Öğr. Gör. Dr. Sevgül ÇALIŞ

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Öğr.Gör.Dr.Sevgül ÇALIŞ

İLETİŞİM BİLGİLERİ : Email: scalis@uludag.edu.tr

Tel: 0-224- 2942227

 

EĞİTİM DURUMU

LİSANS

 Anadolu Üniversitesi , Fen Fakültesi, Kimya Bölümü

YÜKSEK LİSANS

 Anadolu Üniversitesi , Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya

DOKTORA

 Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Bölümü, Organik Kimya ABD

 

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

 

DOÇENT

 

 

 ESERLER

 Kitaplar

 

1.Recent Researches in Education, Bölüm adı:(Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study) (2018)., ÇALIŞ SEVGÜL,ERGÜL NİMET REMZİYE, Cambridge Scholars Publishing, Editör:Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Basım sayısı:1, ISBN:ISBN(10): 1-5275-1303-3ISBN (13): 978-1-5275-1303-7, İngilizce(Araştırma Kitabı),

 

2.Current Trends in Educational Sciences, Bölüm adı:(Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students) (2017)., ERGÜL NİMET REMZİYE, ÇALIŞ SEVGÜL, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS SOFIA, Editör:Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, Violeta Kotseva, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 686, ISBN:ISBN 978-954-07-4337-0ST., İngilizce(Araştırma Kitabı)

 

3.Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Bölüm adı:(Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology) (2012)., ERGÜL NİMET REMZİYE, ÇALIŞ SEVGÜL, Paradigma, Editör:Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 553, ISBN:978-954-326-164-2, İngilizce(Araştırma Kitabı)

 

4.Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Bölüm adı:(Certain Theoretical Calculations of Substituted 4-(Phenyldiazenyl) Benzene-1,3-Diol Derivatives and Investigation on Correlations With Those Experimantal Values) (2012)., ÇALIŞ SEVGÜL, BERBER HALİL, UYSAL ÜLKÜ DİLEK, Paradigma, Editör:Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 553, ISBN:978-954-326-164-2, İngilizce(Araştırma Kitabı)

 

5.Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Bölüm adı:(Kimyada Özel Konular) (2013)., ÇALIŞ SEVGÜL, Alan Bilgisi Yayınevi, Editör:Prof. Dr. Ahmet Afyon, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 897, ISBN:978605-860-466-7, Türkçe(Ders Kitabı)

 

6.Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Bölüm adı:(Genel Kimya IV (Organik Kimya)) (2013).,

ÇALIŞ SEVGÜL, Alan Bilgisi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Ahmet Afyon, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 897, ISBN:978-605-860-466-7, Türkçe(Ders Kitabı)

 

7.Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, Bölüm adı:(Genel Kimya Bölüm 28) (2014)., ÇALIŞ SEVGÜL, Alan Bilgisi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Sefer Ada, Doç. Dr. Z. Nurdan Baysal, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 890, ISBN:978-605-9003-02-5, Türkçe(Ders Kitabı)

 

 

 

Makaleler

1.ÇALIŞ SEVGÜL (2018). Investigation of the Approaches Used by the Science Teacher Candidates in Solving the Real-world Chemistry Problems. Universal Journal of Educational Research, 6(9), 1942-1949., Doi: 10.13189/ujer.2018.060913

 

2.ÇALIŞ SEVGÜL (2018). An Examination of the Achievement Levels of Acquisitions in Hybridization:High School Sample. Universal Journal of Educational Research, 6(8), 1659-1666., Doi:10.13189/ujer.2018.060805

 

3.ÇALIŞ SEVGÜL (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Denklem Anlayışları ve Kimya

Denklemlerini Anlama Düzeyleri. Yüzüncüyıl Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 15(1), 903-931., Doi: 10.23891/efdyyu.2018.91

 

4.ÇALIŞ SEVGÜL (2018). Geleceğin Kimya Öğretmenlerinin Hibritleşme Konusundaki Bilgilerinin

İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 341-361., Doi:

10.19171/uefad.450144

 

5.ERGÜL NİMET REMZİYE, ÇALIŞ SEVGÜL (2017). Determınatıon Of Hıgh School Students’

Vıews On Electronıc Waste Pollutıon. European Journal of Education Studies, 3(7), 72-92.,

Doi: doi: 10.5281/zenodo.809450

 

6. ÇALIŞ SEVGÜL (2017). Recognition of the tools used in general chemistry laboratory ofscience teacher candidates and determination of their levels ofknowledge. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(1), 175-180., Doi:

https://doi.org/10.18844/prosoc.v4i6

 

7.ÇALIŞ SEVGÜL, ERGÜL NİMET REMZİYE (2014). Determination of Science Teacher Candidates’ Views on Electronic waste Pollution. Social and Behavioral Science, Vol 186, 261-268., Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.04.146

 

8.ÇALIŞ SEVGÜL, ARKAN BURCU (2013). The Views of the Nursing Students About the Medical Wastes and Their Effects on the Environmental and Human Health. Procedia-Social and Behavioral Science, 116, 1472-1476., Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.01.419

 

9.ÇALIŞ SEVGÜL (2012). Knowledge Of Science Education Students On Heavy Metals Causing

Environmental Problems and Suggestions. Journal of Balkan Ecology, 15(1), 31-37.

 

10.ÇALIŞ SEVGÜL, ŞİMŞEKLİ YETER (2012). A Research on the Retention of the Experiments Done in Science and Technology Course for Primary School Students. Procedia-Social and Behavioral Science, 47, 717-721., Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.723

 

11.ÇALIŞ SEVGÜL, ERGÜL NİMET REMZİYE (2012). The Views of Teacher Candidates on the Project Management Competencies. Procedia-Social and Behavioral Science, 46, 5677-5681. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.495

 

12.ERGÜL NİMET REMZİYE, ŞİMŞEKLİ YETER, ÇALIŞ SEVGÜL, ÖZDİLEK ZEHRA, İLKÖRÜCÜ ŞİRİN, ŞANLI MERAL (2011). The Effects of inquiry- based science teaching on elementary school students Science process skills and science attitudes. Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 5(1), 48-68.

 

13.ŞİMŞEKLİ YETER, ÇALIŞ SEVGÜL (2011). Laboratory Facilities Of Primary Schools And A Study On Teachers’ Attitudes And Skills In Terms Of Laboratories. Management and Education, 7(4), 129139.

 

14.ÇALIŞ SEVGÜL, ŞİMŞEKLİ YETER (2011). The Effect Of Some Varıables on The Prımary

School Students’ Attıtudes Towards Scıence And Technology Laboratory

Applıcatıons. Management And Educatıon, 7(4), 122-127.

15.ÇALIŞ SEVGÜL, BERBER HALİL, UYSAL ÜLKÜ DİLEK, ÖĞRETİR CEMİL (2011). A Theoretıcal

Study on Proton-Gaın Behavıors of Some azaındole Derıvatıves. Anadolu University

Journal of Science and Technology, 1(2), 149-167.

 

16.ÇALIŞ SEVGÜL (2010). The level of understanding of elementary education students’ some

chemistry subject.. Procedia-Social and Behavioral Science 2(2), 4868-4871., Doi:

10.1016/j.sbspro.2010.03.786

 

17.ÖZDİLEK ZEHRA, ÇALIŞ SEVGÜL (2010). The effect of pre-service science teachers’ prior

experiences on their interests about chemistry experiments. Procedia - Social and Behavioral

Sciences, 2(2), 4863-4867., Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.785

 

18.ÖĞRETİR CEMİL, ÇALIŞ SEVGÜL, BEREKET GÖZEN (2003). A theoretical approach to search

inhibition mechanism of corrosion via metal–ligand interaction for some imidazole derivatives.

Journal of Molecular Structure: THEOCHEM, 635(1-3), 229-237., Doi: 10.1016/S01661280(03)00462-7

 

19.ÖĞRETİR CEMİL, ÇALIŞ SEVGÜL, BEREKET GÖZEN, BERBER HALİL (2003). A theoretical search on metal–ligand interaction mechanism in corrosion of some imidazolidine derivatives. Journal of Molecular Structure: THEOCHEM, 626(1-3),179-186., Doi: 10.1016/S0166-1280(03)00080-0,

 

20.ŞİMŞEKLİ YETER, ÇALIŞ SEVGÜL (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde Bilimsel Süreç

Becerilerinin Gelişimine Fen Bilgisi Laboratuvarı Dersinin Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 183-192.

 

 

 

 

Bildiriler

 

 

1.ÇALIŞ SEVGÜL, ERGÜL NİMET REMZİYE (2018). Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri

anlama düzeylerinin belirlenmesi. 13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), 4-6 Ekim, Denizli, (Sözel bildiri).

 

2. ERGÜL NİMET REMZİYE, ÇALIŞ SEVGÜL (2017). Determınatıon of Hıgh School Students’

Vıews On Electronıc Waste Pollutıon (Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği

Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi). 26th International Conference on Educational Sciences

(ICES-UEBK 2017), 20-23 April, Antalya/TURKEY, 1599-1600., Doi: DOI 10.14527/9786053188353, (Sözel  bildiri).

 

3.ÇALIŞ SEVGÜL (2017). Recognition of the tools used in general chemistry laboratory of science

teacher candidates and determination of their levels of knowledge. 9th World Conference On Educatıonal Scıences, ( WCES 2017), 01-04 February, Nice ,France,(Sözel bildiri).

 

4.ÇALIŞ SEVGÜL (2015). Science Teachers’ Perspective on metal-nonmetallicconcept: A Qualitative Study. 7th World Conference on Educational Sciences,( WCES 2015), 5-7 February , Athens/Greece (Sözel bildiri).

 

5.ÇALIŞ SEVGÜL, ERGÜL NİMET REMZİYE (2014). Determination of Science Teacher Candidates’

Views on Electronicwaste Pollution. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, (WCLTA 2014), 29-30 October Praque, 186, 261-268., Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.04.146, (Sözel bildiri).

 

6. ÇALIŞ SEVGÜL, ARKAN BURCU (2013). The Views Of The Nursing Students About The Medical

WastesAnd Their Effects On The Environmental And Human Health. 5th World Conference on

Educational Sciences (WCES 2013),05-08 February Rome/ Italy, 116, 1472-1476., Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.01.419, (Sözel bildiri).

 

7.ÇALIŞ SEVGÜL, ŞİMŞEKLİ YETER (2012). A research on the retention of the experiments done inscience and technology course for primary school students. Cyprus International Conference on Educational Resarch (CY-ICER 2012), North Cyprus.08-10 Şubat, 47, 717-721., Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.723, (Sözel bildiri).

 

8.ÇALIŞ SEVGÜL,ERGÜL NİMET REMZİYE (2012). The Views of Teacher Candidates on the Project

Management Competencies. 4th World Conference on Educational Sciences ( WCES-2012), 02-05 February ,Barcelona, Spain, 46,5677-5681. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.495, (Sözel bildiri).

 

9.ÇALIŞ SEVGÜL, BERBER HALİL, UYSAL ÜLKÜ DİLEK (2012). Certaın Theoretıcal Calculatıons

of Substıtuted 4-(Phenyldıazenyl)Benzene-1,3-Dıol Derıvatıves Andınvestıgatıon of

Correlatıons Wıth Those Experımentalvalues. 2nd International Conf. on Computation for

Science and Technology ICCST-2, JULY 09-11, 2012 NIGDE, TURKEY (Poster bildiri).

 

10.ÇALIŞ SEVGÜL (2010). The level of understanding of elementary education students’ some

chemistry subject.. 2. World Conference of Educational Sciences, 4-8 Şubat, İstanbul, 2(2), 4868-4871., Doi:10.1016/j.sbspro.2010.03.786, (Sözel bildiri).

 

 

11.ÖZDİLEK ZEHRA, ÇALIŞ SEVGÜL (2010). The effect of pre-service science teachers’ prior

experiences on their interests about chemistry experiments.

4-8 Şubat, İstanbul, 2(2), 4863-4867., Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.785, (Sözel bildiri).

 

12.ÇALIŞ SEVGÜL, BERBER HALİL,ÖĞRETİR CEMİL (2010). A theoretical study on proton gain

behavior of some azaindole derrivatives.. IX.Kimyasal fizik kongresi, 14-16 Ekim Çeşme-İzmir,(Poster bildiri).

 

13.ÖĞRETİR CEMİL,ÇALIŞ SEVGÜL (2002). Metal ligand interaction mechanism in corrosian of some imidazole derivatives.V. Kimyasal Fizik Kongresi, 31 Ekim-1 Kasım 2002 Yıldız Teknik üniversitesi, İstanbul,  (Sözel bildiri).

 

14.ÖĞRETİR CEMİL, ÇALIŞ SEVGÜL (2002). A theoretical search on metal -ligand interaction

mechanism in corrosion of zinc in acidic media. NATO Advanced Study Institute (ASI), September,  Italy Cetraro(CS), (Sözel bildiri).

 

 

 

Projeler

1.İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL VE BİLİMSELSÜREÇLERİ KULLANABİLME BECERİSİ,

Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,

Yürütücü:ERGÜL NİMET REMZİYE, Araştırmacı:ŞİMŞEKLİ YETER, Araştırmacı:ÇALIŞ SEVGÜL, Araştırmacı:ÖZDİLEK ZEHRA, Araştırmacı:İLKÖRÜCÜ ŞİRİN, Araştırmacı:ŞANLI MERAL, , 14/09/2004 - 17/06/2005

 

2.BENİM ESERİM, TÜBİTAK PROJESİ, Proje Hakemliği:YILDIRIMHAN HİKMET SAMİ,Proje

Hakemliği:KARA ALİ,Proje Hakemliği:ÇALIŞ SEVGÜL,Proje Hakemliği:ERGÜL NİMET REMZİYE,ProjeHakemliği:ŞİMŞEKLİ YETER,Yürütücü:ÖZKAN MUHLİS, , 28/04/2008 - 28/04/2008

 

3.BENİM ESERİM, TÜBİTAK PROJESİ, Proje Hakemliği:KARA ALİ,Proje Hakemliği:YILDIRIMHAN

HİKMET SAMİ,Proje Hakemliği:ERGÜL NİMET REMZİYE,Proje Hakemliği:ÇALIŞ SEVGÜL,Proje

Hakemliği:ŞİMŞEKLİ YETER,Yürütücü:ÖZKAN MUHLİS, , 25/04/2007 - 26/04/2007

 

4.BENİM ESERİM, TÜBİTAK PROJESİ, Proje Hakemliği:ŞİMŞEKLİ YETER,Proje Hakemliği:YILDIRIMHAN HİKMET SAMİ,Proje Hakemliği:ÇALIŞ SEVGÜL,Proje Hakemliği:ERGÜL NİMETREMZİYE,Yürütücü:ÖZKAN MUHLİS, , 25/04/2006 - 27/04/2006

 

5.Tübitak Bilim ve Toplum Projeleri, TÜBİTAK PROJESİ, Proje İzleyiciliği:ÇALIŞ SEVGÜL, , 05/05/2014- 15/05/2014

 

 

Verdiği Dersler

GENEL KİMYA  I

 

GENEL KİMYA  LAB I 

 

GENEL KİMYA II  

 

GENEL KİMYA  LAB II 

 

GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)

 

GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)

 

KİMYADA ÖZEL KONULAR

 

GENEL KİMYA (SINIF ÖĞRETMENLİĞİ)  

 

FEN ÖĞR.LABORATUVAR URGULAMALARI I

 

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II

 

FEN BİLGİSİ LABORATUVARI

 

OKUL DENEYİMİ 

 

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI  

 

TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI 

 

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

 

ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MATARYAL GELİŞTİRME

 

KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME 

 

 

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [417]