Doç.Dr. Nermin BULUNUZ

ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Doç. Dr. NERMİN BULUNUZ

İLETİŞİM BİLGİLERİ:

 E-POSTA: nermin.bulunuz@gmail.com

 Dahili Tel: 0 224 294 22 38

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

Orta Doğu Teknik Üniversitesi,

Fen Bilimleri / Biyoloji Öğretmenliği (1995)

YÜKSEK LİSANS

Uludağ Üniversitesi, İlköğretim / Sınıf Öğretmenliği (2002)               

DOKTORA

Georgia State Üniversity,

Early Childhood Education Department (2006)

DR.ÖĞR. ÜYESİ

Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,

Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalı (2009-2017)

DOÇENT

Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü (2017)

PROFESÖR

-

 

  ESERLER

  Kitaplar

Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayınlamış Özgün Bilimsel Kitaplarda Bölüm Yazarlığı:

Erbaş, S., Ergül, R., & Bulunuz, N., (2004). İlkoğretim Fen Bilgisi Laboratuvar Etkinlikleri, Ekin Kitabevi, Bursa.

 

Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayınlamış Özgün Bilimsel Kitapta Bölüm Yazarlığı:

Bulunuz, N. (2017). Research on Education. In H. Arslan, C.S. Duse, & M.A. Icbay (Eds.). Noise Pollution in School and Evaluation of its Control Through Educational Practices (pp. 320-329). Poland: International Association of Social Science Research.

Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayınlamış Özgün Bilimsel Kitap Editörlüğü:

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Gürsoy, E., Göktalay, Ş.B., Salihoğlu, U.M., & Özteke, H. Ç. (2018). “Klinik Danışmanlık Modeli: İyi öğretmenlik uygulamaları kılavuzu” N. Bulunuz ve E. Gürsoy (Editörler), Ankara: Anı Yayıncılık. 

Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayınlamış Özgün Bilimsel Kitapta Bölüm Yazarlığı:

Bulunuz, N. (2018). Güncel yaklaşım ve yöntemlerle etkinlik destekli fen öğretimi. O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel, ve U. Sarı (Editörler), İzleme-biçimlendirme amaçlı yoklama sorularının fen öğretiminde kullanımı (ss. 525-547). Ankara: Pegem Akademi.

 

 Makaleler

Uluslararası hakemli dergilerde taranan makaleler:

Bulunuz, N., & Jarrett, O.S. (2009). Understanding of Earth and Space Science Concepts: Strategies for Concept Building in Elementary Teacher Preparation, School Science and Mathematics, 109 (5), 276-289.

Bulunuz, N., & Jarrett, O. (2010). The Effects of Hands-on Learning Stations on Building American Elementary Teachers’ Understanding about Earth and Space Science Concepts. Eurasia Journal of Mathematics and Science Education, 624, 85-99.

Jarrett, S. O., French-Lee, S., Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (2010). Play in the sand pit: University/child care center facilitated action research. The American Journal of Play, 3 (2), 221-237. (Index: Harvard Library Bibliographic Dataset)

Gürsoy, E., Bulunuz, N., Baltacı Göktalay, S., & Bulunuz, M., Kesner, J. & Salihoğlu, U. (2013). Clinical Supervision Model to Improve Supervisory Skills during Teaching Practice. Hacettepe University Journal of Education, 1, 191-203.

Bulunuz, N., Bulunuz M., & Peker, H. (2014) Effects of Formative Assessment Probes Integrated in Extra-Curricular Hands-On Science: Middle School Students' Understanding. Journal of Baltic Science Education, 13(2), 243-258.

Bulunuz, N., Gürsoy, E., Kesner, J.,Göktalay, Ş.B., & Salihoğlu, U.M. (2014). The Implementation and Evaluation of a Clinical Supervision Model in Teacher Education in Turkey: Is It an Effective Method?  Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 14(5), 1823-1833.

Göktalay, Ş.B., Kesner, J., Uzun, A., Bulunuz, N., Gürsoy, E., & Bulunuz, M. (2014). Redefining a teacher education program: Clinical supervision model and uludagkdm. International Journal of New Trends in Education and Their Implications, 5(2), 1-11.

 

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Karagöz, F. & Tavşanlı, Ö.F. (2016). Achievement levels of middle school students in the standardized science and technology exam and formative assessment probes: A comparative study. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), 2(1), 33-50.

 

Bulunuz, M., Tapan Broutin, M. S., & Bulunuz, N. (2016). Pre-Service Teacher Scientific Behavior: Comparative Study of Paired Science Project Assignments. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 195-218.

 

Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimi için İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli.  Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 401-429.

 

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Orbak, A.Y., Mutlu, N., & Tavşanlı, Ö.F. (2017). An Evaluation of Primary School Students’ Views about Noise Levels in School. International Electronic Journal of Elementary Education (IEJEE), 9(4), 725-740.

 

Bulunuz, M., Bulunuz, N., Tavşanlı, Ö.F., Orbak, A.Y., & Mutlu, N. (2018). İlkokullarda Gürültü Kirliliğinin Düzeyi, Etkileri ve Kontrol Edilmesine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Kastamonu Education Journal, 26(3), 661-671.

Ulusal Hakemli Dergilerde Taranan Makaleler:

Bulunuz, N., & Ergül, R. (2001). The research for determination to self-confidence of preservice teachers in using laboratory measurement instruments and mathematic knowledge. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 65–71.

Bulunuz, N., Jarrett, O.S., & Bulunuz, M., (2008). Fifth-Grade Elementary School Students’ Conceptions and Misconceptions about the Fungus Kingdom. Türk Fen Eğitimi Dergisi / Journal of Turkish Science Education,5(3), 32-46.     

Bulunuz, N., Jarrett, O., & Meyers, B. (2008). How preservice teachers approached their field assignment: Two illustrative case studies. İlköğretim Online, 7(3), 640–655.

Özdilek, Z., & Bulunuz, N. (2009). The Effect of a Guided Inquiry Method on Pre-service Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy Beliefs, Türk Fen Eğitimi Dergisi / Journal of Turkish Science Education,6(2), 24-42.    

Bulunuz, M., Jarrett, O.S., & Bulunuz, N. (2009). Turkish middle school students’ conceptions on pyhsical properties of air, Türk Fen Eğitimi Dergisi / Journal of Turkish Science Education, 6(1), 37-49.     

Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (2013). Fen öğretiminde Biçimlendirici Değerlendirme ve Etkili Uygulama Örneklerinin Tanıtılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUSED), 10(4), 119-135.

Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (2014). Fen Öğretiminde Biçimlendirici Değerlendirme ve Etkili Uygulama Örneklerinin Tanıtılması II, Yeni Türkiye Dergisi, 59, 1278-1283.

 

Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (2015). Öğretmen Eğitiminde Klinik Danışmanlık Modeli ve Mevcut Uygulamaların Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 131-141.

Kıryak, Z., Bulunuz, N, & Zeybek, Ö. (2015). Biçimlendirici Yoklama Soruları ile 7. Sınıf Öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 9 (2), 34-60.

 

Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (2016). Biçimlendirici Değerlendirme Sorusu Kullanılarak Lise Öğrencilerine Eylemsizlikle ile İlgili Yapılan Öğretimin Değerlendirilmesi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 6(2), 50-62.

Bulunuz, N., & Bulunuz, M., & (2017). Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Lise Öğrencilerinin Denge ve Tork Kavramlarını Anlamalarına Etkisinin Değerlendirilmesi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 7(1), 21-33.

Bulunuz, M., Bulunuz, N., Kelmendi Tuncal, J. (2017). Akustik İyileştirme Yapılmış Bir Okulda Gürültü Düzeyinin Değerlendirilmesi (Assessment of Noise Level in a School with Acoustic Improvement), Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 13(4), 637-658.

 

   Bildiriler

Uluslararası Kongrelerde Sunulan Bildiriler:

Bulunuz, M., Jarrett, O. & Bulunuz, N. (2001 March). Growth of science interest and confidence among Turkish preservice elementary teachers. National Association for Research in Science Teaching (NARST), St. Louis, Missouri /USA . 

Bulunuz, N. (2002, Mayıs). The effects of previous science experiences of preservice teachers to their self-confidence in science teaching. 1st International Education Conference of Doğu Akdeniz Universitesi, Gazimagosa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.

Lee-French, S., Jarrett, O., Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (2004). What do children do in the sand pit? A look at gender, age, and materials” The Association for the Study of Play (TASP), Atlanta, Geogia/ USA.  

Hoge, P., Jarrett, O., Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (2004). Science Centers for Under $5.00. National Science Teacher Association (NSTA), Georgia, 2-6 Nisan 2004, Atlanta/ USA.

Jarrett, O., Hoge, P., Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (2004). Playful Science: Math and Science Investigations on the Playground. National Science Teacher Association (NSTA), 2-6 Nisan 2004, Atlanta/ USA.

Hoge, P., Jarrett, O., Bulunuz, M., Bulunuz. N., Jarrett, E., & Adams, M. (2004). Science From Georgia I. National Science Teacher Association (NSTA), Georgia, 2-6 Nisan 2004, Atlanta/ USA.

Jarrett, O., Hoge, P., Bulunuz, M., Bulunuz, N., Jarrett, E. & Adams, M. (2004). Science from Georgia II. National Science Teacher Association (NSTA), Georgia, 2-6 Nisan 2004, Atlanta/ USA.

Bulunuz. M., Bulunuz, N., Jarrett, O., & Hoge, P. (2004). Properties of air and Bernoulli’s principle: Using discrepant events to teach inquiry-based science. National Science Teacher Association (NSTA), 2-6 April 2004, Atlanta/ USA.

Bulunuz, N., Jarrett, O., & Bulunuz, M. (2004). What is fungus? Inquiry into different forms of fungi. School Science & Mathematics Association, Atlanta/ USA.

Jarrett, O.,  French Lee, S.,  Bulunuz, M., Kimbro, P., & Bulunuz, N. (2005 February) Play in the block and pretend play areas: Context for developing positive approaches to learning. The Association for the Study of Play (TASP). February 23-27, 2005.   Santa Fe-New Mexico/ USA.

Jarrett, O., Kimbro, P., Larry, H., Bulunuz, M. & Bulunuz, N. (2006 May). Teachers’ effect on block and dramatic play: Video analysis of pre-K.  32 nd Annual Meeting of The Association for the Study of Play (TASP), Brock University, Ontario/ Canada. Abstract published in Play Review, 29(1), 10.

Bulunuz, N., & Jarrett, O. (2008, Haziran). Preservice and Inservice Teachers’ Conceptions on Earth And Space Science Concepts, International Conference on Educational Sciences (ICES’08), Kuzey Kıbrıs, Magosa.

Bulunuz, N., & Bulunuz, M. (August, 2009). A Qualitative analysis of fourth and sixth-grade elementary school students’ understandings about air pollution, European Science Education Research Association (E.S.E.R.A), 31 August-4 September, 2009. İstanbul /TURKEY.

Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (August, 2009). Experimenting, dialogue, exploration: A playful combination in a science laboratory course. European Science Education Research Association (E.S.E.R.A), 31 August-4 September, 2009. İstanbul /TURKEY.

Bulunuz, N., Bulunuz, M., & Öztürk, E. (2012). Preservice teachers’ practice with hands-on learning stations. 9th International Conference on Hands-on Science. 17-21 October 2012, Antalya/TURKEY.

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Baltacı Göktalay, Ş., & Gürsoy, E. (2013). İyi öğretmenlik uygulamaları Klinik Danışmanlık Modeli: Eğitim ve uygulama semineri öncesi ve sonrası beklentilerin incelenmesiMulti-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities Congress, 31 Mayıs – 2 Haziran, 2013. Nevşehir, Turkey.

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Gürsoy, E., Göktalay, Ş.B., & Peker, H. (2014). Klinik danışmanlık modeli ile geleneksel öğretmenlik uygulamalarının  öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi, 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 24-26 Nisan 2014, İstanbul, Turkey.

Bulunuz, M., Broutin-Tapan, S.M., & Bulunuz, N. (2014). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Projesi Gerçekleştirme Süreçlerinin İncelenmesi: Örnek Olay Çalışması, 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), 24-26 Nisan 2014, İstanbul, Turkey. 

Bulunuz, M., Meriç, S., & Bulunuz, N. (2014). Teaching science to kindergarteners through play: Effect on children’s conceptual understading and teacher’s motivation. The 19th IPA World Conference, 20-23 May 2914, İstanbul-Türkiye.  

Jarrett, O.J., Bulunuz, M., Bulunuz, N., & Jarrett, R. (2014). Scientific inquiry through play. The 19th IPA World Conference, 20-23 May 2014, İstanbul-Türkiye. 

Bulunuz, M., Meyers, M., Tanguay, C., Bulunuz, N., Göktalay, Ş.B., Gürsoy, E., & Azap, S. (2014).  Evaluation of Quality and Quantity of Three-way Conferences in Clinical Supervision Field Practice, ATEE Conference 2014: “Transition in teacher education and professional identities” 25-27 Ağustos 2014   University of Minho, Braga, Portekiz.

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Karagöz, F., & Tavşanlı, Ö. (2015). The Relationship between Middle School Students’ Achievement in the Science and Technology Course Central Exam and Their Performance in Formative Assessment Probes. International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST 2015), 23-26 Nisan 2015, Antalya, Turkey.

Bulunuz, N. (2015). Fen Öğretiminde Biçimlendirici Değerlendirme Stratejileri ve Öğretmenin Profesyonel Gelişimine Etkisinin İncelenmesi: Örnek Olay Çalışması. II nd International Eurasian Educational Research Congress
(2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, International EJER 2015 Congress), 8-10 Haziran 2015, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Turkey. 

Bulunuz, M., Tavşanlı, Ö. F., Bulunuz, N., & Orbak, A. Y. (2015). Okulda Gürültü Kirliliğine Yönelik Geçerli ve Güvenir Veri Toplama Araçları Geliştirme Çalışması: Öğrenci Ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi.  II’nd International Eurasian Educational Research Congress (2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, International EJER 2015 Congress), 8-10 Haziran 2015, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Turkey. 

Bulunuz, M., Orbak, A.Y., Bulunuz, N., Tavşanlı, Ö. F., & Mutlu N. (2016). İlkokul Öğretmenlerinin Okuldaki Gürültü Kirliliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 05-08 Mayıs 2016, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Çanakkale.

Bulunuz, M., Bulunuz, N., Orbak, A.Y., Mutlu N., & Tavşanlı, Ö. F. (2016). Okulda Gürültü Kirliliği: Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi. VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 05-08 Mayıs 2016, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Çanakkale.

Bulunuz, N., Mutlu N., Bulunuz, M., Orbak, A.Y., & Tavşanlı, Ö. F. (2016). İlkokul öğrencilerinin okuldaki gürültü düzeyi, etkileri ve kontrol edilmesi hakkindaki görüşlerinin değerlendirilmesi, XV. Uluslararası Sınıf öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS). 11-14 Mayıs 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi / Bodrum /Muğla.

Bulunuz, N. (2016). Introduction and Assessment of the Formative Assessment Strategies Applied in Science Courses in Middle Schools. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 19-22 Mayıs, 2016, Bodrum/ Türkiye.

Orbak, A.Y., Bulunuz, M. Bulunuz, N., Mutlu, N., & Tavşanlı, Ö.F. (2016). İlkokullarda mevcut gürültü seviyesinin değerlendirilmesi, XVIII. International AMSE-AMCE-WAER Congress, 30 Mayıs-2 Haziran, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.    

Bulunuz, M. Bulunuz, N., Orbak, A.Y., Tavşanlı, Ö.F., & Mutlu, N. (2016). İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğretmenlerinin Okullarda Meydana Gelen Gürültü Kirliliğinin Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi. IIIrd International Eurasian Educational Research Congress (International EJER 2016 Congress), 31 Mayıs- 3 Haziran, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye.  

Bulunuz, M. Bulunuz, N., Kelmendi, J., &  Coşkun, N. (2016).  Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında okullarda gürültü kirliliğine karşı farkındalik oluşturarak kontrol edilmesine yönelik yaptıkları uygulamaların değerlendirilmesi. International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016), 24-25 Kasım 2016, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.  

Bulunuz, M. Bulunuz, N., Coşkun, N.,  & Kelmendi, J. (2016).  Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında okulda gürültü düzeyinin tespit edilmesi ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. International Conference on Quality in Higher Education (ICQH2016), 24-25 Kasım 2016, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye.  

Şahin Topçu, K., & Bulunuz, N., (2017). Biçimlendirici değerlendirme yönteminin 7. Sınıf öğrencilerinin "Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi" ünitesindeki kavramsal anlama düzeylerine etkisinin incelenmesi. VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD 2017), 27-29 Nisan 2017, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale. 
 

Bulunuz, M., Bulunuz, N., Kelmendi, J., & Coşkun, N. (2017). Akustik İyileştirme Yapılmış Bir Okulda Öğrenci ve Öğretmenlerin Gürültü Kirliliğine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD 2017), 27-29 Nisan 2017, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale.

Bulunuz, M., Bulunuz,  N., Kelmendi, J., & Coşkun, N. (Mayıs, 2017). Akustik İyileştirme Yapılan Bir Okulunda Gürültü Düzeyi, Nedenleri, Etkileri Ve Kontrol Edilmesine Yönelik Öğrenci Görüşlerini Değerlendirmesi, IV th International Eurasian Educational Research Congress  (EJER), 11-14 Mayıs 2017, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. 

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gifAtakan, E., Bulunuz, N., & Kartal, H. (2017). Öğretmen adayının öğretim becerileri yeterliliği ve öğretim elemanının dönüt verme sürecine etkisi açısından klinik danışmanlık modeli, Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8). TOBB ETÜ, Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017, Ankara.

 

Çakmak, T., Bulunuz, N. (2017). İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersindeki vücudumuzdaki sistemler ünitesinin biçimlendirici değerlendirme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine olan etkisi, Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8). TOBB ETÜ, Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017, Ankara.

 

Dikmen, N., Bulunuz, N., & Kartal, H. (2017).  Klinik Danışmanlık Modelinin öğretmen adayı ve öğretim elemanı tarafından uygulamaya geçirilmesi, Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8). TOBB ETÜ, Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017, Ankara.

 

Mutlu, N., Bulunuz, M., & Bulunuz, N. (2017).  İlkokul binalarında gürültü düzeyinin değerlendirilmesi, I. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (RESS Congress), 3-5 Kasım, Bandırma Onyesi Eylül Üniversitesi, Bandırma.

 

Orbak, Y., Bulunuz, M., Bulunuz, N., Aydın, F.U. (2017). “Analysis of Noise Level in an Elementary School”. 5th Global Congress on Renewable Energy and Environment, 09-11 Kasım, Antalya/ Türkiye.

 

Çakmak, T., & Bulunuz, N. (2018). “Yedinci sınıf boşaltım sistemleri konusunun biçimlendirici değerlendirme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin anlama düzeylerine olan etkisinin incelenmesi”, Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (International Congress on Science and Education, UBEK ICSE), 23-25 Mart 2018, Afyonkarahisar / Türkiye. 

 

Peker,  H., Bulunuz, M., Onan, B. C., Bulunuz, N. (2018). “İyi öğretmenlik uygulamalarından biri olan Klinik Danışmanlık Modeli’nden bir sınıf öğretmeni adayının Fen Bilimleri öğretiminde yararlanılması”, 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2018) 29-31 Mart, Uludağ Üniversitesi, Bursa / Türkiye.

Ataş, Ö. E., Mutlu, E., & Bulunuz, N. (2018). “Klinik danışmanlık modelinin okul öncesi öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerine etkisinin incelenmesi”, 1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2018) 29-31 Mart, Uludağ Üniversitesi, Bursa / Türkiye.

 

Bulunuz, N., Onan, B.C., Bulunuz, M., & Soylu, İ. (2018). “ Öğretmenlerin gürültü hassasiyeti ve okulda kirliliği önleme çabaları” V th International Eurasian Educational Research Congress (International EJER 2018 Congress), 02-05 Mayıs, Akdeniz Üniversitesi, Antalya / Türkiye.

 

Alp, G., Bulunuz, N., Onan, B.C., & Bulunuz, M. (2018). “Okulumun gürültü haritası ” Bir Durum Çalışması, VIII. Uluslararası  Eğitimde Araştırmalar  Kongresi  (ULEAD Annual Congress), 9-11 Mayıs 2018, Manisa / Türkiye.

Ulusal Kongrelerde Sunulan Bildiriler:

Telli, S., Bulunuz, M., Bulunuz, N. İlkorücü-Göcmencelebi, S., & Arabacı, U. (2010). Farklı lise türlerindeki fen sınıflarında öğretmen-öğrenci iletişiminin değerlendirilmesi. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül 2010, Dokuz Eylül Üniversitesi/ İzmir. 

Telli, S., Ludwig, H., Bulunuz, N., İlkorücü-Göcmencelebi, S., & Bulunuz, M. (2010). Öğretmen adaylarının fen öğretimi dersindeki iletişim şekillerine yönelik algılarına etki eden faktörler. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül 2010, Dokuz Eylül Üniversitesi/ İzmir. 

Bulunuz, M., Bulunuz, N. & Gürsoy, E. (2012). Öğretmen eğitiminde öğretmenlik uygulaması ve geliştirilmesi. I. Uygulamalı Eğitim Kongresi, ODTÜ/ Ankara. 

Bulunuz, N., Bulunuz, M., Gürsoy, E., Baltacı Ş.B. (Mayıs, 2014). Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli,  11. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, 03 Mayıs 2014, Sabancı Üniversitesi/ İstanbul. 

Bulunuz, M., Orbak, A.Y., Bulunuz, N., Bayazıt, N.T., Tavşanlı, Ö.F., Mutlu, N., Özbilen, B.Ş. Özgüven, Z.S. (2016). Uludağ ve İstanbul Teknik Üniversitesi Ortak Çalıştayı: Okulda Gürültü Kirliliği Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi. 13. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, 02 Nisan 2016, Sabancı Üniversitesi/ İstanbul.

 

    Projeler

  1. Play in the block and pretend play areas: Context for developing positive approaches to learning/ Georgia State University/ Ağustos 2004-Aralık 2005/ (Bursiyer)

 

  1. Advance Academy for Future Teachers (AAFT)/ partnership for reform in science and mathematics/ Georgia State University/ Haziran-Temmuz 2005/ (Bursiyer)

 

  1. TÜBİTAK (111K162 /EVRENA Projesi) Sınıf öğretmeni yetiştirme programları için iyi öğretmenlik uygulamaları: Klinik danışmanlık modeli / Uludağ Üniversitesi-Georgia State University/(Eylül 2011-Mart 2015)

(Proje Yürütücüsü)

 

  1. TÜBİTAK (114K738 /1001 Projesi) Okulda Gürültü Kirliliği: Nedenleri, Etkileri ve Kontrol Edilmesi / Uludağ Üniversitesi /(Nisan 2014-Nisan 2017) (Yardımcı Araştırmacı)

 

5. BAB Hızlı Destek projesi (HDP(E)-2016/11): ”Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kapsamında Okulda Gürültü Kirliliğinin Kontrol Edilmesine Yönelik      Geliştirilen Eğitim Programı ve Uygulamaların Yaygınlaştırılması” (07.03.2016; 19.10.2016)

(Yardımcı Araştırmacı)

 

6.  AR-GE Projesi: Akustik İyileştirme ve Sükunetli Okul Kültürü Eğitim

     Uygulamalarının Okulda Gürültü Kirliliğinin Kontrol Edilmesine Etkisinin     

Değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi ve Antalya Sanayici ve İşadamları Derneği (ANSİAD) İşbirliği Projesi / Uludağ Üniversitesi- Antalya Sanayici ve  İşadamları Derneği (ANSİAD) (Aralık 2016) (Yardımcı Araştırmacı)

 

   Verdiği Dersler

Lisans Dersleri:

  1. Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları I (Sınıf Öğretmenliği)
  2. Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları II (Sınıf Öğretmenliği)
  3. Fen ve Teknoloji Öğretimi I (Sınıf Öğretmenliği)
  4. Fen ve Teknoloji Öğretimi II (Sınıf Öğretmenliği)
  5. Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I (Fen Bilimleri Öğretmenliği)
  6. Fen Öğretiminde Kavram Değişim Kuram ve Yöntemleri (Fen Bilgisi Öğretmenliği)
  7. Fen Bilgisinde Kavram Yanılgıları (Sınıf Öğretmenliği)
  8. Fen Öğretiminde İyi Öğretmenlik Uygulamaları (Fen Bilgisi Öğretmenliği)
  9. Topluma Hizmet Uygulamaları (Fen Bilgisi Öğretmenliği)

 

Yüksek Lisans Dersleri:

  1. İlk ve Orta Öğretimde Deneysel Fen Öğretimi (Fen Bilgisi, Yüksek Lisans Programı)
  2. Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı (Fen Bilgisi Yüksek Lisans Programı)
  3. Bilimsel Süreç Becerileri Öğretimi (Fen Bilgisi Yüksek Lisans Programı)

 

Doktora Dersleri:

  1. Fen Bilgisinde Kavram Yanılgıları (Fen Bilgisi, Doktora Programı)
  2. Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı (Fen Bilgisi Yüksek Lisans Programı)

 

Atıflar

Bulunuz, M., Ovalı, D. E., Çıkrıkçı, A. İ., & Mutlu, E. (2017). Anasınıfında Gürültü Düzeyi ve Kontrol Edilmesine Yönelik Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Eylem Araştırması. Eğitim ve Bilim42(192).

 

Aykut, N. C., & Çinar, M. (2018). Eğitimde gözden kaçabilen bir nokta: Sınıf akustiği. Pegem Atıf İndeksi, 323-336.

 

Radzi, R. M., Abdullah, M. N. S., & Muruthi, K. (2017). Inquiry-Discovery Teaching Approach as a Means to Remediate Primary Students’ Misconceptions About the Phases of the Moon. In Overcoming Students' Misconceptions in Science(pp. 71-87). Springer, Singapore.

 

Adejoh, M. J., Iji, C. O., & Ochu, A. N. O. (2017). Effect of guıded ınquıry ınstructıonal method on secondary school students’retentıon ın bıology ın plateau state, nıgerıa. ATBU Journal of Science, Technology and Education5(2), 131-138.

 

Christidou, V., Dimitriou, A., Barkas, N., Papadopoulou, M., & Grammenos, S. (2015). Young noise researchers”: An intervention to promote noise awareness in preschool children. International Journal of Baltic Science Education14(5), 569-585.

 

Ayvacı, H. Ş., & Candaş, B. (2018). Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Işığın Yansıması Konusunu Anlama Düzeyleri. Journal of Computer and Education Research6(11), 1-32.

 

Tamkavas, Ç. H., Kıray, S. A., Koçak, A., & Koçak, N. (2016). Studies Conducted on Misconceptions about Heat And Temperature in Turkey between 2005-2015: A Content Analysis. Studies10(2), 426-446.

 

Yoon, S., Anderson, E., Lin, J., & Elinich, K. (2017). How augmented reality enables conceptual understanding of challenging science content. Journal of Educational Technology & Society20(1), 156.

 

Van Tonder, J., Woite, N., Strydom, S., Mahomed, F., & Swanepoel, D. W. (2015). Effect of visual feedback on classroom noise levels. South African Journal of Childhood Education5(3), 1-6.

 

Catucci, E., & Ehrlin, A. (2018). A Case Study on the Impact of Preschool Teachers’ Habits on Children’s Opportunities for Outdoor Learning. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research17(3).

 

Carignan, A., & Hussain, M. (2016). Designing an Earthquake-Proof Art Museum: An Arts-and Engineering-Integrated Science Lesson. Journal of STEM Arts, Crafts, and Constructions1(1), 2.

 

Can, B., Gencer, A. S., Yıldırım, C., & Bahtiyar, A. (2016). Fen öğretiminde probleme dayalı öğrenme (5., 6., 7. ve 8. sınıf kazanımlarına yönelik senaryo etkinlikleri). Pegem Atıf İndeksi, 001-195.

 

Yıldırım, N. (2016). Opinions of Pre-service Classroom Teachers towards Laboratory Using in Science Instruction and Their Preferences towards Laboratory Approaches. Journal of Education and Training Studies4(3), 208-222.

 

Wenner, J. A., & Simmonds, P. J. (2017). Two Departments, Two Models of Interdisciplinary Peer Learning. Journal of College Science Teaching.

 

Çakmak, M., & Demir, c. (2018). İstasyon tekniğinin 6. Sınıf fen bilimleri dersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies13(19).

 

Akbulut Çoban, N. (2016, August). Evaluating the effectiveness of environmental noise management applications. In INTER-NOISE and NOISE-CON Congress and Conference Proceedings (Vol. 253, No. 5, pp. 2965-2973). Institute of Noise Control Engineering.

 

Soedjatmiko, S., Gunardi, H., Sekartini, R., Medise, B. E., Johnson, I., Wibowo, Y., & Basrowi, R. W. (2017). Maternal attitude and child interest in various play activities before and after mother-child play sessions. Paediatrica Indonesiana57(6), 316-22.

 

Spector, J. M., Ifenthaler, D., Sampson, D., Yang, J. L., Mukama, E., Warusavitarana, A., ... & Bridges, S. (2016). Technology enhanced formative assessment for 21st century learning.

 

Cengiz, E. (2018). An Activity Based on Prediction-Observation-Explanation Strategy Used for Teaching the Particulate Nature of Matter. Journal of Inquiry Based Activities8(1), 51-69.

 

Heng, C. K., & Karpudewan, M. (2017). Facilitating Primary School Students’ Understanding of Water Cycle Through Guided Inquiry-Based Learning. In Overcoming Students' Misconceptions in Science (pp. 29-49). Springer, Singapore.

 

Widodo, A., Rochintaniawati, D., & Riandi, R. (2017). Primary School Teachers' Understanding of Essential Science Concepts. Cakrawala Pendidikan, (3).

 

ACAR, Ö. (2017). Türkiye'de Az ve Çok Başarılı Okullardaki Öğrencilerin ve Kız-Erkek Öğrencilerin Duyuşsal ve Bilişsel Değişkenler Açısından Farklarının İncelenmesi. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches6(1).

 

Albayrak, H., Yalçın, P., & Yalçın, S. A. (2017). To determine how the effect of station technique on students’ achievement in astronomy subjects Astronomi konularında istasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına nasıl etki ettiğini belirlemek. Journal of Human Sciences14(4), 4561-4578.

 

ŞENLER, B. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Bilimsel Sorgulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi3(2), 50-59.

 

YILMAZ, M., GÜNEÞ, P., & KATIRCIOÐLU, H. T. (2016). Examination of the Teacher Self-Efficacy of Pre-Service Biology and Science Teachers in Terms of Different Variables. Journal of Turkish science Education13(1).

 

SARAÇ, H. (2017). 7E öğretim modeline göre hazırlanan materyallerin öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlamalarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi5(1), 1-19.

 

Dobish, M., Griffiths, J., & Meyer, R. (2017). Improving Teaching and Learning Using the Keeping Learning on Track Professional Development Program and Strategies. Journal for Leadership and Instruction16(1), 22-26.

 

Chanpet, P., Chomsuwan, K., & Murphy, E. (2018). Online Project-Based Learning and Formative Assessment. Technology, Knowledge and Learning, 1-21.

 

Subramaniam, K., Asim, S., Lee, E. Y., & Koo, Y. (2018). Student Teachers’ Images of Science Instruction in Informal Settings: A Focus on Field Trip Pedagogy. Journal of Science Teacher Education29(4), 307-325.

 

Acar-Erdol, T., & Yildizli, H. (2018). Classroom Assessment Practices of Teachers in Turkey. International Journal of Instruction11(3), 587-602.

 

Omar, A. M. (2018). Effectiveness of Teaching Biology Course Using Learning Stations Strategy in Developing the Mindfulness and Conceptual Understanding of First Grade Secondary School Students. Journal of Educational and Psychological Studies [JEPS]12(2), 226-245.

 

Choirina, Y. (2019). Conceptual Understanding of High School Students on Plantae. Journal of Education and Learning (EduLearn)13(1).

 

Saptaputra, B. W. (2018). Penerapan Metode Inkuiri Terbimbing untuk Meningkatkan Hasil Belajar Fisika Siswa. Jurnal Penelitian Pendidikan18(2), 124-134.

 

Ozan, C., & Kincal, R. Y. (2018). The Effects of Formative Assessment on Academic Achievement, Attitudes toward the Lesson, and Self-Regulation Skills. Educational Sciences: Theory and Practice18(1), 85-118.

 

Putri, C. O., & Rosdiana, L. (2018). PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA SMP DENGAN MODEL GUIDED INQUIRY PADA MATERI ENERGI DALAM SISTEM KEHIDUPAN. PENDIDIKAN SAINS6(02).

 

Mulyana, S., Rusdi, R., & Vivanti, D. (2018). The Effect of Guided Inquiry Learning Model and Scientific Performance on Student Learning Outcomes. Indonesian Journal of Science and Education2(1), 105-109.

 

Akman, B., & Saçkes, M. (2018). Çocukların Dünya’nın Şekli ve Gece-Gündüz Kavramlarına Yönelik Zihinsel Modelleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi9(1), 66-88.

 

 

Yönetilen Tezler

  1. Yüksek Lisans Öğrencisinin Adı: Kübra Şahin TOPÇU

Tez konusu: Biçimlendirici Değerlendirme Yönteminin (Formative Assesment) Ortaokul Öğrencilerinin Güneş Sistemi ve Gök Cisimleriyle ilgili  Kavramların Öğretimine Etkisinin İncelenmesi (Mezuniyet: 14.03.2017)

 

  1. 2.   Yüksek Lisans Öğrencisinin Adı: Türkan ÇAKMAK

Tez konusu: İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesinin Biçimlendirici Değerlendirme Yöntemi ile İşlenmesinin Öğrencilerin Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkisi (Mezuniyet: 03.08.2017)

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [458]