ÖZGEÇMİŞ
ÜNVANI, ADI-SOYADI: DOÇ.DR. MENEKŞE SEDEN TAPAN-BROUTIN
İLETİŞİM BİLGİLERİ (e-posta adresi, dahili tel.) tapan(at)uludag.edu.tr, 2942162
EĞİTİM DURUMU
LİSANS
|
1993-1998 DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR. (İNGİLİZCE) |
YÜKSEK LİSANS |
2000-2002 Universite Grenoble 1- Matematik Eğitimi Tez adı: Intégration des TICE dans l’enseignement des mathématiques dans des situations de prise en compte des erreurs de démonstration (Matematiksel İspat Problemlerinde Karşılaşılan Hataların Düzeltilmesi İçin Bilgisayar Teknolojilerinin Kullanımı) - (2002) Tez Danışmanı:(Colette LABORDE) |
DOKTORA |
2002-2006 Universite Grenoble 1 - Matematik Eğitimi Tez adı: Différents types de savoirs mis en œuvre dans la formation initiale d’enseignants de mathématiques à l’intégration de technologies de géométrie dynamique (Öğretmen adaylarının, bilgisayar destekli matematik öğretiminde dinamik geometri teknolojilerinin kullanımı üzerine eğitimlerinde ortaya konan bilgi çeşitleri) - (2006) Tez Danışmanı:(Colette LABORDE,Hamid CHAACHOUA) |
DR.ÖĞR. ÜYESİ |
2010 – ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI) |
DOÇENT |
|
PROFESÖR |
|
ESERLER
Kitaplar
|
Makaleler
|
Bildiriler
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
|
Projeler
|
Verdiği Dersler
2017-2018 Lisans TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ÖĞRETİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ I ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI GEOMETRİ EĞİTİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ OKUL DENEYİMİ Yüksek Lisans YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ Doktora MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR MATEMATİK EĞİTİMİNDE DERS MATERYALİ TASARIMI VE HAZIRLAMA MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 2016-2017 Lisans İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI GEOMETRİ EĞİTİMDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ OKUL DENEYİMİ Yüksek Lisans YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ GEOMETRİ ve ÖĞRETİMİ MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ Doktora MATEMATİK EĞİTİMİNDE DERS MATERYALİ TASARIMI VE HAZIRLAMA MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM TASARIMI MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ |
Yönetilen Tezler
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri ZEYNEP DENİZLİ, (2018). Dönüşüm Geometrisi Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanımının Enstrümantal Teori Açısından İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı ÖZDEMİR TİFLİS, (2018). A comparative study on the place of coding education in secondary school curriculum and textbooks of Turkey, the UK and Russia, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı KHALİDOVA ELİONORA, (2015). Türkiye - Kazakistan ilköğretim 5. sınıf matematik ders kitapları üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı BAŞTÜRK ŞAHİN BURCU NUR, (2015). İlköğretim matematik öğretmenlerinin ders dokümanı hazırlama süreçlerinin incelenmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı GÜLSAR AYŞEGÜL, (2014). İşbirlikli öğrenmenin matematik başarısına etkisi ve bu yönteme ilişkin öğrenci görüşleri, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim ÇALIŞKAN ÇİĞDEM, (2012). 8.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarıyla ispat yapabilme seviyelerinin ilişkilendirilmesi, Uludağ Üniversitesi->Eğitim Bilimleri Enstitüsü->İlköğretim Anabilim Dalı Kardelen Güneş Taşlı, Öğretmen Adaylarının Dikdörtgenler Prizması Konusunu Cabri 3D ile Sınıf Ortamında Anlatımları, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Fatma Burcu Bulan, Matematik dersi 5.sınıf düzeyinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının, öğrencilerin öğrenmeleri ve motivasyon üzerindeki etkisinin incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Sefa Duman, Ortaokul 7. Sınıf Matematik Dersi Yansıma Hareketleri Konusunun Didaktik Dönüşüm Teorisine Göre İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Hatice Aydın, Dinamik Geometri Uygulamalarının 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersine Karşı Görüşlerine Ve Yaratıcılıklarına Katkısı, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Gökhan Şahin, Yedinci Sınıf Öteleme Ve Simetri Konularının Akıllı Tahta İle Öğretimine Yönelik Hazırlanan Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Öğrenme Süreçlerine Etkisinin İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Ayşe Alar Koçdemir, Orantı Kavramının Öğretiminde 5E Öğrenme Modeli ve Didaktik Durumlar Teorisinin Kullanılması Sonucunda Oluşan Aşamaların Karşılaştırılması, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Semra Özdemir, Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin ispat problemlerinin çözümünde temel ispat teorilerinin düzeylerinin analizi ve karşılaştırılması, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Ezgi Selman, Dönüşüm geometrisi konusunun eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerdeki yerinin incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/ (Devam Ediyor) Yönetilen Doktora Tezleri Ayşenur Kızılkaya, Geometri Öğretiminde Teknoloji Kullanımının Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Muhakeme ve Kavramları Anlamlandırma Sürecine Katkısının İncelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor) Murat Keskin, Akıllı Tahta İçin Hazırlanan Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Çember Ve Daire Konusunun Öğrenilmesine Katkısının Değerlendirilmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor) Burcu Nur Baştürk-Şahin, İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı ile ilgili mesleki gelişimlerinin dokümantal oluşum süreçleri ve dijital ortamlardaki doküman paylaşımları bağlamında incelenmesi, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor) Sümeyye Gürhan, Ortaokul öğrencilerinin teknoloji destekli ortamda üçgenler ve dörtgenleri sınıflandırmaya dair geliştirdikleri şemalar, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor) |