Doç.Dr. Zehra ÖZDİLEK

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI:Doç. Dr. Zehra ÖZDİLEK

İLEİŞİM BİLGİLERİ:zozdilek@uludag.edu.tr, 0224 2942281

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

1998

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBIYAT FAKÜLTESI/KİMYA BÖLÜMÜ, Diploma No:1910

YÜKSEK LİSANS

2000-2002

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği

Tez adı: Etkin ve Eğlenceli Kimya Aktivitelerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kimya Dersine Karsı Olan Tutum ve Başarısına Etkisinin İncelenmesi (2002), Tez Danışmanı:(NIMET REMZIYE ERGÜL), Diploma No:2002-65

DOKTORA

2002-2006

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim/Fen Bilgisi Eğitimi

Tez adı: İlköğretim Fen Bilgisi Dersindeki Maddenin İç Yapısına Yolculuk Ünitesinin Yeniden Düzenlenmesi ve Öğretim Tasarımı (2006) Tez Danışmanı:(MUHLIS ÖZKAN) Diploma No:2016-15, Diploma Derecesi:88.66/100

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

2011-2015

 

DOÇENT

2015-

 

PROFESÖR

 

 

  ESERLER

  Kitaplar

Özdilek Zehra, (2018), Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Bölüm adı: (ASSURE Modeline Dayalı Fen Öğretimi), PEGEM Akademi, Editör(ler):Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur Sarı, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-241-258-9, Türkçe (Bilimsel Kitap), Ankara.

Baltacı-Göktalay Şehnaz, Özdilek Zehra (2016). Social Networking and Education: Global Perspectives, Bölüm Adı:Social Networking in Higher Education in Turkey:Students' Use and Perceptions. Springer Press, Editör:Tomayess Issa, Pedro Isaias, Piet Kommers, ISBN: 978-3-319-17715-1, İsviçre

Atıf Sayısı:2

Özdilek Zehra, Robeck Edward C, (2013). The Science and Education at the Beginning of the 21th Cuntury in Turkey, Bölüm adı:(Turkish Science Teachers’ Beliefs about Using Science Visualizations in Instruction) Kliment Ohridsky University Press, Editör:Aleksandır Drujinin, Zdravka Kostova, Igor Sharuho, Atasoy Emin, ISBN:978-954-07-3514-6, Ingilizce (Bilimsel Kitap), Sofia.

Özdilek Zehra, (2012), Education and Science in a Globalizing World: A Case Study of Turkey, Bölüm adı:(Using ASSURE Model to Plan Science and Technology Lesson) Paradigma Publisler, Editör:Illia Christov, Recep Efe, Basım sayısı:1, ISBN:978-954-326-164-2, İngilizce (Bilimsel Kitap), Sofia.

Erbas Suzan, Ergül N Remziye, Simsekli Yeter, Özdilek Zehra (2002). Okul Öncesi Dönemde Fen Ögretimi, Ekin Kitabevi, Basım sayısı:2, Sayfa Sayısı 108, ISBN:975-7338-82-6 Türkçe (Bilimsel Kitap), Bursa.

Atıf Sayısı:9

 

  Makaleler ve Atıflar

Ozdilek, Z., & Robeck, E. C. (2019). Enabling pre-service chemistry teachers' development of technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK) through case-based lesson planning. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1),  (Yayına Kabul edilen Makale)

Ozdilek, Z., Okumus, S., & Doymus, K (2018). The effects of model supported cooperative and individual learning methods on prospective science teachers’ understanding of solutions. Journal of Baltic Science Education, 17(6), 945-959.

Akman, S., & Özdilek, Z. (2018). Maddenin tanecikli yapısı konusunda öğrencilerin kavramsal anlamalarının biçimlendirici yoklama soruları ile değerlendirilmesi. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 106-119.

Aydeniz, M., Ozdilek, Z. (2016). Assessing and enhancing pre-service science teachers’ self-efficacy to teach science through argumentation:challenges and possible solutions. International Journal of Science and Mathematics Education,14, 1255–1273 DOI 10.1007/s10763-015-9649-y

Atıf Sayısı:6

Aydeniz, M., Ozdilek, Z. (2015). Assessing Pre-Service Science Teachers’ Understanding of Scientific Argumentation: What Do They Know About Argumentation After Four Years of College Science?. Science Education International, 26(2), 239 2015.

Atıf Sayısı:14

Özdilek, Z. (2014). Teaching the properties of chromium's oxidation states with a case study method. Chemistry Education Research and Practice, Doi: 10.1039/c4rp00176a, (Kontrol No: 1213661)

Atıf Sayısı:6

Özdilek, Z. (2014). Learners’ views about using case study teaching method in an undergraduate level analytical chemistry course. Journal of Baltic Science Education, 13 (5), 695-708.

Atıf Sayısı:8

Öncü Semiral, Özdilek Zehra (2013). Learning with peers: An interdisciplinary comparative study of learner interaction and satisfaction on an instructional design course. KUYEB (Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri), 13(2), 1251-1261.

Atıf Sayısı:10

Özdilek Zehra, Baltacı Göktalay Şehnaz (2013). Pre-service science teachers’ perceptions about effective design of blended university chemistry courses. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 14(3), 165-180.

Şenşekerci Erkan, Özdilek Zehra (2012). Effectiveness of outdoor activity program on elementary school students’ and their parents’ awareness towards environment. Journal of Balcan Ecology, 15 (4), 401-413.

Özdilek Zehra, Baltacı Göktalay Sehnaz, Uzun Adem (2012). A learner guide: How can online technologies be used based on learning styles. E-journal of New World Sciences Academy, 7(2), 507-515.

Atıf Sayısı:1

Ergül Nimet Remziye, Simşekli Yeter, Çalış Sevgül, Özdilek Zehra, Göçmençelebi Şirin, Şanlı Meral (2011). The effects of inquirey-based science teaching on elementary school students' science process skills and science attitudes. Bulgarian Journal of Science and Education Policy, 5(1), 48- 68.

Atıf Sayısı:147

Özdilek Zehra, Bulunuz Nermin (2009). The effect of a guided inquiry teaching methodology on pre-service teachers’ science teaching self-efficacy beliefs. Journal of Turkish Science Education, 6 (2), 24-42.

Atıf Sayısı:42

Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2009). The effect of applying elements of instructional design on teaching material for the subject of classification of matter. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 8(1), 84-96.

Atıf Sayısı:15

 Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2008). A needs assessment study in science education: Sample of Turkey. Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 2(2), 189-207.

Atıf Sayısı:2

Altun Murat, Dönmez Nagihan, İnan Hafize, Taner Meral, Özdilek Zehra (2001). Altı yaş grubu çocukların problem çözme stratejileri ve bunlarla ilgili öğretmen ve müfettiş algıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 211-230.

Atıf Sayısı:12

 

 

 

 Bildiriler

Akman, S., & Özdilek, Z. (2018).İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin kaynama noktası ile ilgili argüman kurma seviyelerinin incelenmesi, UNESAK, Balıkesir (Tam Metin Bildiri)

Özünlü, Ö. & Özdilek, Z. (2018). STEM eğitimi ile ilgili öğrenci ve velilerin farkındalık düzeyinin incelenmesi. UNESAK, Balıkesir (Tam Metin Bildiri)

Özünlü, Ö. & Özdilek, Z. (2018). Bir STEAM etkinliği yoluyla enerji ve sürtünme kuvveti kavramlarına ilişkin yedinci sınıf öğrencilerinin deneyimlerinin incelenmesi: Bir örnek olay çalışması. UNESAK, Balıkesir (Tam Metin Bildiri)

Özdilek, Zehra (2018). STEM Eğitiminin Ortaokul Düzeyinde Uygulanması, 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya (Özet Bildiri).

Özdilek, Zehra, & Robeck, Edward, C. (2018). Temel Eğitim Düzeyi için STEAM Etkinlikleri. 1st International Conference on Basic Education, Bursa (Davetli Konuşmacı).

Özdilek, Zehra, & Robeck, Edward, C. (2018). Competencies of Pre-Service Early Chilhood Teachers on the Development of Steam Activities, 1st International Conference on Basic Education, Bursa (Özet Bildiri).

Akman, S., & Özdilek, Z. (2018). Maddenin Tanecikli Yapısı konusunda Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarının Biçimlendirici Yoklama Soruları İle Değerlendirilmesi. 1st International Conference on Basic Education, Bursa (Özet Bildiri).

Rusçuklu, P., & Özdilek, Z. (2018). Kimyasal Tepkimeler Konusunun Bağlam Temelli Yaklaşım İle Makro, Mikro ve Sembolik Seviyede Öğretimi. 1st International Conference on Basic Education, Bursa (Özet Bildiri).

 Kıyrak Zeynep, Özdilek Zehra (2016). Tahmin-açıklama-gözlem-açıklama yönteminin ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin asit yağmurları ile ilgili kavramsal anlama düzeylerine etkisi. 12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, (özet bildiri), 1st International Conference on Basic Education, Bursa (Özet Bildiri).

Özdilek Zehra (2014). Fen Bilgisi öğretmenlerinin örnek olay yöntemine göre ders planı hazırlama ve uygulama konusundaki deneyimleri. 23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 282, Kocaeli., (Özet bildiri).

Özdilek Zehra (2014). Investigation of pre-service science teachers’ TPACK development through lesson planning and the reflections on implementation. 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2014), 242, Edirne. (Özet bildiri)

Baltacı Göktalay Sehnaz, Özdilek Zehra, Öncü Semiral, Uzun Adem (2014). Higher education students’ profiles and perspectives of Web 2.0 Technologies. 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2014), 129, Edirne. (Özet bildiri)

Özdilek Zehra, Ülger B Bugra, Ormancı Ümmühan (2014). Determination of scientific creativity skills of pre-service science teachers through assessments of experimental designing. 1st Eurasian Educational Research Congress, Antalya. (Özet bildiri)

Özdilek Zehra (2012). Science Coversations with Pre-school Children about Air. International Conference on Global Issues of Early Childhood Education and Children’s Rights, 74, Gaziantep,  (Özet bildiri)

Ceylan Sevil, Özdilek Zehra (2013). Improving a sample lesson plan for secondary science courses within the STEM education. 4th World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership,  Procedia Social and Behavioral Sciences, 177,223-228. doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.395, Barcelona. (Tam metin bildiri).

Atıf Sayısı:16

 

Özdilek Zehra, Oncu Semiral (2013). Pre-service teachers' views on simulations in education: An interdisciplinary instuctional development experience. 4th World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership, Procedia Social and Behavioral Sciences 141, 1156-1160., Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.05.196, Barcelona (Tam metin bildiri)

Atıf Sayısı:1

 

Özdilek Zehra., Öncü Semiral (2013). How is trust affected by student beliefs and collective orientation in an interdisciplinary teamwork activity. 7th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS2013), 276, Gaziantep, (Özet bildiri)

 

Baltaci-Goktalay Sehnaz, Özdilek Zehra (2010). Pre-service teachers' perceptions about web 2.0 technologies. World Conference of Educational Sciences, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4737-4741., Doi: 10.1016/j. sbspro.2010.03.760, İstanbul, (Tam metin bildiri).

Atıf Sayısı:79

Özdilek Zehra, Calis Sevgul (2010). The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments. World Conference of Educational Sciences, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4863-4867., Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.785, İstanbul, (Tam metin bildiri).

Atıf Sayısı:4

Özdilek Zehra (2010). To what extend do different multiple intelligences affect sixth grade students' achievement level on the particle model of matter?. World Conference of Educational Sciences, Procedia Social and Behavioral Sciences ,2(2), 4858-4862., Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.784, İstanbul (Tam metin bildiri)

Atıf Sayıs:11

Özdilek Zehra, Robeck Edward C (2009). Operational priorities of instructional designers analyzed within the steps of the ADDIE instructional design model. World Conference of Educational Sciences, Procedia Social and Behavioral Sciences ,1(1), 2046-2050., Doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.359, Girne, (Tam metin bildiri)

Atıf Sayısı:32

Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2008). A study of the effectiveness of a holistic instructional design approach on student success, retention and attitudes when factors such as multiple intelligences and constructivist theory are considered in the design. XIII. IOSTE Symposium, 1369-1375. İstanbul, (Tam metin bildiri)

Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2008). A study on the effectiveness of an instructional design based on a holistic approach and assisted by animations on instruction of "dissolving and mixture". 2nd International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future 2008:e- Learning, 848-856. İstanbul, (Tam metin bildiri)

Özdilek Zehra (2008).Cultural models of instructional design:Sample of Turkey. International Working Conference, Singapur, Davetli Konuşmacı

Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2008). Elementler ve bileşikler konusunda bütüncül yaklaşım ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma., VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 139,Bolu.

 

Özdilek Zehra (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin atom hakkındaki düşünceleri. VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 379, Bolu.

 

Özdilek Zehra, Özkan Muhlis (2005). Bursa ilköğretim yedinci sınıf öğrencileri için fen bilgisi seviye tespit anketi ve tutum ölçeğinin geliştirilmesine yönelik bir araştırma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., 156-161., Denizli, (tam metin bildiri)

 

Özdilek Zehra, Ergül N Remziye (2003). Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 3, 1681- 1693. Antalya, (Tam metin Bildiri)

 

 

 

    Projeler

European Network for the Integration of Web 2.0 in Education and Work? AB PROJESİ, Araştırmacı, 2012-2016.

 Ailem Hep Yanımda Simdi Okulumda, BAP, Araştırmacı, 2012-2013

 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Yönelik Asit ve Bazlar Konusunda Karma Öğrenme Temelli ve Internet Destekli Öğretim Tasarımı, BAP, Yürütücü, 2009-2011

İlköğretim Öğrencilerinin Temel ve Bilimsel Süreçleri Kullanabilme Becerisi, BAP, Araştırmacı, 2003- 2005

 

 

   Verdiği Dersler

 

Fen Laboratuvar Uygulamaları I (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Fen Öğretiminde Öğretim Tasarımı (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Özel Öğretim Yöntemleri (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Çevre Kimyası (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Kimyada Deney Tasarımı (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

Okul Öncesi Dönemde Yavaş Geçişli Animasyon tekniği ile Fen Eğitimi (Okul Öncesi Öğretmenliği)

 Fen Bilimlerinde Kimya Öğretimi (Yüksek Lisans)

Fen Bilimlerinde Öğretim Materyali Geliştirme (Yüksek Lisans)

Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (Doktora)

Fen Bilimleri Öğretiminde Program Geliştirme Ve Değerlendirme Yaklaşımları (Doktora)

Kimyada Özel Konular (Doktora)

 

Yürüttüğü Tezler

Ceylan Sevil (2014). Ortaokul Fen Bilimleri Dersindeki Asitler ve Bazlar Konusunda Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Yaklaşımı ile Öğretim Tasarımı Hazırlanmasına Yönelik Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Bursa.

Seyis Kübra (2018). Argümantasyon Temelli Kimya Deney Tasarımlarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Konusundaki Anlayışlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Bursa.

Çoruh Burcu, (Devam etmektedir), Örnek Olay Yönteminin Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı

Akman Saniye, (Devam etmektedir), Argumantasyon Yönteminin Öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapısı Konusunda Kavramsal Değişimlerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Bursa.

Ugur Betül, (Devam etmektedir), Bilimsel senayoların öğretmen adaylarının argumantasyon konusundaki özyeterlik inançlarına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Bursa.

Kahya Volkan, (Devam etmektedir), Yaparak-Yazarak Bilim Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri üzerine Etkisi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Bursa.

Yıldırım pelin (Devam Etmektedir), Fen Bilimleri Dersinde Uygulanan STEM ve STEAM Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Erzurum (Yardımcı Danışman)

 

 

 

Diğer Faaliyetler

ERASMUS programı ile 11-15 Haziran 2018 tarihleri arasında Saxion University of Applied Sciences Hollanda’da“STEAM Education at Primary level” konularında ders verme hareketliliği.

ERASMUS programı ile 20-24 Mayıs 2013 tarihleri arasında University of Ljubljana Slovenya’da“1. Science Related Activities ve Teaching Method: Student-Generated Animations” konularında ders verme hareketliliği.

ERASMUS programı ile 22-26 Kasım 2010 tarihleri arasında Hogeschool Universiteit-Brussel’ de “Using multiple teaching strategies for science education” konulu ders verme hareketliliği

 

Atıflar

417

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [531]