Doç.Dr. Figen AKÇA

                                                                      ÖZGEÇMİŞ

 

ÜNVANI, ADI-SOYADI:

Doçent Dr. Figen AKÇA

İLETİŞİM BİLGİLERİ :

figenakca@uludag.edu.tr

figen_akca@hotmail.com

0224 2942278

 

 

  EĞİTİM DURUMU

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

LİSANS

 Psikoloji Bölümü

Ankara Üniversitesi

1986

LİSANS

İktisat Bölümü

Anadolu Üniversitesi

2003

Y. LİSANS

 Eğitimde Psikolojik Hizmetler

Ankara Üniversitesi

1989

DOKTORA

Eğitimde Psikolojik Hizmetler

Gazi Üniversitesi

1995

DR.ÖĞR. ÜYESİ

Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim dalı

Aksaray Üniversitesi

2002-2013

DOÇENT

Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim dalı

Aksaray Üniversitesi

2013-2015

DOÇENT

Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim dalı

Bursa Uludağ Üniversitesi

2015-

 

 

 

 

  ESERLER

  Kitaplar

AKÇA, Figen (2018) Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları, Bölüm adı: Çocuk ve Ergenlerde Kayıp, Yas süreci ve Yas Danışmanlığı; Pegem Akademi, Editör: Çakar, F.S., Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 558, ISBN:978-605-241-308-1, DOI 10.14527/97860524113081

AKÇA FIGEN, Sakar Züleyha (2017) Küresellesen Dünyada Egitim, Bölüm adı:(Ögretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi)  Pegem Akademi, Editör:Prof. Dr. Özcan Demirel - Dr. Serkan Dinçer, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 941, ISBN:978-605-318-798-1,

AKÇA, Figen (2015). Özel eğitimde Aile Eğitimi , Aksaray Milli Eğitim yayınları, Aksaray

AKÇA, Figen ( 2008), Örgütsel Davranışta Seçme Konular  (Bölüm Başlığı:Örgütsel Tükenmişlik )  (Ed. Karadal Himmet, Mahmut Devecioğlu), , İlke yayınevi,  Ankara , 107-123.

AKÇA, Figen., (2010), Halkla İlişkilerin İletişim Öznesi: Empati (7. Bölüm:Kurumsal Yönetim İçin Empatik Bir Bakış: Yönetilecek Olan Nedir? Duygular mı? Çalışan mı? İşler mi?) (Ed. Ertürk, Y. D.), ss.115-137.Derin Yayınları, İstanbul,

AKÇA, Figen., Ertürk, Y.D. (2010), Halkla İlişkilerin İletişim Öznesi: Empati (4.Bölüm: Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Empati Eğilimlerini Etkileyen Bir Araç Olarak, Kişilerarası İletişim Becerileri Eğitiminin Etkililiği Üzerine Bir Araştırma) (Ed. Ertürk, Y. D.), ss.61-79.Derin Yayınları, İstanbul,

 

 

 

  Makaleler

Akca, F., & Sakar, Z. (2018). An Investigation Upon The Relation Between Emotional Intelligence And Parent Attitudes. Advances in Social Sciences Research Journal, 4(25).

 

Demir, S., & Akça, F. (2018).  Yabancı Dil Olarak Türkçeyi Öğretenlerin Akademik Özyeterlikleri Üzerine Bir Değerlendirme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (47), 202-224.

 

Yabanci, C., Figen, A. K. Ç. A., & ULUTAŞ, E. (2018). Investigating the Relationship between Anxiety and Emotional Intelligence with Regard to Online Privacy. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, (54), 191-218.

 

Akça Fıgen,Sakar Züleyha (2017). An Investıgatıon Upon The Relatıon Between

Emotıonal Intellıgence And Parent Attıtudes. Advances İn Social Sciences Research

Journal (Assrj), 4(7), Doi: Ttp://Dx.Doi.Org/10.14738/Assrj.424.2017 (Yayın No: 4039506).

 

Sakar Züleyha,Akça Fıgen,Bozkurt Aysegül (2017). The Analysis Of The Relationship Between Well Being And The Levelsof Emotional Abuse Of The Teacher Candidates Perceive. Journal Of Education And Learning, 6(2), 272-282., Doi: 10.5539/Jel.V6n2p272 (Yayın No: 3945150).

 

Akça Fıgen,Demır Sezgın,Sahın Gülçılem (2015). The Comparison Between The Adjustment Levels And The Academic Control Focusesof Teacher Candidates Themselves1. American International Journal Of Contemporary Research, 5(6), 92-99. (Yayın No: 4011747).

 

Akça Fıgen,Demır Sezgın,Yılmaz Tülin (2015). The Comparison Of Academic Locus Of Control And The Perceptions Of Self Efficacy Of Teacher Candidates. International Journal Of Innovative Research İn Education, 2(1), 1-9., Doi: Https://Doi.Org/10.18844/İjire.V0i0.250 (Yayın No: 4011546).

 

Akça Fıgen (2013). An Investigation İnto The Academic Success Of Prospective Teachers İn

Terms Of Learning Strategies Learning Styles And The Locus Of Control. Journal Of Education And Learning , 2(1), 134-146., Doi: 10.5539/Jel.V2n1p134 (Yayın No: 444564)

 

Akça Fıgen (2012). An Investigation İnto The Self Handicapping Behaviors Of Undergraduates In Term Of Academic Procrastination The Locus Of Control And Academic Success. Journal Of Education And Learning , 1(2), 288-297., Doi: 10.5539/Jel.V1n2p288 (Yayın No: 444181).

 

Oguztürk Ömer,Akça Fıgen,Sahın Gülçılem (2011). Üniversite Ögrencilerinde Umutsuzluk Düzeyi Ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki Iliskinin Bazı Degiskenler Üzerinden Incelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 14(3), 85-93. (Yayın No: 4010896).

 

Akça Fıgen (2011). The Relatıonshıp Between Test Anxıety And Learned Helplessness.

Socıal Behavıor And Personalıty, 39(1), 101-112. (Yayın No: 428330).

Akça Fıgen,Yaman Banu (2009). Okul Yönetıcılerının Problem Çözmedavranıslarını Etkıleyen Faktörlerı Incelemeyeyönelık Bır Çalısma. Kastamonu Egitim Dergisi, 17(3),757-770. (Yayın No: 4039344).

 

Demırel Yavuz,Akça Fıgen (2008). Ise Baglı Stresın Duygusal Baglılık Üzerıne Etkısı: Saglık Sektörüçalısanlarına Yönelık Bır Arastırma. Iletısım Fakültesı Dergısı, 33, 43-55. (Yayın No: 4012612).

Akça Fıgen,Köse Ibrahım Alper (2008). Ölüm Kaygısı Ölçeginin Uyarlanması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalısması. Klinik Psikiyatri Dergisi, 11(1), 7-16. (Yayın No: 4012512)

 

Akça Figen, Sahin Gülçilem (2008). Huzurevinde Yasayan Yaslılar İle Aile Ortamında Yasayan Yaslıların Psikolojik Belirtilerinin Yasam Kalitesi Üzerine Etkisinin Incelenmesi. Türk Geriatri Dergisi, 11(4), 190-199. (Yayın No: 441650)

 

 

 

   Bildiriler

•             YÜKSEL, N., ŞENOL, C., TÜRKMEN (AKÇA).(1989) Affektif Hastalık,Şizofreni ve Nevrotik Hastaların Kendilerini Algılama Biçimleri, XXV..Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin.

•             YÜKSEL, N., ŞENOL, C TÜRKMEN (AKÇA), F.,.(1989), Alkolik  Hasta ve                           Eşlerinin Birbirlerini Algılama Biçimleri, XXV.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin.

•             ARIKAN, Z.,CANDANSAYAR S., IŞIK E., TÜRKMEN (AKÇA) F., ÖZBAKIR Ş. (1990) Multiple Sclerosis ve Psikiyatrik Bulgular. XXVI. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin.

•             ÇİFTER İ., BOYACIOĞLU G., ORAL N., ULUERGÜVEN Ç.,TÜRKMEN (AKÇA), F., ÖZDEMİR D., AYDOĞAN Y. (1990)., Ankara’daki Üniversite Öğrencileri Arasında Madde Kullanımı İle ilgili Epidemiyolojik Bir Çalışma. XXVI. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin

•             YÜKSEL, N., ŞENER, Ş KAYALI, M .,TÜRKMEN (AKÇA), F., ÇİFTER İ, (1991), Bir alkolik Hasta Grubunda İzleme Çalışması XXVI.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin..

•             AKÇA F., CEYHUN B., (1994), MMPI’ dan Geliştirilen Wiggins İçerik Skalalarının Güvenilirliğinin Araştırılması, 30. Ulusal Psikiyatri Kongresi, 9-14 Eylül, 489-496, Nevşehir

•             ORAL N, AKÇA F., CEYHUN B., (1994), Kişilik Bozukluklarının MMPI’dan Geliştirilen Ölçekler ile Değerlendirilmesi, 30. Ulusal Psikiyatri Kongre, 9-14 Eylül, 497-504, Nevşehir

•             CEYHUN B., AKÇA F., (1996), “Zung Depresyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirliği”, VIII. Ulusal Psikoloji Kongresi (Bilimsel Çalışmalar), Türk Psikologlar Derneği Yayınları, , İzmir, ss.20-26

•             AKÇA, F., ŞAHİN, G., (2007), Huzurevinde Yaşayan Yaşlılar İle Aile Ortamında Yaşayan Yaşlıların Yaşam Kaliteleri Ve Buna Bağlı Olarak Psikolojik Belirtilerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Çalışma“IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi ” özet kitabı 17-19 Ekim ,Çeşme, İzmir, ss.183.

•             AKÇA, F.,  YAMAN, B., (2007), Okul Müdürlerinin Problem Çözme Davranışlarını Etkileyen Faktörleri İncelemeye Yönelik Bir Çalışma, “III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi” Özet Kitabı,  19-20 Haziran ,Çukurova Üniversitesi, Adana, ss.72-73.

•             GÜNEY, S. AKÇA, F., ÇEPNİ, Z., AÇIKGÖZ, S., (2007), Evlilik Doyumu Ölçeği: Bir            Uyarlama Çalışması, “IV. Ulusal Aile  ve Evlilik Terapileri Kongresi” Özet Kitabı, 16-18 Mart İstanbul

•             YAMAN, Banu., AKÇA, F., (2007), Pedagojik Formasyon Eğitimi Almamış Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Konusundaki Başarı Algılarının Değerlendirilmesi, “III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi” Özet Kitabı,  19-20 Haziran ,Çukurova Üniversitesi, Adana.

•             AKÇA, F.(2008), Duygusal zekâ değişkeninin çocuk yetiştirme tutumları ile ilişkisi ve okul çocukları ile ebeveynleri arasındaki tepkisel davranışlar 13-15 Ekim VI. ulusal çocuk kültürü kongresi Türkiye’de çocuk yetiştirme, Ankara Üniversitesi-ATAUM.

•             AKÇA, F., Şahin, G., (2009). “Aksaray’da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kişilik profilleri”, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı bildiri özet kitabı, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1- 3 Ekim, Efes / İZMİR, ss22.

•             AKÇA, F., Şahin, G., Mıdık, M. (2009). “Özel Desteğe Gereksinim Duyan Bireylerin Ailelerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı bildiri özet kitabı, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1- 3 Ekim, Efes / İZMİR..ss.423

•             AKÇA, F., Şahin, G. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Bağlanma Stilleri ile Sosyotropi-Otonomi Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki”, X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21-23 Ekim, ADANA, ss.49.

•             AKÇA, F. ve Koçaş, E. (2009)  Sokakta Çalışan Çocukların Ve Ailelerinin Sosyo-Demografik Özelliklerinde Yeni Bir Durum Var Mı? (Aksaray Örneği), Uluslar arası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi,7-9 Ekim 2009, Poster bildiri.

•             GÜNEY, Sevgi. , AKÇA, F., (2009), Kaygı ve Depresyon Düzeylerinin Evlilik Doyumuna Etkisi, V. AETD Kongresi,  İstanbul

•             GÜNEY SEVGI,AKÇA FIGEN,SAHIN GÜLÇILEM (2010). The interrelation between traumatic life events and mental health in Turkish university students. International Conference on Education and Educational Psychology, 122-125. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4011171)

•             GÜNEY SEVGI, AKÇA FIGEN,SAHIN GÜLÇILEM (2010). The Interrelation Between Traumatic Life Events and Mental Health in Turkish University Students. International Conference on Education and Educational Psychology (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4039185)

•             AKÇA, F., (2010). The Effects of internal-external locus of control variables on burnout levels of teachers, WCES World Conference on  Educational Sciences, 4-8 Şubat, Bahçeşehir Üniversitesi, İSTANBUL .

•             Semra Çakır,AKÇA FIGEN,Aynur Fırıncı Kodaz,Sezen Tulgarer (2013). The Survey of Academic Procrastionation on High SchoolStudents with in Terms of School Burn-Out and Learning Styles. 4th World Conference on Psychology, Counselling and Guidance WCPCG-2013, Doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.763 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

•             AKÇA FIGEN, DEMIR SEZGIN,Yılmaz Tülin (2015). ÖGRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLIK ALGILARI ILE AKADEMIK KONTROL ODAKLARININ KARSILASTIRILMASI. 7th World Conference on Educational Sciences(WCES-2015), 2(1), 10-15. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4012180).

•             AKÇA FIGEN,Aynur Fırıncı Kodaz,Semra Çakır (2015). INVESTIGATING THE EFFECT OF TEACHER CANDIDATES’xx SELF-REGULATION STRATEGIES ON ACADEMICSELF EFFICACY AND ATTACHMENT STYLES. 4th International Conference on Education, (ICED-2015), 142 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4011891)

•             AKÇA FIGEN,DEMIR SEZGIN,SAHIN GÜLÇILEM (2015). The Comparison between the Adjustment Levels and the Academic Control Focusesof Teacher Candidates Themselves1. 6th World Conference on Psychology,Counselling Guidance (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4012066)

•             AKÇA FIGEN,Sakar Züleyha,Bozkurt Aysegül,Gökben Gökçeer (2016). Surveying of the relation between teacher candidates’ perception of emotional abuse level and general well - being. XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4002456)

•             DEMIR SEZGIN, AKÇA FIGEN (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Ögreten Okutmanların AkademikÖzyeterlikleri Üzerine Bir Degerlendirme. I. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Ögretimi Bilgi Söleni, 43 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3945510)

•             AKÇA FIGEN, Altunbas Tugçe,Sakar Züleyha (2017). Suriyeli Mülteci Çocukların Duyusal Özelliklerinin Bir Insan Çiz Testi Aracılıgı Ile Incelenmesi. EJER 2017 Conference, 1496-1497. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3945242)

•             AKÇA FIGEN, Sakar Züleyha (2017). The Comparison Of Teacher Candidates Attending Pedagogic Formation Program andStudy In The Faculty Of Education In Terms Of Innovativeness. 26. Uluslararası Egitim Bilimleri Kongresi, 3173-3174., Doi: 10.14527/9786053188353 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4001974)

 

 

    Projeler

 

2229 Kodlu BİDEB Düzenleme Kurulu Üyesi  /  2-6 Şubat 2011 Özel Öğrenme Güçlüklü Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimi Konulu Bilim Danışmanlığı Kursu, Yardımcı Araştırmacı

ÜSİP(E) 2014/5 Yarın Çok Geç Olmadan, Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü  Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi, Yardımcı Araştırmacı

 

 

   Verdiği Dersler

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2017-2018

Güz

Okullarda Gözlem

2

2

19

Psikopatoloji (Doktora)

2

 

2

Rehberlik

3

 

70

Sosyolojiye Giriş

2

 

133

Eğitim Sosyolojisi

2

 

102

 

 

 

 

Psikolojik Testler

2

4

57

Eğitim Psikolojisi

3

 

37

 

Davranış Bozuklukları

3

 

20

İlkbahar

Rehberlik

3

 

70

İnsan İlişkileri ve İletişim

3

 

51

Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme (Seçmeli)

3

 

80

Eğitim Psikolojisi

3

 

190

2018-2019

Güz

Eğitim Psikolojisi

3

 

190

Rehberlik

3

 

70

Psikolojik Testler

2

4

80

Okullarda Gözlem

2

2

19

Psikolojiye Giriş

2

 

85

Öğretmenlik Uygulaması (Formasyon)

2

 

8

 

Atıflar

https://scholar.google.com.tr/citations?user=OuGXPaUAAAAJ&hl=en (Erişim Tarihi: 9 Aralık 2018)

Yönetilen Tezler

 

Çakır, Ayhan (2006), Türk Polisinin Tükenmişliğine Neden Olabilecek İç ve Dış Denetim Odaklarını Anlamaya Yönelik Bir Çalışma  , Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.

Durak, Nazan; (2006), Son Çocukluktan Ergenliğe Geçiş Döneminde Görülen Saldırgan Davranışların İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, , Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.

Kılıç, Sibel Ayşe;(2006),  İlköğretim ve Ortaöğretimde Uygulanılan Rehberlik Çalışmalarının Öğrencilerin Benlik Algıları Üzerindeki Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.

Ulutaş, Emrah (2018), Üniversite Öğrencilerinde Romantik İlişki Doyumu İle Kişilik Özellikleri Ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.

Bozkurt, A. “Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı, Depresyon ve Öğrenilmiş Çaresizlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. U. Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü, yüksek lisans tezi devam ediyor.

Şakar, Z. “Boşanma sürecindeki çocukların algıladıkları evlilik çatışmaları, algıladıkları ebeveyn tutumları ve istismar düzeylerinin incelenmesi ”. U. Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü, yüksek lisans tezi, devam ediyor.

 

 

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [615]