2018).  İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Matematik Başarısına Etkisi Ve Öğrencilerin Yönteme İlişkin Görüşleri.  Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1961-1970., Doi: 10.24106/kefdergi.356226 (Yayın No: 4483203)
  5. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,Şahin Gökhan,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Didaktik Durumlar Teorisi Işığında Asal Sayılar Kavramının Öğretimi: Bir Eylem Araştırması.  Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 156-171.
  6. Güneş Kardelen,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Views of Teacher Candidates Following Teaching Experience on Use of Dynamic Geometry Software.  Educational Research and Reviews, 12(24), 1208-1219., Doi: 10.5897/ERR2017.3399
  7. Gürhan Sümeyye,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  A Mathematical Problem Condition: Truncated Triangles.  Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 8(3), 408-437., Doi: 10.16949/turkbilmat.327037
  8. KOZAKLI TUĞÇE,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Pre-Service Mathematics Teachers’ Understanding of Quadrilaterals and the Internal Relationships between Quadrilaterals: The Case of Parallelograms.  European Journal of Educational Research, 6(3), 331-345., Doi: 10.12973/eu-jer.6.3.331
  9. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Analyse De l’Usage Des Ressources Sur Internet Par Des Enseignants Stagiaires De Mathématiques.  Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 861-880., Doi: 10.19171/uefad.369246
  10. KHALİDOVA ELİONORA,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Türkiye-Kazakistan İlköğretim Matematik Ders Kitapları Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma.  Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1957-1973., Doi: 10.17240/aibuefd.2017..-356324
  11. Güneş Kardelen,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  8. Sınıf Öğrencilerine Pisagor Bağıntısının Adidaktik Bir Ortamda Öğretimi.  Academy Journal of Educational Sciences, 1(1), 11-21.
  12. BULUNUZ MIZRAP,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,BULUNUZ NERMİN (2016).  Pre-Service Teacher Scientific Behavior: Comparative Study of Paired Science Project Assignments.  Eurasian Journal of Educational Research, 16(62), 195-218., Doi: 10.14689/ejer.2016.62.12
  13. BOZYOKUŞ HÜLYA,GÜLER HATİCE KÜBRA,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,EZENTAŞ RIDVAN (2016).  Gotik Eserlerde Matematik: Üçlü Yonca Örneği.  International Journal of Humanities and Art Reseaches, 1(1), 43-53.
  14. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2014).  Matematiksel Nesnelerin Yapısı ve Temsiller: Klasik Semiyotik Üçgenin Geometri Öğretimine Yansımalarının Analizi.  Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 255-281., Doi: 10.19171/uuefd.49474
  15. TAPAN MENEKŞE SEDEN,ARSLAN ÇİĞDEM (2009).  Preservice Teachers use of spatio visual elements and their level of justification dealing with a geometrical construction problem.  US-China Education Review, 6(3), 54-61. (Yayın No: 3309619)

 

   Bildiriler

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

  1. MEMİŞOĞLU Banu,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Fatih Projesi Bileşenlerinin Etwinning Projesine Entegrasyonu.  Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018) (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  2. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,BULUNUZ MIZRAP (2018).  Öğretmen Adaylarının Okulda Gürültü Düzeyine İlişkin Matematik Problemleri Yazma Düzeylerinin İncelenmesi.  Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018) (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  3. GÜDER Seray  Elçin,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,EZENTAŞ RIDVAN (2018).  Investigation of the Effect of Peer Teaching Approach in the Mathematics Course on theEight Grade Hearing Handicapped Students.  INTERNATIONAL LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), 1(1), 47-48. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  4. ÜNAL SEDEF,EZENTAŞ RIDVAN,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Views of Teachers about Students with Mathematics Learning Difficulties in Non-Level.  INTERNATIONAL LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), 1(1), 63-64. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  5. IŞIK SARIOĞLU BURCU,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Visual Mathematics Literacy’s Reflections on the Mathematical Reasoning of Secondary School Students.  4th International Conference on Lifelong Education and Leadersheep for all (ICLEL2018) (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  6. SELMAN Ezgi,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Teaching Symmetry in the Light of Didactic Situations.  4th International Conference on Lifelong Education and Leadersheep for all (ICLEL2018), 1(1), 57-57. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  7. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,İLKÖRÜCÜ ŞİRİN (2018).  Relations Between Thinking Styles and Different Types of Resources Used by Mathematics Teachers.  4th International Conference on Lifelong Education and Leadersheep for all (ICLEL2018), 1(1), 55-55. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  8. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Analysis of the use of resources on internet by pre-service mathematics teachers.  Re(s)sources 2018 international conference, 1(1), 336-339. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  9. KOZAKLI TUĞÇE,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Transition from a paper-pencil to a technology-enriched teachingenvironment: a teacher’xxs use of technology and resource selection.  Re(s)sources 2018 international conference, 1(1), 344-347. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  10. YEGİT HATİCE,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,ALTUN MURAT (2018).  Mathematical Literacy Levels of 11 Years Old Students.  International Conference on Mathematics and Mathematics Education  (ICMME-2018), 1(1), 612-613. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  11. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Analysing Teacher Candidates’ Evolution into Teachers throughDocumentational Approach.  RE(S)SOURCES International Conference, 1(1), 43-47. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  12. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Analysis of Primary Mathematics Teachers’ Lesson DocumentPreparation Processes.  RE(S)SOURCES International Conference, 1(1), 48-52. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  13. ŞAHİN HATİCE BÜŞRA,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik ve Matematik Öğretimi Derslerine İlişkinGörüşleri.  International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), 1(2), 598-607., Doi: 10.21733/ibad.476584 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)       
  14. MEMİŞOGLU BANU,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Cumhuriyetten Günümüze Matematik Öğretim Programlarındaki Dönüşüm Geometrisi Kavramlarının Değerlendirilmesi.  International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), 1(1), 196-209., Doi: 10.21733/ibad.419484 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  15. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,KOZAKLI TUĞÇE (2018).  TABOO Game as a Revelator of Misconceptions in Mathematics Education: A Case Study onPreservice Mathematics Teachers.  International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), 1(1), 378-378. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  16. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,Güneş Hilal (2017).  Teaching Analytical Geometry Using Dynamic Geometry Software.  INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 1(1), 18-18. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  17. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,Gülsar Ayşegül (2017).  Cooperative Learning in Teaching Geometry.  INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 1(1), 16-16. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  18. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dokümantal Oluşum Süreçlerinin İncelenmesi.  ITTES 2017 5th Internetional Instructional Technologies   Teacher Education Symposium, 1(1) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  19. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,KARA ŞEREF,BROUTIN JONATHAN (2017).  Etude du rapport au savoir didactique et du rapport au savoir informatique de futurs enseignants de FLE.  Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa da Frankofoni Sempozyumu, 1(1), 26-26. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  20. KAZANOĞLU FATMA,ÖZÇELEBİ HAVVA,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,BROUTIN JONATHAN (2017).  Etude de la Transposition Didactique dans l’Enseignement du FLE: cas des articles partitifs.  Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa da Frankofoni, 1(1), 27-27. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  21. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2015).  Documentational Approach of Didactics: Case of Aydan.  International EJER Congress 2015, 1(1), 446-447. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  22. BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2014).  Prospective Mathematics Teachers  Definitions of Quadrilaterals.  International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 1(1), 354-355. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  23. BULUNUZ MIZRAP,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,BULUNUZ NERMİN (2014).  Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Projesi Gerçekleştirme Süreçlerinin İncelenmesi: Örnek Olay Çalışması.  1st Eurasian Educational Research Congress EJER2014, 1(1), 825-826. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  24. TOPARLI SAFİYE,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2012).  Conception of the Activities for the Learning of the 3D Geometrical Objects By Integrating Cabri3D Software.  12th International Congress on Mathematical Education – ICME12, 7455-7455. (Özet Bildiri/Poster)
  25. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN,KIRMIZI BAHAR (2012).  Effects Of Dynamic Geometry Environments on the Self-Correction of Geometric Drawing Mistakes.  International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, 1(1), 144-144. (Özet Bildiri/Poster)
  26. GAVAZ HÜSEYİN OZAN,KIRMIZI BAHAR,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2012).  Research On Cabri-Geometry Among Turkish Community.  International Interdisciplinary Social Inquiry Conference - IISIC 2012, 1(1), 77-77. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  27. TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2010).  Mathematics or creativity: Make a choice!.  8th International JTEFS/BBCC Conference, Paris, France, 1(1), 60-60. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  28. İLKÖRÜCÜ ŞİRİN,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2010).  Analyzing students conceptualization through their drawings.  World Conference on Educational Sciences, 2(2), 2681-2684., Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.395 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  29. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2009).  Democracy in Mathematics Courses.  International Congress on Intercultural Dialogue and Education, 8-11 Octobre 2009, Bursa, Turkey, 1(1), 93-93. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  30. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2009).  Les définitions prêtes-a-memoriser : définissons-en.  15eme Ecole dEté de Didactique des Mathématiques, 1(1), 1-2. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  31. ARSLAN ÇİĞDEM,İLKÖRÜCÜ ŞİRİN,TAPAN MENEKŞE SEDEN (2009).  Learning and reasoning styles of pre service teachers’: inductive or deductive reasoning on science and mathematics related to their learning style.  World Conference on Educational Sciences 2009, 1(1), 2460-2465., Doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.432 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  32. TAPAN MENEKŞE SEDEN,ARSLAN ÇİĞDEM (2008).  Preservice Teachers Mathematical Knowledge Need forJustification on a Geometrical Construction Problem.  XIII.IOSTE International Organization for Science and Technology Education Symposium The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development,, 1(1), 1086-1090. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  33. TAPAN MENEKŞE SEDEN,ARSLAN ÇİĞDEM (2008).  What you see isn  t always what you expect to see - A case study on the use of the spatio-visual properties by preservice teachers.  International Conference on Educational Sciences ICES08, 1(3), 1862-1866. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  34. LABORDE COLETTE,TAPAN MENEKŞE SEDEN (2007).  What kind of knowledge is needed to design tasks using dynamic geometry? Examples coming from a study about preservice teachers.  15th Annual Southern African Association for Research in Mathematics, Science and Technology Education (SAARMSTE) Conference, Eduardo Mondlane University, 1(1), 20-27. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  35. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2004).  Approaching the transformations as black-box in Cabri-geometry at elementary school and at the beginning of secondary school: the case of reflection.  Cabri-World 3, 1(1), 77 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  36. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2004).  Three different types of training to the use of an artefact for trainee teachers.  Cabri-World 3, 1(1), 74-74. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  37. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2003).  Formation des enseignants à l’intégration des TICE dans l’enseignement des mathématiques : quel impact pour des situations de prise en compte des erreurs de démonstration ?.  Europeen Congress ITEM Integrating Technologies into Mathematics Education, IUFM de Reims, 1(1), 1-10., Doi: edutice-00001362 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
  38. TAPAN MENEKŞE SEDEN (2003).  Integration of ICT in the teaching of mathematics in situations for treatment of difficulties in proving.  Proceedings of CERME 3 (3rd Conference of the European society for Research in Mathematics Education), 1(9), 1-8. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

 

  1. İLKÖRÜCÜ ŞİRİN,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2018).  Biyoloji Eğitiminde Matematik: Öğretmen Adaylarının Grafik Çizme ve Yorumlama Becerilerinin Değerlendirilmesi.  UBEK 2018 - II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 1(1), 28-28. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  2. KESKİN MURAT,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Çember ve Daire Ders Modülünün Akıllı Tahtada 5E Modeline Göre Uygulanması ve Öğretime Katkısı.  Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 3, 1(1), 392-394. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  3. Gürhan Sümeyye,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2017).  Bir Matematiksel Problem Durumu: Kesik Üçgenler.  Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 3, 1(1), 489-494. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  4. SEZER ELİF,ÇALIŞKAN ÇİĞDEM,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2014).  İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Aritmetik Dizilere İlişkin Kavramsal Alanlarının İncelenmesi.  XI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, 1(1), 680-680. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)   
  5. KESKİN ELİF,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2010).  7. Sınıf Öğrencilerinin Basit Makineler Konusunda Denklem Kurma ve Çözme Düzeylerinin İncelenmesi.  IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 1(1), 20-20. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  6. ARSLAN ÇİĞDEM,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2010).  Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspat Düzeylerinin Kümeler Konusu Üzerinde Örnek İncelemesi: Görsel İspat Mı? Formal İspat Mı?.  IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 1(1), 2-2. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)     
  7. MADRAN ÇİĞDEM,TAPAN BROUTIN MENEKŞE SEDEN (2010).  8.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde İspat Yapabilme Seviyelerinin İncelenmesi.  IX. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 1(1), 169-169. (Özet Bildiri/Poster)    

 

   Projeler

  1. lköğretim ve Lise Öğrencilerinin Sıra dışı Problemleri Çözme Yeterlilikleri, (Proje No.: E(U)-2009/49). Bursa: Uludağ Üniversitesi, BAP., Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı:AKKAYA RECAİ,Yürütücü:YAZGAN YELİZ, Araştırmacı:ARSLAN ÇİĞDEM,Araştırmacı:SEZGİN MEMNUN DİLEK,Araştırmacı:TAPAN MENEKŞE SEDEN, , 29/01/2009 - 01/11/2013 (ULUSAL)
  2. ACI TIC Education formation et technologies d information et de communication Stabilisation de l usage des technologies de géométrie dynamique par les enseignants de mathématiques filiations et ruptures dans les usages de la formation à la pratique Projet de Recherche Equipe DIAM Didactique Informatique et Apprentissage des Mathematiques Laboratoire ERTe MAGI France, Diğer (Uluslararası), Yürütücü:LABORDE Colette,Araştırmacı:FALCADE Rosanna,Araştırmacı:COUTAT Sylvia,Araştırmacı:MORENO Julio,Araştırmacı:ACOSTA Martin,Araştırmacı:BLANC BRUDE Tristan,Araştırmacı:DAHAN Jean Jacques,Araştırmacı:TAPAN SEDEN,  Equipe IAM, Informatique et Apprentissage des Mathématiques, , 01/09/2005 - 01/06/2008 (ULUSLARARASI)

 

   Verdiği Dersler

2017-2018                                                                         

                Lisans                                                                                                                                 

                               TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI      

                               ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I 

                               BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ   

                               ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I  

                               ÖĞRETİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ I    

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI          

                               GEOMETRİ         

                               EĞİTİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ      

                               OKUL DENEYİMİ

                Yüksek Lisans                                                                  

                               YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ

                               MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI

MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ     

                Doktora

                               MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR

MATEMATİK EĞİTİMİNDE DERS MATERYALİ TASARIMI VE HAZIRLAMA    MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI  

                               DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ          

2016-2017                                                                         

                Lisans                                                                                                                                 

                               İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ       

                               TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI      

                               BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ   

                               ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI         

                               GEOMETRİ         

                               EĞİTİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ      

                               OKUL DENEYİMİ              

                Yüksek Lisans                                                                                                                  

                               YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ

                               GEOMETRİ ve ÖĞRETİMİ             

                               MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ    

                Doktora                                                                                                             

                               MATEMATİK EĞİTİMİNDE DERS MATERYALİ TASARIMI VE HAZIRLAMA                                  MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI

                               MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR                                       

     DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ          

 

    Yönetilen Tezler

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

ZEYNEP DENİZLİ, (2018).  Dönüşüm Geometrisi Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanımının Enstrümantal Teori Açısından İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı

ÖZDEMİR TİFLİS, (2018). A comparative study on the place of coding education in secondary school curriculum and textbooks of Turkey, the UK and Russia, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı

KHALİDOVA ELİONORA, (2015). Türkiye - Kazakistan ilköğretim 5. sınıf matematik ders kitapları üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı

BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR, (2015). İlköğretim matematik öğretmenlerinin ders dokümanı hazırlama süreçlerinin incelenmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı

GÜLSAR AYŞEGÜL, (2014). İşbirlikli öğrenmenin matematik başarısına etkisi ve bu yönteme ilişkin öğrenci görüşleri, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim

ÇALIŞKAN ÇİĞDEM, (2012). 8.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarıyla ispat yapabilme seviyelerinin ilişkilendirilmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı

Kardelen Güneş Taşlı, Öğretmen Adaylarının Dikdörtgenler Prizması Konusunu Cabri 3D ile Sınıf Ortamında Anlatımları, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)

Fatma Burcu Bulan, Matematik dersi 5.sınıf düzeyinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının, öğrencilerin öğrenmeleri ve motivasyon üzerindeki etkisinin incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)                                                                                                                                                              

Sefa Duman, Ortaokul 7. Sınıf Matematik Dersi Yansıma Hareketleri Konusunun Didaktik Dönüşüm Teorisine Göre İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)                                                

Hatice Aydın, Dinamik Geometri Uygulamalarının 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersine Karşı Görüşlerine Ve Yaratıcılıklarına Katkısı, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)                                                

Gökhan Şahin, Yedinci Sınıf Öteleme Ve Simetri Konularının Akıllı Tahta İle Öğretimine Yönelik Hazırlanan Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Öğrenme Süreçlerine Etkisinin İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)              

Ayşe Alar Koçdemir, Orantı Kavramının Öğretiminde 5E Öğrenme Modeli ve Didaktik Durumlar Teorisinin Kullanılması Sonucunda Oluşan Aşamaların Karşılaştırılması, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)

Semra Özdemir, Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin ispat problemlerinin çözümünde temel ispat teorilerinin düzeylerinin analizi ve karşılaştırılması, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor) 

Ezgi Selman, Dönüşüm geometrisi konusunun eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerdeki yerinin incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/  (Devam Ediyor)

Yönetilen Doktora Tezleri                                                                                                                        

Ayşenur Kızılkaya, Geometri Öğretiminde Teknoloji Kullanımının Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Muhakeme ve Kavramları Anlamlandırma Sürecine Katkısının İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/  (Devam Ediyor)

 Murat Keskin, Akıllı Tahta İçin Hazırlanan Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Çember Ve Daire Konusunun Öğrenilmesine Katkısının Değerlendirilmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor)

Burcu Nur Baştürk-Şahin, İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı ile ilgili mesleki gelişimlerinin dokümantal oluşum süreçleri ve dijital ortamlardaki doküman paylaşımları bağlamında incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor)

Sümeyye Gürhan, Ortaokul öğrencilerinin teknoloji destekli ortamda üçgenler ve dörtgenleri sınıflandırmaya dair geliştirdikleri şemalar, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor)

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [484]