Doç.Dr. Gonca ERİM

ÖZGEÇMİŞ

ÜNVANI, ADI-SOYADI: Doçent, GONCA ERİM

İLETİŞİM BİLGİLERİ (e-posta adresi, dahili tel.)

goncae@uludag.edu.tr, dahili: 42575, 42552

 

  EĞİTİM DURUMU

LİSANS

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Resim- İş Eğitimi / Grafik, 1990

YÜKSEK LİSANS

Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, 1995

DOKTORA

Marmara Üniversitesi/ Güzel Sanatlar Enstitüsü/ Grafik Anasanat Dalı, 1999

DR.ÖĞRT. ÜYESİ

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, 2000

DOÇENT

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü - Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, 2013

PROFESÖR

 

 

  ESERLER

  Kitaplar

2011- “Ortaöğretim Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı Uygulama Kılavuzu”,Editörlüğü, T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Ankara

 

 

  Makaleler

-Erim,G., “Rengin Psikolojik Etkileri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bursa, Cilt: XIII, Sayı: 1, sayfa:11-17, 2000.

-Erim,G., “Renk Algılamaları ve Psikolojik Etkileri Üzerine Test ve Sonuçları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bursa, , Cilt: XIII, Sayı: 1, sayfa:19-29, 2000.

-Erim,G., “Bursa Araba Müzesinde Bir Araştırma: Müzede Sanat Eğitimi” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bursa, Cilt: XVIII, Sayı:2, sayfa:299-307, 2005.

-Erim,G., “Temel Tasarımda Proje Çalışmaları ile ‘Hareket ve Yön’” Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Eskişehir, Cilt: 1 ,Sayı: 1, sayfa: 55-69, 2011

-Erim,G., “Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Estetik Duyarlılıklarını Ve Yaratıcılıklarını Geliştirme Üzerine Örnek Çalışma” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bursa, Cilt: 24 ,Sayı: 2, sayfa: 487-501, 2011

-Erim,G., “Görsel Sanatlar Eğitimi Dersinin Zihinsel Engelli Çocuklara Katkısının Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleriyle Belirlenmesi” Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Bursa, Cilt: 25 ,Sayı: 2, sayfa: 321-342, 2012

-Erim,G.,The International Journal of Interdisciplinary Cultural Studies- “Nostalgic Street Games and Toy Construction” Nostalgic Street Games and Toy Construction, Sayı 21-s .4, Eylül, 2014

-Erim,G., Anadolu Üniversitesi Sanat Araştırmaları Sempozyumu- “The Opinions of the Secondary School Teachers of Visual Arts on the Curriculum”, Eskişehir. Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin, Üçüncü İsim: Meltem Karakuyu, Dördüncü isim: Berna Coşkun Onan., s.198, 2015

-Erim,G., Universal Journal of Educational Reseach, “Determining the Motor Skills Development of Mentally Retarded Children through the Contribution of Visual Arts” isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Caferoğlu. Sayı 5(8) –s. 1300-1307. DOI: 10.13189/ujer.2017.050803, 2017    

 

   Bildiriler

-28-30 Nisan 2004, Erim,G., Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, “Resim – İş Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar” Sanat Eğitimi 2 Sempozyumu, Bildiri: “Kent Tarihi Yapılarını Tanımada Yeni Bir Yaklaşım”.  Ankara, s. 173-179.

-16-17 Nisan 2012, Gültekin, M., Gonca Erim, Meltem Karakuyu, “Görsel Sanatlar Eğitiminde Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Araştırma Yaklaşımları Bağlamında İncelenmesi” Marmara Üniversitesi 3. Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu. İstanbul, s. 62-64

-18-24 Ağustos 2002,  InSEA 2002 Dünya Kongresi, Bildiri : “BAZAAR BRIDGE DRAFTING AND THE IRGANDI BRIDGE An Art Criticism Study On The Irgandı Bridge ” , CD-Rom

-1-6 Temmuz 2004, Insea on Bridge  7. AVRUPA BÖLGESEL KONGRESİ, İstanbul-Kapodokya,  Bildiri : “A Survey In The Case Of Car Museum In Bursa : Art Educatıon In Museum” Cilt:2, Sayfa: 178-192.

-1-6 Temmuz 2004, Insea on Bridge  7. AVRUPA BÖLGESEL KONGRESİ, İstanbul-Kapodokya, Bildiri : “An Art Crıtıcısm Study On The Tradıtıonal Folklorıc Costume,Of Bursa”, Birinci isim: Gonca ERİM- İkinci İsim: Aysun Yürekten, Bildirinin kitapçığa basımı sehven unutulmuş.

-21-24 Haziran 2010, – The InSEA Europian Congress 2010 in Rovaniemi, Lapland, Finland, Bildiri : “An Aesthetic and Creativity Evolution in Design Basics”

-24-30 Haziran 2011, 33rd InSEA World Congress Budapest, Hungary, Tek isimli Bildiri: “Cultural Life – The Study Of Improving Aesthetics Sensibility And Creativity On Hats In Design Basic” ,s.14

-24-30 Haziran 2011, 33rd InSEA World Congress Budapest, Hungary, Bildiri: “The Past And Present Of Visual Art Curriculum at High-School in Turkey”, Birinci isim: Gonca ERİM- Diğer İsimler: Tülin Uzer, Tülin Barut, Hüseyin Özteke, s.123

-24-30 Haziran 2011, 33rd InSEA World Congress Budapest, Hungary, Bildiri: “Combınıng Tradıtıonal Technıques And Cultural Values And Passıng Them Through Nowadays”, Birinci İsim : Meltem Karakuyu, İkinci İsim: Gonca ERİM, s.42

-24-30 Haziran 2011, 33rd InSEA World Congress Budapest, Hungary, Bildiri: “An Example of Interdisciplinary Study in Fine Arts Education: Sound Making Designs”, Birinci İsim : Müge Gültekin, İkinci İsim: Gonca ERİM, s.173

-24-30 Haziran 2011, 33rd InSEA World Congress Budapest, Hungary, Bildiri:“BEAUTIFUL And USEFUL ‘A Critical Look At The Aesthetics Of Fast Food, Junk Food And Appreciation Of Cheating’ ” Birinci İsim : Olcay Tekin Kırişoğlu, İkinci İsim: Gonca ERİM, s.56

-2012, Marmara Üniversitesi 3. Ulusal Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildiri:“ "Görsel Sanatlar Eğitiminde Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Araştırma Yaklaşımları Bağlamında İncelenmesi" Birinci İsim : Müge Gültekin, İkinci İsim: Gonca ERİM, Üçüncü İsim: Meltem Karakuyu, s.62-64

-2013, Eylül, Eight International Conference on Interdisciplinary Social Sciences Bildiri: “Nostalgic Street Games and Toy Construction”, Çek Cumhuriyeti, Prag., Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin

-2013, Eylül, Eight International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, Bildiri: “Example of an Application for the Teaching of Typography: Themed Illustrative Designs Çek Cumhuriyeti, Prag., Birinci isim: Müge Gültekin, İkinci İsim: Gonca ERİM

-7-11 Temmuz 2014, 34th InSEA World Congress - "Diversity through Art"
The MCG, Melbourne, Australia, Bildiri:” A Wıshıng Tree In The Street Games Festıval” Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin

-7-11 Temmuz 2014, 34th InSEA World Congress - "Diversity through Art"
The MCG, Melbourne, Australia, Bildiri:” The Effects Of Visual Arts Education Lesson On The Motor Skills Development Of Mentally Retarded Children” Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Caferoğlu

-2015, Çukurova Üniversitesi I. Uluslararası Sanat Araştırmaları Sempozyumu- Bildiri:” “Lisans Düzeyi Sanat Eğitimi Desen Dersi Uygulamalarında Gölgenin İmgesel Kullanımı: Bir Olgubilim Çalışması”, Adana. Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Berna Coşkun Onan

-2015, Çukurova Üniversitesi I. Uluslararası Sanat Araştırmaları Sempozyumu- Bildiri:”The Effect of Basic Design (Basic Arts Education) Course On Arts Education From The Perspective of Reflectivity” Adana. Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin, Üçüncü İsim:Aysun Yürekten

-2015, Anadolu Üniversitesi Uluslararası Sanat Araştırmaları Sempozyumu- “The Opinions of the Secondary School Teachers of Visual Arts on the Curriculum”, Eskişehir. Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin, Üçüncü İsim: Meltem Karakuyu, Dördüncü isim: Berna Coşkun Onan.

-2017, 3-5 Mayıs, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi-  Bildiri: “Sanat Tarihsel Bir Arketip Olarak Daire Formu ve Göz”. Muğla. Gonca ERİM

-2017, 7-11 Ağustos,  The 35th InSEA World Congress in Daegu, Korea, Bildiri: “Serendipity, Similarıty And Mediation In Basic Design”, Daegu, Korea. Birinci isim: Gonca ERİM, İkinci İsim: Müge Gültekin, Üçüncü İsim:Berna Coşkun Onan, Dördüncü isim: Tuğba Gürkan Şenyavaş, Beşinci isim:Aysun Yürekten

 

 

 

    Atıflar

Uluslararası Atıflar

  • Atıfta bulunulan Makale- Erim. G., Caferoğlu, M. (2012). “Görsel sanatlar eğitimi dersinin zihinsel engelli çocuklara katkısının özel eğitim öğretmenlerinin görüşleriyle belirlenmesi.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2).
  • Uçar Rasmussen, M., Kış, A. (2018). ‘’ Qualifications of Subject Teachers in Special Education Schools.’’ Journal of Education and Training Studies, 6(4), 48-57.
  • Şahin. D. (2016). ‘’Zihinsel Engelli Çocukların Eğitiminde Görsel Sanatlardan Yararlanma Konusunda Öğretmen Görüşleri’’ Asos Congress 2016 Elazığ Bildiri Kitabı, 2389-2405.

 

  • Atıfta bulunulan Makale- Erim, G. (2011). Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Estetik Duyarlılıklarını ve Yaratıcılıklarını Geliştirme Üzerine Örnek Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 487-501.
  • Çifçi. A., Gürcüm B. H. (2017). ‘’Geleneksel Örme Motiflerinin Koleksiyon Yaratım Unsuru Olarak Kullanılması: Kayseri Çorap Örücülüğü Örneği.’’Social Sciences Studies Journal, 3(8), 445-458.

 

  • Atıfta bulunulan Makale- “Erim, G. (2005). Bursa Anadolu arabaları müzesinde bir araştırma: Müzede Sanat Eğitimi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2).”
  • Erol Şahin, A. N., & Yeşilbursa, C. C. (2018). ‘’Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri ve Müze Ziyaretlerine ve Müzede Yapılan Etkinliklere Yönelik Görüşleri.’’ Turkish History Education Journal, 7(2), 555-557.
  • Guler, K., & Atalayer, F. (2016). “Assessing visual skill development in basic design education.” Art, Design & Communication in Higher Education, 15(1), 71-88.
  • Yilmaz, K., Filiz, N., & Yilmaz, A. (2013). “Learning social studies via objects in museums: investigation into Turkish elementary school students' lived experiences.” British Educational Research Journal, 39(6), 979-1001.
  • MEMİŞOĞLU, A. P. D. H. (2013). “Museum Of Social Studıes In Educatıon Students Attitudes And Views.” International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE), 4(3).

 

Ulusal Atıflar

  • Atıfta bulunulan Makale- Erim, G. (2005). “Bursa Anadolu arabaları müzesinde bir araştırma: Müzede Sanat Eğitimi.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2).
  • Doğan, C. D. (2017). “Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak Kullanılması: Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 234-248.
  • Turgut, G. (2015). “Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müze kullanımı” (Master's thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Aladağ, E., Akkaya, D. & Şensöz, G. (2014). ‘’Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Müze Kullanımının Öğretmenler Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.’’ Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(16), 199-217.
  • Coşkun, D. (2014). ‘’ Sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Amasya ve Diyarbakır illeri örneği).’’ İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Yildirim, T., & TAHİROĞLU, M. (2012). “Sanal Ortamda Gerçekleştirilen Müze Gezilerinin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 39(39).
  • Yılmaz, K., Şeker, M., & Yılmaz, K. (2011). “İlköğretim öğrencilerinin müze gezilerine ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi.” İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(3), 21-39.
  • Çerkez, S. (2011). “Sosyal bilgiler dersinde müze eğitimine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi.” Kastamonu  Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Yiğit, H. (2010). “Görme engelli öğrencilerin modelaj-iş etkinliklerinin estetik beğenilerini güçlendirme düzeyine yönelik görüşleri.” Gazi  Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.

Filiz, N. (2010). ‘’ Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımı.’’ Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.

  • Atıfta bulunulan Makale- Gonca, ERİM., & Caferoğlu, M. (2012). “Görsel sanatlar eğitimi dersinin zihinsel engelli çocuklara katkısının özel eğitim öğretmenlerinin görüşleriyle belirlenmesi.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2).
  • Altundağ, M., Ural, M., Eratay, E., & Aydoğan, Y. (2017). “Yetersizliği Olan ve Olmayan Okulöncesi Çocuklara Verilen Seramik Eğitimi ve Uygulamaların Değerlendirilmesi.” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Öztürk, D., Peker, A., & Gökdaş, Y. (2017). “Üstün Zekâlı Öğrencilerin Gözüyle Görsel Sanatlar Dersi: Bayburt Örneği.” Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(19).
  • Altundağ, M., Ural, M., Erata, E & Aydoğan. Y. (2016). “Yetersizliği Olan ve Olmayan Okulöncesi Çocuklara Verilen Seramik Eğitimi ve Uygulamaların Değerlendirilmesi.” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-16.
  • Karip, F. (2016). ‘’Farklılaştırılmış görsel sanatlar öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve çalışmalarına etkisi.’’ Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tölük Aferin, Ç. (2015). ‘’İlkokul ve ortaokul öğrenci resimlerinin çizgisel gelişim basamaklarına göre değerlendirilmesi (Diyarbakır ili örneği).’’ Dicle Üniversitesi Eğitim  Bilimleri Enstitüsü.
  • Çağlayan, N. (2014). “Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitiminde Görsel Sanatlar Dersinin Yeri ve Önemi.” Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 91-101.
  • Aydoğan, H. (2016). “Özel eğitim (zihin engelliler) öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançları” (Master's thesis, Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Şahin, D. “Zihinsel Engelli Bireylerde Görsel Sanatlar Eğitiminin Önemi.”

 

  • Atıfta bulunulan Makale- Erim, G. (2011). “Temel Tasarımda Proje Çalışmaları ile ‘Hareket ve Yön’” Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Eskişehir, 1(1), 55-69.
  • Ayan, G. (2016). ‘’19. Yüzyıl sonrası resim sanatında spor temalı eserlerde kompozisyon ve hareket.’’ İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Baskıcı Kapkın, Z. (2014). ‘’ Çağdaş seramik sanatında ritim.’’ Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

 

  • Atıfta bulunulan Tez- Erim, G. (1999). “Temel Sanat Egitiminde Renk Algılamaları.” Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.(Yayınlanmamıs Sanatta Yeterlilik Tezi) İstanbul.
  • Güler, Ö. K. (2012). ‘’ İçmimarlık programları temel sanat/tasarım dersi kapsamında öğrencilerin görsel algı beceri seviyelerinin değerlendirilmesi.’’ Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • CENGİZ, C., & Erdoğan, K. Ö. S. E. (2010). “Bayanlarda Yaş Gruplarına Göre Rengin Algılanması.” Politeknik Dergisi, 13(3).
  • Aypek Arslan, A. (2010). “Mesleki eğitim fakültesi temel sanat eğitimi derslerinin program, öğretim elemanı ve öğrenci faktörlerine göre değerlendirilmesi.” Gazi  Üniversitesi Eğitim  Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk Göçmen, P. (2010). ‘’Nesnel olarak yapılandırılmış renklerin grafik tasarım öğrencilerinin bilişsel öğrenmelerine etkisi.’’ Gazi  Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü..
  • Çitoğlu, S. (2008). ‘1945 yılı sonrası afişlerdeki renklerin psikolojik boyutları.’’ Gazi  Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Demir, N. (2008). ‘Okul öncesi ögrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin karşılaştırılması.’’ Selçuk   Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

 

  • Atıfta bulunulan Tez- Erim, G. (1995). “Temel tasarim içerisinde yaraticiliğin önemi.” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • Erim, G. (2011). ‘’ Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Estetik Duyarlılıklarını ve Yaratıcılıklarını Geliştirme Üzerine Örnek Çalışma.’’ Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

 

 

 

 

 Yönetilen Tezler

  • İneç, Saadet.,  “İlköğretim Resim - İş derslerinde Kopya Yöntemi”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002
  • Özteke, Hüseyin., “Ortaöğretimde Sanat Eğitimi Yöntemiyle Tarihi Çevre Bilincinin Geliştirilmesi”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
  • Duyar, Derya., “Bloom’un Amaçlar Taksonomisinin İlköğretim II. Kademe 7. Sınıf Derslerine Adaptasyonu”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
  • Özen, Canan., “İlköğretim II.Kademe Resim-İş (Sanat) Eğitimi Derslerinde Sınama, Ölçümleme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanımı”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
  • Arabacı, Muhlis., “Sanat Eğitiminde Çoklu Zeka Kuramı ve Kaynaştırılmış Sanat Eğitimi Yöntemi (İlköğretim İkinci Kademe Resim-İş Eğitimi Programı Örneği İle)”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
  • Aksu, Müge., “Zihinsel Engelli Çocuklarda Görsel Sanat Eğitiminin Motor Beceri Gelişimine Katkısı”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011
  • Ertürk, Murat., “İlköğretim II. Kademe Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi Öğretim Programının Branş Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Durum Tespiti (Bursa Örneği İle)”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011
  • Karakuyu, Meltem., “Resim- İş Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özgün Baskıresim Dersinde Kullanılan Yöntem ve Tekniklere Dair Görüş Ve Önerilerinin Mesleki Açıdan Değerlendirilmesi”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012
  • Halman, Sena., “Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmen Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013
  • Çetin, Alper., “Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Görsel Sanatlar Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmen Adaylarına Olan Yaklaşımları”, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018
  • Çiftçioğlu Şenkaya, Selen., “Sınıf öğretmenlerinin İlkokul Görsel Sanatlar Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Bursa İli Örneği)”, Başlangıç tarihi 14.10.2014- Devam ediyor.
  • Oran, Semra., “Dijital Oyunların Ortaöğretim Düzeyi Görsel Sanatlar Dersi Bağlamında Tarihi ve Çevre Bilinci Öğrenme Alanına Entegrasyonu; Bir Eylem Araştırması”, Başlangıç tarihi 05.09.2016- Devam ediyor.
  • Aydın, Derya., “Ortaokul Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin 7. Sınıf Kazanımlarını Edindirmede Popüler Kültür Öğelerine Derslerinde Yer Verme Durumları” Başlangıç tarihi 05.09.2016- Devam ediyor.
  • Mekik, Kenan., “Uluslararası Mülzeler Konseyinin Belirlediği "Mülzeler için Etik Kurallar" çerçevesinde Büyükşehir Belediyesi Bursa Kent Mülzesinin Eğitim İşlevi Açısından İncelenmesi", Başlangıç tarihi 05.09.2016- Devam ediyor.

 

 

 

      Sanat Faaliyetleri

Kişisel Sergiler

  • 2001 Nisan 1. Özgün Baskı Resim Kişisel sergi, Tayyare Kültür Merkezi Sami Güner Sanat Galerisi.,Bursa
  • 2011 Nisan “AN-LAR” konulu Özgün Baskı Resim Kişisel Sergisi., Bursa Büyükşehir Belediyesi Şehir Kütüphanesi Galerisi, Bursa
  • 02.12.2016-22.12.2016, “AYN-A” Konulu Kişisel Sergi, Akaremos Sanat Merkezi, Bademli, BURSA
  • 11-18. 05.2018, "ENDOGENOUS PHENOMENA" Konulu Kişisel Sergi, UMA Sanat Galerisi, Ulan Batur, Moğolistan.

Ulusal Yarışma, Sergi ve Bianeller

  • 1993, Özgün Baskı Resim karma sergisi, Bursa
  • 1993, Özgün Baskı Resim karma sergisi, Balıkesir
  • 1994, U.Ü. Kültür Sanat Spor şenlikleri kapsamında Öğretim elemanları karma sergisi, Bursa.
  • 1995, U.Ü. Kültür Sanat Spor şenlikleri kapsamında Öğretim elemanları karma sergisi, Bursa.
  • 1998, Türkiye Cumhuriyeti’nin 75. Yılı Öğretim elemanları karma sergisi. Bursa.
  • 1999 Nisan, Öğretim elemanları karma sergisi, Bursa.
  • 1999 Ekim, “İzler” Öğretim elemanları karma sergisi, Bursa.
  • 2000 Ekim, Harran Üniversitesi’nde U.Ü. Eğt. Fak. Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Urfa.
  • 2000 Kasım, Öğretmenler Günü. Öğretim Elemanları Karma Sergisi.
  • 2001 Ocak 3, Öğretim Elemanları Karma Sergisi , U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2001 Kasım 1, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Tayyare Kültür Merkezi, Bursa.
  • 2001 Kasım 26, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2001 Aralık 8, “Benim kART postalım” adlı kart-art karma sergisi – Kitap Evi , Bursa.
  • 2002 Mayıs 22, Öğretim Elemanları Karma Resim Sergisi, U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2002 Haziran 7, Öğretim Elemanları Karma Resim Sergisi, Devlet Güzel sanatlar Galerisi, Ortahisar, TRABZON
  • 2002 Ekim, Öğretim Elemanları Karma Resim Sergisi, Can Akengin Sanat Galerisi, Giresun
  • 2002 Kasım, Öğretim Elemanları Karma Resim Sergisi, Tayyare Kültür Merkezi, Bursa.
  • 2002 Kasım, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2003 Şubat, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü. Eğitim Fakültesi Binası, Görükle Kampüsü, Bursa
  • 2003 Kasım, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Gazi Ün. Gazi Eğitim Fakültesi Sanat Galerisi, ANKARA

 

  • 2003 Kasım, Öğretim Elemanları Karma Resim Sergisi, Tayyare Kültür Merkezi, Bursa.
  • 2004 Mayıs 22- 4 Haziran, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2005 Ekim 10, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü. Rektörlük Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2005 Ekim 15-26, “Mezunlar Karma Sergisi”, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2006 “Açık Mektup” Karma Sergi- Büyükşehir Belediyesi Şefik Bursalı Sanat Galerisi Bursa., 13-18 Mart
  • 2006 Mayıs 25, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2006, 16. İstanbul Sanat Fuarı/ArtİST 2006, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi, İstanbul.
  • 2007 Nisan 11, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2007 Mayıs 28, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Şefik Bursalı Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2007 Kasım 8-17, “Mezunlar Karma Sergisi”, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2008 Mayıs, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Şefik Bursalı Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2008 Mart 25, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2008 Mart 22, “Bursa’da Kadın ressamlar” temalı resim sergisi, düzenleyen Bursa Türk Fransız Derneği, Büyük Şehir Belediyesi Şehir Kütüphanesi,  Bursa.
  • 2010 Haziran 26- 13 Temmuz, 49. Uluslararası Bursa Festivali “Paravanlar” Sergisi, Büyükşehir Belediyesi Şefik Bursalı Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2010 Kasım 1-10, “Ekim Geçidi 9”, Büyükşehir Belediyesi Şefik Bursalı Sanat Galerisi, Bursa.
  • 2010 Kasım 23-30, Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü.Rektörlük Sanat Galerisi, Görükle Kampüsü, Bursa.
  • 2011 Mart 5-11, Sanatçı Rotaryenler ve Dostları Karma Sergisi, Ördekli Hamamı Kültür Merkezi, Bursa.
  • 2011    Haziran 3, “ Paravanlar” , Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Belediye Sanat Galerisi, Bandırma
  • 2011 Haziran 20, “Bursa’nın Ufak Tefek Taşları”, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Kültürpark ve Merinos Kültür Merkezi,  Bursa.
  • 2011 Kasım 22-29, “Öğretmenler Günü”, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları Karma Sergisi, U.Ü.Rektörlük Sanat Galerisi, Görükle Kampüsü, Bursa.
  • 2011 Kasım 24, “ Yeni Mekan” Sergisi, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları Karma Sergisi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Galerisi, Bursa.
  • 2012 Haziran 1-10, “UÇ…” Uludağ Üniversitesi Öğretim Elemanları ve Öğrencileri Karma Sergisi, 23. Uluslar arası Bandırma Kuş Cenneti Kültür ve Turizm Festivali, Bandırma Belediyesi Kültür
  • 2012 Kasım 26, “KAOS” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Öğretim Elemanları karma sergisi, U.Ü.Rektörlük Girişi Görükle Kampüsü, Bursa.
  • 2013 Nisan 30-10 Mayıs- ““UÇ…” Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Öğretim Elemanları karma sergisi, Devlet Güzel Sanatlar Galerisi, Bursa.
  • 2015 Kasım 24 , “Öğretim Elemanları ve Öğrencileri” Karma sergisi, Uludağ Üniversitesi Mete Cengiz Kültür Merkezi, Görükle Kampüsü, Bursa
  • 2016 Şubat 5, “Gılgamış” Karma sergisi, 1. Sergileme, Podyum Park, Nilüfer, Bursa
  • 12.05.2016-12.06.2016, "Kırk" Karma Sergisi, Bursa/TÜRKIYE, Nilüfer Belediyesi Nazım Hikmet Sanat Galerisi,Nilüfer, Bursa, 2 eserle katılım.
  • 25.04.2016-25.06.2016, Sanat Üretenler - Sanat Öğretenler 2-Çağrılı karma sergi., Is Sanat Istanbul/TÜRKIYE, 1 eser sergileme almıştır.
  • 24.12.2016-31.12.2016, "İyi Dileklerim" Yılbası Karma Sergisi, Akeramos Sanat Merkezi, Bademli, BURSA
  • 21.04.2016-21.05.2016, “Gılgamış” Karma sergisi, 2. Sergileme, İZMİR/TÜRKİYE
  •  

 

 Erim   G., Artankara 3. Çağdaş Sanat Fuarı ankara/ Türkiye   2017

 Erim   G., TÜYAP 2017 Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı    2017

 Erim   G., Uluslararası Bursa Festivali Kapsamında ''Size Bursa'yı Getirdim'' Karma Sergisi Bursa/ Türkiye   2017

 Erim   G., Euro Expo Art 3 Romagna Fiere, Forli   2018

 Erim   G., Bursa Bellek- Bir Şehir Kaç Hikaye Anlatır/ 57. Uluslararası Bursa festival Bursa- Türkiye   2018

  • , Erim   G., Kadın ve Umut, Bursa Akademik Odalar Birliği Sergi Salonu Bursa/ Türkiye   2017

Erim   G., 'Bas Buluş2017 Özgün Baskı Resim Sergisi' Tekirday/ Türkiye   2017

 Erim   G., 'Mavi' konulu karma sergi Bursa/ Türkiye   2017

 Erim   G., 'Su' konulu karma sergi Bursa/ Türkiye   2017

 Erim   G., Kadın ve Umut 2018 Plastik Sanatlar Sergisi Bursa- Türkiye   2018

 

 Erim   G., ''Yükseköğrenim ve Yükseköğretim Kurumlarının Geleceği'' Workshop İstanbul/ Türkiye (İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi)   2017

 

Uluslararası Yarışma, Sergi ve Bianeller

  • 2007, 11-20 .08., Fudajia – “Inter Art” “People and Culture” Mail Art International Exibition , History Museum of Aiud, Romanya, 1 eser  Sergileme almıştır
  • 2008, 3 Aralık – 30 Ocak 2009, The 1st International Competition Exhibition - Mini Print and Ex Libris, Milano, İtalya, 2 eser Sergileme almıştır
  • 2008, Ignis, 5th International Biennial of Graphic Art 2008, “Fire”, Sant Carles de la Ràpita, Beijing, Francavilla al Mare, İspanya, 1 eser sergileme almıştır
  • 2009, XXXII FISAE, Xiaozhuang International Graphic & Exlibris Collection Gallery, Chengdu City, Sichuan Province, Çin., 12 eser sergileme almıştır
  • 2010, 24 Nisan- 15 Mayıs, 5.CONCORSO INTERNAZIONALE “Ex Libris Biblioteca di Bodio Lomnago”, İtalya, 1 eser sergileme almıştır 
  • 2011, Mart, 6 Kyoto International Woodprint Association (KIWA), (Uluslar arası Ağaç Baskı Trienali), Japonya, 1 eser sergileme almıştır
  • 2012, International Trianel of Graphic Art Bitola, Makedonya, 1 eser sergileme almıştır.
  • 26.04.2016-02.05.2016, Roma ve Bursa/ Bursa Sanatçıları Karma sergisi- Davetli, Roma/ITALYA, Bursa Kültür Sanat ve Turizm Vakfı ve Italya Roma Türk Konsoloslugu/ Giorgio Bertozzi ve Ferdan Yusufi, Huri Aykut , Ülker, 2 eser sergileme almıştır.

Sanat Yönetmenliği (Küratör) ve Eserle Katılım

  • 49. Uluslararası Bursa Festivali “Paravanlar” Sergisi, 26 Haziran-13 Temmuz 2010, Şefik Bursalı Sanat Galerisi, Bursa.
  • 50. Uluslararası Bursa Festivali “Bursa’nın Ufak Tefek Taşları” Sergisi, 20 Haziran 2011, Kültürpark ve Merinos Kültür Merkezi,  Bursa.

 

 

Verdiği Dersler

  • Temel Tasarım I
  • Temel Tasarım II
  • Özel Öğretim Yöntemleri I
  • Özel Öğretim Yöntemleri II
  • Yüksek Lisans Tez Danışmanlığı
  • Görsel Sanatlar Öğretim Yöntemleri
  • Öğretmenlik Uygulaması
  • Görsel Algı ve Sanat
  • Grafik Sanatı ve Uygulamaları
  • Grafik Tasarım Uygulamalı Çalışmalar
  • Uzmanlık Alan Dersi
  • Okul Deneyimi
  • Sanatsal Yaratma Süreçleri
  • Sanat Eğitimi Tarihi ve Teorileri

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [432]