Öğrenme kazanımları oluşturulduktan sonra, her bir öğrenme kazanımının hangi program yeterliliği ile ilişkili olduğunu belirlemeliyiz.
Bu karşılaştırma dersimizin programa nasıl katkıda bulunduğunu görmemize ya da programa olan katkısını artırmak için dersin genel hedeflerini ve öğrenme kazanımlarını gözden geçirmemize yardımcı olacaktır.
Öğrenme kazanımları ile program yeterlilikleri ilişkisi TABLO 7’de verildiği gibi gösterilebilinir.
TABLO 7. Ders Kazanımları ile Program Yeterlilikleri Karşılaştırması
|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
ÖK1 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
ÖK2 |
3 |
|
3 |
2 |
|
|
|
|
|
ÖK3 |
5 |
5 |
|
|
3 |
|
1 |
|
|
ÖK4 |
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
ÖK5 |
2 |
3 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
ÖK6 |
2 |
|
1 |
|
|
|
1 |
3 |
|
ÖK7 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
ÖK8 |
|
|
|
4 |
|
|
2 |
|
|
ÖK: Öğrenme kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1: Çok düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok yüksek
(Öncelikle öğrenme kazanımlarının hangi program yeterlilikleri ile ilgili olduğu belirlenmelidir. Daha sonra, öğrenme kazanımlarının ilgili program yeterliliklerine katkı düzeyi, yukarıda verilen seçeneklere göre yazılmalıdır. Örneğin, ÖÇ1 PÇ1 ile ilişkiliyse ve ÖÇ1’in PÇ1’e katkısının düşük düzeyde olduğunu düşünüyorsanız, ilgili kutucuğa 2 rakamı yazılmalıdır)