ÖZGEÇMİŞ
ÜNVANI, ADI-SOYADI: Doç. Dr. Şirin İlkörücü
İLEİŞİM BİLGİLERİ: ilkorucu@uludag.edu.tr
EĞİTİM DURUMU
Lisans (1994-1998) |
Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi/ Biyoloji |
Yüksek Lisans (1999-2002) |
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim |
Doktora (2002-2007) |
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim |
Öğretim Görevlisi (2007-2013) |
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı) |
Dr. Öğretim Üyesi (2013-2018) |
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı) |
Doçent (Biyoloji Eğitimi) (2018- ) |
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı |
ESERLER
Kitaplar/Kitap bölümleri
Genetik ve Biyoteknolojji, Bölüm adı: Klasik Ve Modern Genetik (2017). Ankara; Lisans Yayıncılık. ISBN:978-605-5044-95-4 Evrim (2017). Bölüm adı: Darwin’in Katkısı Ve Teorileri (2016). Ankara: Lisans Yayıncılık, ISBN:9786055044817 Etkinlik Örnekleriyle Güncel -Öğretme Yaklaşımları-I. Bölüm adı: Derin-Yüzeysel Ve Stratejik (-Başarı) Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (2014). Ankara: Pegem Akademi ISBN:978-605-318-003-6 |
Makaleler
Tapan Broutin M. S., İlkörücü Ş. (2018). Different types of resources used by master students considering their thinking styles. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 11-20. Doi:10.11114/jets.v6i11a.3796 Ar E., İlkörücü Ş. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sağ ve sol beyin bölgelerine ve eğitime olan ilişkisine yönelik bilgilerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 675-691. İlkörücü Ş. (2018). What pre-service science teachers say but they really mean regarding the theory of biological evolution. The Anthropologist, 31(1-3), 86-93., Doi: 10.1080/09720073.2017.1379139 Yılmaz G., İlkörücü Ş., Çepni S. (2018). The effects of parent-involved science activities on basic science process skills of the children in the age group of 5-6. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(4), 879-903., Doi: 10.14527/pegegog.2018.032 Arslan Ç., İlkörücü Ş. (2018). İlköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının matematiksel düşünme düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 156-166., Doi: 10.17556/erziefd.310384 Gülsar A., Tapan Broutin M. S., İlkörücü Ş. (2018). İşbirlikli öğrenme yönteminin matematik başarısına etkisi ve öğrencilerin yönteme ilişkin görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1961-1970., Doi: 10.24106/kefdergi.356226 İlkörücü Ş., Arslan Ç. (2017). Fen ve matematik eğitiminde baskın kullanılmayan beyin bölgelerinin değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1105-1117., Doi: 10.14686/buefad.335157 İlkörücü Ş. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının feni öğrenme anlayışlarının öğrenme yaklaşımları açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 138-154., Doi: 10.14689/issn.2148- 2624.1.5c3s6m İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2014). Flowers or flowering plants? Determining alternative frameworks and sources of these in elementary school. International Online Journal of Primary Education, 3(2), 33-44. İlkörücü-Göçmençelebi Ş.,Özkan M., ,Bayram N. (2012). Evaluating primary school students deep learning approach to science lessons. International Online Journal of Educational Sciences, 4(3), 554-562. İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2011). Bilimsel yayınları takip eden ve teknoloji kullanan ilköğretim öğrencilerinin fen dersinde öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri bakımından karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 287-296 Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., Göçmençelebi Ş.,Şanlı M. (2011). The effects of inquirey based science teaching on elementary school students Science process skills and science attitudes. Bulgarian Journal of Science and Education Policy, 5(1), 48-68. İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2010). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 121-132. İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2009). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi biyoloji konularını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin başarıya etkisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 525-530. |
Bildiriler
|
Projeler
|
Yönetilen Tezler
Demirkıran, Selin, Fen Bilgisi Dersinde 4MAT Yönteminin Öğrencilerin Orantısal Muhakeme Düzeylerine Etkisi, Bursa Uludağ Üniversitesi (Devam Ediyor) Meredov, Shirmyrat, İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi (Devam Ediyor) Yılmaz, Gül, (2017). Aile katılımlı fen etkinliklerinin 5-6 yaş grubu çocukların bilimsel süreç becerileri ve bilime karşı tutumlarına etkisi, Bursa Uludağ Üniversitesi |
Verdiği Dersler
Lisans Evrim Genetik Ve Biyoteknoloji Genel Biyoloji Laboratuvarı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Özel Öğretim Yöntemleri Yüksek Lisans Fen Eğitiminde Eleştirel (Kritik) Düşünme Fen Eğitiminde Beyin Temelli Öğrenme Ve Öğretme Yaklaşımı Doktora Fen Öğretmenliği Programları Bölüm Dışı Bursa U.Ü Devlet Konservatuvarı Müzik-Bale İlköğretim Okulu 9. sınıf Biyoloji Dersi Bursa U.Ü Devlet Konservatuvarı Müzik-Bale İlköğretim Okulu 10. sınıf Biyoloji Dersi
|