Doç.Dr. Şirin İLKÖRÜCÜ

                                                                      ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Doç. Dr. Şirin İlkörücü

İLEİŞİM BİLGİLERİ: ilkorucu@uludag.edu.tr

 

  EĞİTİM DURUMU

Lisans

 (1994-1998)

Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi/ Biyoloji

Yüksek Lisans

(1999-2002)

Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim

Doktora

(2002-2007)

Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim

Öğretim Görevlisi

(2007-2013)

Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı)

Dr. Öğretim Üyesi

(2013-2018)

Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı)

Doçent (Biyoloji Eğitimi)

(2018-     )

Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

 

  ESERLER

  Kitaplar/Kitap bölümleri

Genetik ve Biyoteknolojji, Bölüm adı: Klasik Ve Modern Genetik (2017). Ankara; Lisans Yayıncılık.  ISBN:978-605-5044-95-4

Evrim (2017). Bölüm adı: Darwin’in Katkısı Ve Teorileri (2016). Ankara: Lisans Yayıncılık, ISBN:9786055044817

Etkinlik Örnekleriyle Güncel -Öğretme Yaklaşımları-I. Bölüm adı: Derin-Yüzeysel Ve Stratejik (-Başarı) Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (2014). Ankara: Pegem Akademi ISBN:978-605-318-003-6

 

  Makaleler

Tapan Broutin M. S., İlkörücü Ş. (2018). Different types of resources used by master students considering their thinking styles. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 11-20. Doi:10.11114/jets.v6i11a.3796

Ar E., İlkörücü Ş. (2018).  Fen bilgisi öğretmen adaylarının sağ ve sol beyin bölgelerine ve eğitime olan ilişkisine yönelik bilgilerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 675-691.

İlkörücü Ş. (2018).  What pre-service science teachers say but they really mean regarding the theory of biological evolution.  The Anthropologist, 31(1-3), 86-93., Doi: 10.1080/09720073.2017.1379139

Yılmaz G., İlkörücü Ş., Çepni S. (2018).  The effects of parent-involved science activities on basic science process skills of the children in the age group of 5-6.  Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(4), 879-903., Doi: 10.14527/pegegog.2018.032

Arslan Ç., İlkörücü Ş. (2018).  İlköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının matematiksel düşünme düzeyleri.  Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 156-166., Doi: 10.17556/erziefd.310384

Gülsar A., Tapan Broutin M. S., İlkörücü Ş. (2018).  İşbirlikli öğrenme yönteminin matematik başarısına etkisi ve öğrencilerin yönteme ilişkin görüşleri.  Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1961-1970., Doi: 10.24106/kefdergi.356226

İlkörücü Ş., Arslan Ç. (2017).  Fen ve matematik eğitiminde baskın kullanılmayan beyin bölgelerinin değerlendirilmesi.  Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1105-1117., Doi: 10.14686/buefad.335157

İlkörücü Ş. (2017).  Fen bilgisi öğretmen adaylarının feni öğrenme anlayışlarının öğrenme yaklaşımları açısından değerlendirilmesi.  Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 138-154., Doi: 10.14689/issn.2148- 2624.1.5c3s6m

İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2014).  Flowers or flowering plants? Determining alternative frameworks and sources of these in elementary school.  International Online Journal of Primary Education, 3(2), 33-44.

İlkörücü-Göçmençelebi Ş.,Özkan M., ,Bayram N. (2012).  Evaluating primary school students  deep learning approach to science lessons.  International Online Journal of Educational Sciences, 4(3), 554-562.

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2011).  Bilimsel yayınları takip eden ve teknoloji kullanan ilköğretim öğrencilerinin fen dersinde öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri bakımından karşılaştırılması.  Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 287-296

Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., Göçmençelebi Ş.,Şanlı M. (2011).  The effects of inquirey based science teaching on elementary school students  Science process skills and science attitudes.  Bulgarian Journal of Science and Education Policy, 5(1), 48-68.

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2010).  İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması.  Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 121-132.

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan M. (2009).  İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi biyoloji konularını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin başarıya etkisi.  Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 525-530.

 

 

 

 

 

   Bildiriler

Tapan Broutin M. S., İlkörücü Ş. (2018).  Relations between thinking styles and different types of resources used by mathematics teachers studying in the third cycle of university.  4th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Tosun İ. E., İlkörücü Ş. (2018).  Fen bilgisi öğretmen adaylarının grup çalışmasına yatkınlığı ile beyin baskınlığı arasındaki ilişki.  V th International Eurosian Educational Resarch Congress (EJER) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Yılmaz G., İlkörücü Ş. (2018).  Aile katılımlı fen etkinliklerine katılan 60-72  aylık çocukların bilime karşı tutumlarının değerlendirilmesi.  IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1(1), 320-320. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Ar M. E., İlkörücü Ş. (2018).  Fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin-eğitim ilişkisine yönelik görüşleri.  1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), 1(1), 101-101. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü Ş.,Demirkıran S. (2018).  İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin bilimsel bir makaleden yararlanarak değerlendirilmesi.  II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 1(1), 56-56. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü Ş., Tapan Broutin M. S. (2018).  Biyoloji eğitiminde matematik: öğretmen adaylarının grafik çizme ve yorumlama becerisinin değerlendirilmesi.  II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 1(1), 28-28. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü Ş. (2015).  Fen bilgisi öğretmen adaylarına göre feni öğrenme yaklaşımlarını etkileyen etmenler: Nitel bir durum çalışması.  II nd International Eurasian EducationalResearch Congress, 1(1), 1217-1218. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü Ş. (2014).  Öğretmen adaylarının bakış açısıyla evrim: Fenomenografik bir çalışma.  I st Eurasian Educational Research Congress, 1(1), 895-896. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Kökseven Ç., İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2014).  İlkokul 3.sınıf hayat bilgisi “Eridi mi, yandı mı? ” konusunun öğretiminde analitik düşünme temelli ders planı tasarımı ve uygulaması.  23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası katılımlı), 1(1), 364-364. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Arslan Ç., Çepni S. (2014).  İlköğretim 6.  sınıf kuvvet ve hareket konusunun öğretiminde yer alan matematik konularının kullanımı için örnek öğretmen materyali.  23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası katılımlı), 1(1), 359-359. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Elmacıklı Ç., İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2014).  İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi “Yer Kabuğu Nelerden Oluşur?” Ünitesinin öğretiminde analitik düşünme temelli ders planı tasarımı ve uygulaması.  23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası katılımlı), 1(1), 363-363. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2013).  Flower or flowering plants? Determining alternative frameworks and sources of these in elementary school.  International Conference on Primary Education (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Özkan M., İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2011).  Uludağ milli parkı, bursa ve çevresinin bilimsel amaçlı kullanımı.  Uludağ üniversitesi bilgilendirme ve AR-GE günleri, 1(1), 357-357. (Özet Bildiri/Poster).

İlkörücü-Göçmençelebi Ş.,Özkan M. (2012).  Bursa ve çevresinde gerçekleştirilen ekolojik temelli doğa eğitimlerinin, bilişsel ve duyuşsal katkisi üzerine nitel bir değerlendirme.  Uluslararası Katılımlı Türkiye Bilim Merkezleri Sempozyumu, 1(1), 131-136. (Tam Metin Bildiri/Poster)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş. (2009).  Students understanding of the natural world: How do sixth grade students perceive flower?  European Science Education Research Association (ESERA), 151-153. (Tam Metin Bildiri/Poster)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş.,Tapan Broutın M. S. (2010).  Analyzing students  conceptualization through their drawings.  World Conference of Educational Sciences: Creativity and Innovation, 2(2), 2681-2684. Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.395 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş.,Özkan M. (2010).  İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin feni öğrenme yaklaşımlarının cinsiyete ve sınıf düzeyine göre karşılaştırılması.  IX. Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 1(1), 28-28. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

Telli S., Ludwig H., Bulunuz N., İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Bulunuz M. (2010).  Öğretmen adaylarının fen öğretimi dersindeki iletişim şekillerine yönelik algılarına etki eden faktörler.  IX. Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 1(1), 246-246. (Özet Bildiri/Poster).

Telli S., Bulunuz M., İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Arabacı Ü. (2010).  Farklı lise türlerinin fen sınıflarında öğretmen-öğrenci iletişiminin değerlendirilmesi.  IX. Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 1(1), 74-74. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

Arslan Ç., İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Tapan Broutin M. S. (2009).  Learning and reasoning styles of pre service teachers : Inductive or deductive reasoning on science and mathematics related to their learning style.  World Conference on Educational Sciences - New Trends and issuees in educational sciences, 1(1), 2460-2465. Doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.432 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Arslan Ç. (2008).  The relationship between Turkish prospeciive teachers learning styles and problem solving skills.  VI. International JTET Conference, 1(1), 122-130. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

İlkörücü-Göçmençelebi Ş., Özkan, M. (2008).  İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerine teknolojinin ve bilimsel içerikli yayınların etkisi. VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 1(1), 162-162. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum).

 

 

 

    Projeler

5-6 Yaş Okul Öncesi Çocuklarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesinde Aile Katılımının Etkisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. (Yürütücü ) 19/09/2016 - 13/07/2017 (ULUSAL)

Uludağ Milli Parkı  Bursa Ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi V  111B044, TÜBİTAK PROJESİ, (Uzman) 01/07/2011 - 30/11/2012 (ULUSAL)

Uludağ Milli Parkı  Bursa Ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi IV  109B069, TÜBİTAK PROJESİ, (Uzman). 11/07/2009 - 22/07/2010 (ULUSAL)

Uludağ Milli Parkı Bursa ve Çevresinin Bilimsel Eğitim Amaçlı Kullanımı ÇAYDAG- 105Y011, TÜBİTAK PROJESİ, (Araştırmacı). 10/08/2005 - 30/08/2006 (ULUSAL)

Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Fonu tarafından desteklenen  İlköğretim Öğrencilerinin Temel ve Bilimsel Süreçleri Kullanabilme Becerisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, (Araştırmacı) 14/09/2004 - 17/06/2005 (ULUSAL)

 

 

   Yönetilen Tezler

Demirkıran, Selin, Fen Bilgisi Dersinde 4MAT Yönteminin Öğrencilerin Orantısal Muhakeme Düzeylerine Etkisi, Bursa Uludağ Üniversitesi (Devam Ediyor)

Meredov, Shirmyrat, İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi (Devam Ediyor)

Yılmaz, Gül, (2017). Aile katılımlı fen etkinliklerinin 5-6 yaş grubu çocukların bilimsel süreç becerileri ve bilime karşı tutumlarına etkisi, Bursa Uludağ Üniversitesi

 

   Verdiği Dersler

Lisans

Evrim

Genetik Ve Biyoteknoloji

Genel Biyoloji Laboratuvarı

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Özel Öğretim Yöntemleri

Yüksek Lisans

Fen Eğitiminde Eleştirel (Kritik) Düşünme

Fen Eğitiminde Beyin Temelli Öğrenme Ve Öğretme Yaklaşımı

Doktora

Fen Öğretmenliği Programları

Bölüm Dışı

Bursa U.Ü Devlet Konservatuvarı Müzik-Bale İlköğretim Okulu 9. sınıf Biyoloji Dersi

Bursa U.Ü Devlet Konservatuvarı Müzik-Bale İlköğretim Okulu 10. sınıf Biyoloji Dersi

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [472]